×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
افزایش تورم ترکیه به دلیل ارز، مواد غذایی و نفت می‌باشد

افزایش تورم ترکیه به دلیل ارز، مواد غذایی و نفت می‌باشد؛ لوتفی الوان‌، وزیر خزانه داری و دارایی‌، با ارزیابی ارقام تورم‌، گفت: “تورم ماه نوامبر با توجه به انعکاس افزایش قیمت مواد غذایی‌، قیمت نفت و اثرات نرخ ارز‌، بیش از انتظارات بازار با نرخ سالانه ۱۴٫۰۳٪ رسید .” گفت:

به گزارش اکوپرشین به نقل از سایت خبری سون داکیکا و موسسه آماری ترکیه (TUIK) ارقام تورم را برای ماه نوامبر اعلام کرد. بر این اساس‌، تورم در ماه نوامبر ۲٫۳ درصد افزایش یافت و به طور سالیانه ۱۴٫۰۳ درصد بود. بنابراین‌، تورم بسیار بالاتر از انتظارات بازار افزایش یافت.

آموزش تنها گروهی است که قیمتها کاهش یافته است با تجزیه و تحلیل زیرشاخه‌های تورم‌، کمترین افزایش سالانه مربوط به گروه مشروبات الکلی و دخانیات با ۰٫۶۷ درصد بود‌، در حالی که تنها گروهی که ماهانه کاهش نشان داد‌، آموزش با ۰٫۱۹ درصد بود.چرا ارقام تورم زیاد است؟

لوتفی الوان، وزیر خزانه داری و دارایی‌، با اظهارات خود در شبکه‌های اجتماعی‌، ارقام تورم را ارزیابی کرد. الوان؛ وی گفت: این ارقام به دلیل انعکاس افزایش قیمت مواد غذایی‌، قیمت نفت و اثرات نرخ ارز‌، بیش از حد انتظار بود.الوان در بیانیه خود در توییتر گفت:تورم ماه نوامبر؛ با بازتاب افزایش قیمت مواد غذایی‌، قیمت نفت و اثرات نرخ ارز‌، با ۱۴٫۰۳ درصد سالانه به بالاتر از انتظارات بازار پی برد. ما سخت تلاش می‌کنیم تا اثرات تورم بالا بر شهروندان خود را به حداقل برسانیم. ما از ابزار سیاست‌های پولی و مالی خود برای هماهنگی برای مدیریت خوب انتظارات تورمی و ایجاد ثبات قیمت استفاده خواهیم کرد.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false