×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
مراقب بمب ساعتی کرونایی امروز فوتبال باشید

اکوپرشین، الهام صادقی: مراقب بمب ساعتی کرونایی امروز فوتبال باشید؛ چند ساعت دیگر رقابت فینال لیگ قهرمانان آسیا آغاز می‌شود. رقابتی که در آن تیم فوتبال پرسپولیس به مصاف رقیب کره‌ای خود خواهد رفت.

بازی که امید میرود به رغم سرسخت بودن رقیب، نماینده کشورمان در آن پیروز میدان باشد.

 آرزویی که تحقق آن خیابان‌های شهر را حداقل تا پیش از شروع ساعت منع تردد با ازدحام روبر می‌کند. اما نبایداز یاد برد که رفتار مذکور در شرایط کنونی اپیدمی کرونا می‌تواند نقش یک بمب ساعتی کرونایی را داشته باشد.

چند روز شاید چند هفته‌ای است که مسئولان حوزه بهداشت و درمان مستمرا این هشدار به مردم می‌دهند که مبادا عادی انگاری و برگزاری دورهمی‌ها دوباره موجب شکل‌گیری موج جدیدی از کرونا در کشور شود.

به ویژه اکنون که  بعد از اعمال محدودیت‌هایی در ساعت و شیوه کار ادارت، اصناف و تردد خودروهای شخصی سرانجام بعد از مدت‌ها رقم فوتی‌های ناشی از کرونا ویروس جدید در کشور روز گذشته به کمتر از ۲۰۰ جان باخته رسیده است.

این در حالی بوده که هرگونه تجمع و ازدحامی مانند بمب ساعتی است که می‌تواند به مذاق کرونا ویروس جدید خوش آید و موجبات جولان این ویروس منحوس را فراهم آورد.

براین اساس شاید بتوان به دلنگرانی های شب یلدا، دورهمی‌های مربوط به شادی که با برد تیم فوتبال پرسپولیس در مصاف با اولسان هیوندای کره جنوبی شکل خواهد گرفت را نیز اضافه کرد.

 فینالی هیجان انگیر برای لیگ قهرمانان آسیا که امید می‌رود تا سرخپوشان پایتخت ایران سربلند و برنده از آن خارج شوند.

موفقیت در مستطیل سبز ورزشگاه ورزشگاه الجنوب دوحه که هم برگی دیگر از افتخار را برای فوتبال کشورمان رقم خواهد زد و هم به طور قطع شادی مضاعف را برای مردم در آستانه بلندترین شب سال به همراه خواهد داشت.

اما این شادی با دغدغه هایی نیز می‌تواند همراه باشد، زیرا که موفقیت نماینده کشورمان در فینال این رقابت به طور قطع موجی از شادی و پایکوبی را به همراه خواهد داشت.

شادی و مسرتی که سربلندی برای همه مردم ایران است، اما اگر در شرایط کنونی و پاندمی کووید۱۹ موجب شکسته شدن پروتکل های بهداشتی شود، می‌تواند فاجعه ای را رقم زند.

آنچه که هم شیب کاهشی آمار و ارقام ابتلا، بستری و فوت ناشی از کرونا ویروس جدید را با تغییر جهت روبرو خواهد کرد و هم ممکن است با افزایش حتی حداقلی این آمار‌ها در چند هفته آینده موجب داغدار شدن برخی از خانواده‌ها شود.

آن هم برای شادی که اگر چه باید آن را شادی ملی را قلمداد کرد، اما در شرایط حاضر مهمتر از همه شادی‌ها و مسرت‌های این است که در نبرد با کرونا ویروس جدید نیز ما بتوانیم پیروز میدان باشیم.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false