×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
کرونا در افزایش تعداد سرمایه‌گذاران بیت‌کوین نقش داشته است

داده‌های نظرسنجی شرکت Grayscale نشان می‌دهد همه‌گیری ویروس کرونا در تصمیم سرمایه‌گذاران جدید جهت خرید بیت‌کوین نقش داشته است.

اکو پرشین: به گزارش کریپتولند؛ با افزایش قیمت بیت‌کوین (BTC) تا ۱۸هزار دلار و تلاش معامله‌گران برای دستیابی به بالاترین سطوح تاریخی، موج ورود سرمایه‌گذاران سازمانی به سمت بیت‌کوین همچنان ادامه دارد.

این بار سرمایه‌گذاران سازمانی و خُرد هر دو مشتاق خریداری بیت‌کوین هستند و داده‌های بازار مشتقات رمزارزی نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران سازمانی حجم بیت‌کوین ذخیره‌شده خود را به بالاترین حد رسانده‌اند.

طبق بررسی‌های شرکت مدیریت دارایی دیجیتال Grayscale Investments که در حال حاضر بیش از ۹٫۸ میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت خود دارد، همه‌گیری ویروس کرونا یکی از عامل اصلی انباشت اخیر بیت‌کوین است.

طبق نظرسنجی سالانه این شرکت، ۸۳ درصد از کل سرمایه‌گذاران بیت‌کوین، طی ۱۲ ماه گذشته وارد این بازار شده‌اند (یعنی از زمان آغاز همه‌گیری بیماری COVID-19).

 حجم معاملات آتی BTC در صرافی‌ها – منبع: Digital Assets Data

۳۸ درصد از کل سرمایه‌گذاران فعلی، در چهار ماه اخیر به این بازار پیوسته‌اند و در این میان، ۶۳ درصد آن‌ها معتقدند که بحران اقتصادی ناشی از COVID-19 بر تصمیم آن‌ها مبنی بر خرید BTC تأثیرگذار بوده است.

بیت‌کوین در حال تبدیل شدن به جریان اصلی است

کریپتولند در گزارش خود آورده است: نظرسنجی Grayscale نشان می‌دهد بیت‌کوین با عموم مردم و طبقه سرمایه‌گذار ارتباط نزدیک‌تری پیدا کرده و چشم‌انداز این افراد در بیت‌کوین از سال ۲۰۱۹ میلادی تا کنون، به میزان قابل‌توجهی تغییر کرده است. در سال ۲۰۲۰ میلادی، ۵۵ درصد از سرمایه‌گذاران به خرید بیت‌کوین ابراز علاقه کردند که نسبت به ۳۶ درصدِ سال ۲۰۱۹ میلادی، افزایش چشم‌گیری داشته است.

تقریباً نیمی از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی معتقدند که رمزارزها تا پایان این دهه به عنوان ابزار اصلی مبادلات در نظر گرفته می‌شوند.

گرایش سرمایه‌گذاران به بیت‌کوین، رو به افزایش است و این احتمال وجود دارد که پذیرش آن از سوی جریان اصلی زودتر از انتظار اکثر کارشناسان و سرمایه‌گذاران محقق شود. حداقل اثبات این موضوع گزارش اخیر Citibank است که نویسنده آن تخمین زده قیمت بیت‌کوین ممکن است تا ماه دسامبر سال ۲۰۲۱ میلادی به ۳۱۸ هزار دلار برسد.

آیا با از بین رفتن COVID-19، بیت‌کوین جذابیت خود را از دست می‌دهد؟

این سوال که ارزش هر واحد بیت‌کوین در برابر ریشه‌کن شدن ویروس COVID-19 چه واکنشی نشان خواهد داد، یک سوال اساسی در ذهن برخی از سرمایه‌گذاران است. به گفته جاناتان هابز (Jonathan Hobbs)، نویسنده مجموعه Crypto Portfolio و مدیر پیشین صندوق دارایی‌های دیجیتالی، اثرات همه‌گیری کرونا مدت‌ها پس از ریشه‌کن شدن این بیماری احساس خواهد شد. هابز به کوین‌تلگراف گفت:

«کرونا  موجب برافروخته شدن شعله‌های پذیرش نهادی بیت‌کوین گردید؛ اما هیزم این شعله از مدت‌ها قبل در حال جمع شدن بود. اکنون که این آتش در حال سوختن است، برای خاموش کردن آن آب زیادی لازم است. وقتی سرانجام ویروس Covid-19 ریشه‌کن شود، اقتصاد جهانی با انبوهی از بدهی‌ها درگیر خواهد شد و بانک‌های مرکزی همچنان به چاپ پول جهت تسویه بدهی‌های خود ادامه خواهند داد، مانند آنچه پس از بحران مالی سال ۲۰۰۸ میلادی رخ داد. این امر بدان معناست که احتمالاً پذیرش سازمانی بیت‌کوین به عنوان یک پوشش تورمی، تا مدت‌ها پس از پایان این همه‌گیری ادامه خواهد داشت.»

بدیهی است که صدور محرک‌های اقتصادی و گسترش سیاست‌های پولی ناشی از تأثیرات منفی ویروس کرونا، باعث تغییر چشم‌انداز اقتصادی در آینده شده است.

به نوشته کریپتولند در حالی که ممکن است برخی از تحلیل‌گران تأثیر همه‌گیری ویروس کرونا در رالی صعودی سال ۲۰۲۰ میلادی بیت‌کوین را بیش از حد واقعی جلوه دهند، اما واضح است که نقش آن در تشدید علاقه سرمایه‌گذاران به رمزارزها بسیار مهم بوده است.

یکی از اصلی‌ترین نکات مثبت شناسایی‌شده توسط سرمایه‌گذاران، عدم وجود موانع زیاد برای ورود به بیت‌کوین و افزایش ارزش آن هنگام بروز نوسانات در بازارهای سنتی است. این فاکتورها احتمالاً با پایان همه‌گیری کرونا نیز ادامه خواهند یافت.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false