×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
حماسه دریایی ناوچه پیکان

حماسه دریایی ناوچه پیکان، هفتم آذرماه ۱۳۵۹و طی عملیات جاودان مروارید حماسه دریایی ناوچه پیکان در آب‌های نیلگون خلیج فارس و دریای عمان؛ طومار نیروی دریایی رژیم بعثی عراق را با تقدیم شهدای جان برکف و تبلور یادمانی جاودان در هم کوبید و عملا تا پایان دفاع مقدس عراق فاقد نیروی دریایی شد.

اکوپرشین: علیرضا کیهان‌پور: فرمانده شهید و جاوید الاثر ناوچه پیکان، امیردریادار شهید محمد ابراهیم همتی فرزند دلاور دیار سمنان با رشادت ونبردی شجاعانه در حالی که  فقط حدود ۶۹ روز از جنگ تحمیلی با دشمن بعثی می‌گذشت همراه ۳۵ شهید جاوید الاثر عملیات مروارید  با نابودی اسکله‌های البکر والامیه عراق درسی فراموش نشدنی به متجاوزین عرصه دریای آب‌های جنوب دادند که برگ زرینی در تاریخ سراسر افتخار وحماسه نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران را رقم زدند که طی تاریخ معاصر و دفاع مقدس در عرصه دریا هرگز فراموش نخواهد شد.

* گمان نمی‌کنم روزی از زندگی‌ام بگذرد که با شگفتی تازه‌ای به معجزه طبیعت ننگرم. در گوشه و کنار این معجزه‌ها را می‌توان دید.

شاید فقط سایه‌ای روی دامنه کوه باشد یا برگ درختی که نمناک از شبنم در حال درخشش است، یا پرتو خورشیدی که از میان شاخ و برگ درختان می‌تابد؛ من همیشه عشق ویژه‌ای به “دریا” داشته‌ام…

چه راز آمیز و زیباست دریا!

چه تنوع بی اندازه‌ای که هرگزمانندقبل نیست.

هرگز حتی از این لحظه تا لحظه بعد، همیشه در حال تغییر است،

همیشه در حال تبدیل شدن به چیزی متفاوت و تازه…

حماسه ناوچه پیکان و شهدای والامقام اش یکی از این معجزات الهی بود که هم اینک با حضور عملیاتی وپدافندی ناوچه‌های سهند، سبلان، جماران، جوشن و… از خلیج همیشه فارس تا خلیج عدن و عرصه آب‌های فراسرزمینی  نشانه اقتدار و ادامه دهنده راه شهیدان دفاع مقدس و نیروی دریایی راهبردی ارتش می‌باشد.

فرارسیدن هفتم آذر و حماسه ناوچه پیکان و شهیدان این نبرد پیروزمندانه  را گرامی می‌داریم و نام و یاد همه شهدای عزیز دفاع مقدس به ویژه به مناسبت این روز در عرصه دریا را هرگز فراموش نخواهیم کرد.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false