×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
راه اندازی صندوق بیمه ای حوادث طبیعی با هدف تحت پوشش قرار دادن کشورهای آسیب پذیر

صندوق بیمه ای جدید بلایای طبیعی آلمان با پیوستن نهادهای دولتی آلمان و شرکت های بیمه خصوصی برای سرمایه گذاری در بیمه کشورهای آسیب پذیر در حال توسعه در برابر خطر بلایای طبیعی راه اندازی شده است.

به گزارش اکوپرشین به نقل از گروه بین الملل آی هینا  به نقل از خبرگزاری دویچه وله آلمان ، صندوق بیمه ای بلایای طبیعی آلمان، بودجه عمومی و خصوصی خود را به منظور افزایش انعطاف پذیری کشورهای فقیرتر از طریق ترکیب انواع بیمه ها در نظر می گیرد.


این صندوق توسط وزارت همکاری اقتصادی و توسعه فدرال آلمان، بانک توسعه آلمان، پارامترهای جهانی و بیمه های اتکایی راه اندازی شده است.


بودجه صندوق بیمه ای حوادث طبیعی کشور آلمان در حال حاضر ۷۷٫۷ میلیون دلار است که شامل ۵۰ میلیون دلار از بیمه های اتکایی و ۲۷٫۷ میلیون دلار از وزارت همکاری اقتصادی و توسعه فدرال آلمان می شود. مکانیزم ابتکاری این صندوق بیمه ای این است که بیمه های دولتی و خصوصی را به هدف منافع افراد فقیر و آسیب پذیر که اغلب با شکاف محافظتی روبرو هستند، گرد هم آورد.


در حالی که حدود ۵۰ درصد از خسارات ناشی از بلایای طبیعی تحت پوشش بیمه در کشورهای با درآمد بالا قرار دارد، نسبت مربوطه در کشورهای فقیر کمتر از ۵ درصد است.
وزارت همکاری اقتصادی و توسعه فدرال آلمان متعهد شده است تا از طریق کمک اساسی به این صندوق به رفع این شکاف محافظتی کمک کند.


بیمه های اتکایی معتقد هستند که مفاهیم نوآورانه پارامتری و بیمه ای همراه  با روند پرداخت های سریع خسارت در هنگام وقوع بلایای طبیعی ویرانگر به ویژه در کشورهای با درآمد پایین و متوسط بسیار مؤثر هستند.
صندوق بلایای طبیعی آلمان امیدوار است که اهداف تعیین شده در اجلاس اقدامات اقلیمی سازمان ملل را محقق کند و معتقد است که نقشی اساسی در هدف گذاری تعیین شده توسط مشارکت جهانی در یافتن راه حل های مالی و بیمه ای برای خطرهای آب و هوایی و بلایای طبیعی – ابتکار سازمان ملل از کشورهای G20 – در اجلاس اقدامات اقلیمی در ماه سپتامبر سازمان ملل متحد خواهد داشت.


شرکای کاری این صندوق امیدوار است که تا سال ۲۰۲۵ در سندی به نام چشم انداز ۲۰۲۵، اهداف خود از قبیل گسترش ریسک های کوچک بیمه شده و بیمه پارامتری که نوعی از بیمه است که در صورت وقوع یک رویداد قابل تأیید، به طور خودکار شروع می شود؛ محقق شود.
طبق این سند، تا سال ۲۰۲۵، شرکا امیدوارند که ۵۰۰ میلیون نفر دیگر تحت پوشش پارامتریک، ۱۵۰ میلیون نفر دیگر تحت پوشش خدمات بیمه خرد – نوعی پوشش برای جمعیت کم درآمد – و ۱۰ درصد از خسارات سالانه بلایای طبیعی را در ۲۰ کشور آسیب پذیر بیمه کنند.
 

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false