×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
پروژه‌های شاخص شهری شیراز در حال اجرا است

پروژه‌های شاخص شهری شیراز در حال اجرا است؛ دو جلسه بررسی پروژه‌های حوزه مدیریت شهری شیراز و بررسی روند اجرای پروژه‌های محور زندیه، موزه منطقه‌ای و موزه مشاهیر و طرح توسعه آرامگاه سعدی با حضور استاندار فارس و شهردار شیراز برگزار شد.

به گزارش اکوپرشین به نقل از پایگاه خبری شهرداری شیراز: استاندار فارس بررسی روند اجرای پروژه‌های مذکور و رفع مشکلات موجود برای اتمام آنها در اسرع وقت را از اهداف برگزاری این جلسات دانست و عنوان کرد: در نخستین نشست پروژه‌های سطح یک، دو و سه  مدیریت شهری شیراز مورد بررسی قرار گرفت.

دکتر رحیمی ادامه داد: بزرگراه شهید سپهبد سلیمانی از جمله پروژه‌های سطح یک شهرداری شیراز است که در شمال غرب شیراز و در دامنه کوه‌های الله اکبر در حال اجرا است و بلوار جمهوری اسلامی را به دینکان و کمربمندی و بزرگراه محلاتی وصل می‌کند.

وی بیان کرد:  این پروژه شاملدو تونل حدود ۲۲۰ متری است و هم اکنون ۳٫۵ کیلومتر از آن اجرا شده و ۶٫۵ کیلومتر نیز در دست اجرا است که با توجه به تعداد نیرو و ماشین آلات سنگین راه سازی فعال در  آن انتظار می‌رود تا پایان سال یا حداکثر اوایل سال آینده به بهره‌برداری برسد.

استاندار فارس خط دو مترو شیراز را به عنوان یکی دیگر از پروژه هایی که از اهمیت ویژه برخوردار بوده و دولت نیز در پیشبرد آن کمک کرده است برشمرد و گفت:  فاز یک این پروژه حدود ۱۱ کیلومتر است که هم اکنون عملیات تونل و لاینینگ آن انجام شده و رو سازی و ریل گذاری و احداث ایستگاه‌ها در دست اجرا است.

وی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود این پروژه تا اردیبهشت یا خردادماه سال آینده با یک یا دو ایستگاه به بهره‌برداری برسد و مردم  جنوب شهر شیراز و میان رود و اطراف آن  از این حمل و نقل ایمن و ارزان سریع استفاده کنند.

نماینده عالی دولت در استان فارس همچنین به  27 پروژه شاخص انسان محور شهرداری شیراز اشاره کرد و افزود: تاکید بر زمان بندی مناسب در اجرای این پروژه‌ها و بیان مشکلات موجود برای رفع آنها از جمله موارد مطرح شده در این جلسه بود.

وی گفت: تلاش می‌کنیم این مشکلات با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و اختیاراتی که در حوزه مدیریت ارشد استان وجود دارد برطرف شود.

 دکتر رحیمی به ۱۲۰ پروژه  مدیریت شهری در حوزه مناطق و محلات اشاره و اظهار کرد: شهرداری شیراز در این زمینه و برای ارائه خدمات به مردم در سطح محلات و مناطق اقدامات خوبی انجام داده است.

 استاندار فارس در بخش دیگری از توضیحات خود به پروژه شاخص محور زندیه پرداخت و با اشاره به اینکه تصویب این پروژه مراحل نهایی را سپری می‌کند از آغاز مراحل اجرایی آن در آینده نزدیک خبر داد.

دکتر رحیمی تاکید کرد: راه و شهرسازی، شهرداری شرکت عمران و بهسازی و سایر دستگاه‌های مربوطه مکلف شده اند در اسرع وقت موانع موجود را برطرف و عملیات اجرا کنند تا این پروژه به عنوان یک فضای شهری قابل قبول در اختیار شهروندان قرار گیرد.

 استاندار فارس همچنین با اشاره به اینکه تکمیل پروژه موزه منطقه‌ای و موزه مشاهیر در طرح توسعه حافظیه نیاز به تملک تعدادی از ساختمان‌های اطراف آرامگاه حافظ دارد، عنوان  کرد: با توجه به توافقی که با وزیر راه و شهرسازی داشتم تعدادی زمین در اختیار قرار داده شد که با فروش این زمین‌ها هزینه لازم برای تملک مذکور در اختیار پروژه قرار می‌گیرد.

وی یاد آور شد: در گذشته اختصاص تعدادی از اراضی مربوط به صدرا و راه و شهرسازی به بازآفرینی اطراف حافظیه و سعدیه از سوی هیئت دولت مصوب شده که در این جلسه مقرر شد این اقدامات با سرعت بیشتری پیگیری و اجرایی شود.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false