×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
ارز حمایتی واردات گوشت؛ فروش بدون ارز حمایتی!؟

ارز حمایتی واردات گوشت؛ فروش بدون ارز حمایتی؛ ۴ میلیون دام مازاد در کشور داریم اما از دامدار برزیلی با ارز دولتی حمایت می‌کنند و گوشت را هم با ارز آزاد به مردم می‌فروشند!

به گزارش اکوپرشین به نقل از محمد بازرگان مشاور رئیس و مدیر روابط عمومی نظام صنفی کشاورزی؛ ما در زمینه گوشت قرمز، بخش عمده ای را تولید می کنیم و دولت  مقداری را نیز از طریق واردات تأمین می کند ولی در حقیقت مکانیزم ارایه ارز دولتی و توزیع آن دچار اشکال است به این صورت که ارز حمایتی واردات گوشت را در اختیار کسانی قرار می دهند که گوشت را وارد کرده و آن را با ارز آزاد در اختیار مصرف کننده قرار می دهند! و مصرف کننده ناچار  می شود گوشت را با قیمتی بیشتر از قیمت مصوب بخرد و عملأ این سیاست به تولیدکننده، مصرف کننده و بیت المال لطمه می‌ زند.

با ۴ میلیون دام مازاد در کشور؛ از دامدار برزیلی حمایت می‌شود

اگر دولت به دنبال تأمین نیاز مصرف کننده است باید از تولید داخل حمایت کند. ما در حال حاضر نزدیک به ۴ میلیون دام سبک مازاد داریم چون از صادرات جلوگیری شده است و از طرفی دیگر در حال واردات گوشت هستیم! آیا  این سیاست در راستای جهش تولید است یا بر علیه آن، وزارت صمت، ستاد تنظیم بازار و معاونت امور دام وزارت جهاد چه پاسخی دارند؟؟

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false