×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
جذب ایده‌های کاربردی و توسعه محصولات دانش بنیان در حوزه راهداری

ایده‌های کاربردی؛ شورای سیاستگذاری نخستین رویداد تخصصی حوزه راهداری کشور با حضور معاون اجرایی ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مدیران مراکز نوآوری و پژوهشی نهادهای مرتبط‌، به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد.

 به گزارش اکوپرشین به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در این نشست تخصصی حمزه ذاکری سرپرست دفتر مطالعات راهبردی و اقتصاد حمل و نقل این سازمان هدف از برگزاری این نشست را بررسی اقدامات و برنامه‌ریزی توسعه بکارگیری اکوسیستم کارآفرینی فناورانه با استفاده از پتانسیل‌های علمی داخلی و ظرفیت‌های بین المللی در حوزه راهداری عنوان کرد و افزود: برنامهINNOROAD 2020  به عنوان نخستین رویداد تخصصی جذب ایده‌های کاربردی و توسعه محصولات دانش بنیان در حوزه راهداری است که هدف از آن ایجاد پل ارتباطی میان صاحبان ایده، جذب حامیان و پشتیبانی از ایده‌های فناورانه و در نهایت تجاری‌سازی طرح‌ها به منظور بکارگیری در پروژه‌های  کاربردی است.

ذاکری با تأکید براهمیت بهره گیری از ظرفیت‌های علمی داخلی و خارجی، اظهارداشت: خوشبختانه تاکنون بالغ بر ۶۰ طرح فناورانه داخلی و چندین طرح بین‌المللی در حوزه‌های مرتبط با موضوع به دبیرخانه رویداد راهداری ارسال  و مقرر است با تمدید زمان دریافت طرح تا پانزدهم آذرماه‌، طرح‌های دانش‌بنیان منتخب، در نخستین رویداد بین‌المللی طراحی و توسعه محصولات فناورانه حوزه راهداری در تاریخ ۲۶ آذرماه سال جاری‌، همزمان با هفته حمل و نقل‌، رانندگان و راهداری‌، به صورت مجازی رونمایی می‌شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد بنابر تصمیم کمیته سیاستگذاری این رویداد، طرح‌های برگزیده پس از ارزیابی این فرصت را خواهند داشت تا به صورت نمایشگاه مجازی در معرض بازدید‌، مقامات‌، مدیران و عموم قرار گیرند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: درنظر است با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، طرح‌های فناور توسط شتاب دهنده ‌تخصصی تحت نظر معاونت علمی‌وفناوری ریاست جمهوری شتابدهی شده تا طرح‌هایی که قابلیت تجاری‌سازی دارند‌، در کمتر از ۷ ماه به تولید محصول یا خدمات منجر شود.  

گفتنی است مهمترین محورهای رویداد تخصصی راهداری شامل پایش هوشمند شبکه راه‌های کشور‌، روش‌های نوین نگهداری راه‌ها، پل‌های سبک و سریع‌النصب در مواقع بحران‌، بهینه‌سازی فنی و اقتصادی انواع حفاظ‌، افزایش دوام و کیفیت خط‌کشی راه‌ها‌، روسازی اقتصادی برای راه‌های فرعی و روستایی‌، تامین مالی راهداری راه‌های روستایی است.

شایان ذکر است برای ارسال طرح‌های فن آورانه‌، اساتید، پژوهشگران و متخصصان می‌توانند با مراجعه به صفحه ویژه رویداد در سایت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، فرم خام ارائه طرح‌ها را دریافت نموده و پس از تکمیل، به آدرس پست الکترونیک دبیرخانه رویداد به نشانی npd. rmto@gmail. com ارسال نمایند.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false