×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true

ترانزیت ۱۶۰ هزار کامیون در پایانه‌های مرزی، تعداد کامیون‌های خروجی از پایانه‌های مرزی کشور در آذرماه سال‌جاری نسبت به ماه قبل ۴۹ درصد افزایش یافته است.

به گزارش اکوپرشین روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، جواد هدایتی مدیر کل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی این سازمان با اعلام این خبر گفت: در آذرماه سال‌جاری تعداد ۱۵۹ هزار و ۹۹۶ دستگاه کامیون از پایانه‌های مرزی جاده‌ای تردد کرده‌اند که از روند جهشی تردد از مرزهای زمینی کشور حکایت دارد.

وی افزود: از این تعداد حدود ۳۷ هزار دستگاه کامیون اقدام به صادرات کالا، ۱۰ هزار دستگاه کامیون مربوط واردات کالا و ۷۵۰۰ دستگاه کامیون هم اقدام به ترانزیت با حمل مستقیم یا یکسره کرده‌اند.

هدایتی خاطرنشان کرد: در آذرماه ۱۳۹۹ مرز بازرگان جایگاه نخست صادرات و واردات را به خود اختصاص داد، مرز جلفا در رتبه دوم واردات و آستارا در رتبه دوم صادرات از طریق حمل یکسره قرار گرفت.

مدیر کل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی افزود: در این مدت فعال‌ترین مرز کشور در زمینه ترانزیت کالا پایانه مرزی باشماق کردستان و پس از آن پایانه مرزی دوغارون بوده است، همچنین بیشترین صادرات به‌صورت ترانشیپمنت در مرز پرویزخان صورت پذیرفته است.

هدایتی بیشترین مبادلات و تردد کامیون‌ها را در پایانه‌های مرزی کشورهای عراق و افغانستان اعلام کرد و گفت: یکی از اقدامات شاخص رخ داده در آذرماه، افزایش ۴۹ درصدی خروج از پایانه‌های مرزی و در نتیجه کاهش ۲۰ درصدی تعداد کامیون‌های متوقف در پس‌کرانه پایانه‌های مرزی کشور بوده است.

وی ضمن تقدیر از زحمات تمامی دست اندرکاران در حوزه تجارت و حمل و نقل بین‌المللی کشور اعم از بخش‌های دولتی و خصوصی ذی‌ربط، این افزایش کم نظیر تردد را مرهون همدلی و تلاش دست جمعی برای تحقق اهداف اقتصادی کشور در سال جهش تولید ذکر کرد.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false