×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
مشارکت مردم و استفاده از فناوری‌های نوین برای صیانت منابع طبیعی

مشارکت مردم و استفاده از فناوری‌های نوین برای صیانت منابع طبیعی،‌ رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، گفت: برای تحقق اهداف سازمان جنگل‌ها در صیانت از منابع طبیعی، مشارکت مردم، جوامع محلی و بهره‌برداران در مراحل برنامه‌ریزی و اجرا و همچنین استفاده از فناوری‌ها و تکنولوژی‌های نوین ضروری است.

به گزارش اکوپرشین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، مسعود منصور معاون وزیر و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در مراسم رونمایی از ۵ پروژه فناورانه منابع طبیعی و آبخیزداری مشترک سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که روز یکشنبه با حضور وزیر جهاد کشاورزی و معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: ما برای مدیریت عرصه‌های کشور و توسعه و بهره‌برداری از آن، نیازمند ساختار قوی و حمایت مسئولین هستیم.

وی تصریح کرد: برای تحقق اهداف سازمان جنگل‌ها برای صیانت از منابع طبیعی، باید به دو رویکرد مشارکت مردم، جوامع محلی و بهره‌برداران در مراحل برنامه‌ریزی و اجرا و استفاده از فناوری‌ها و تکنولوژی‌های نوین توجه شود.

رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در رابطه با توسعه دولت الکترونیک در این سازمان، گفت: طرح تحول دیجیتال سازمان تدوین شده و تا یک ماه آینده ۸ سامانه، اتوماسیون ملی و نقشه پوشش گیاهی به‌روزرسانی شده ارائه می‌شود.

وی افزود: در حوزه فناوری هم با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ۱۱ پروژه در حال اجرا داریم که ۴ پروژه به مرحله نهایی رسیده و ۷ پروژه دیگر در حال اجرا است که امیدواریم نتایج آن به زودی اعلام شود که یکی از مهمترین این پروژه‌ها پایش، رصد و اطفاء حریق است.

منصور، ایجاد مرکز نوآوری و فناوری منابع طبیعی را برای ساماندهی بهتر امور ضروری برشمرد و افزود: تفاهم نامه‌ای در این زمینه تنظیم شده با حضور دکتر خاوازی و دکتر ستاری به امضا خواهد رسید.

رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: افتخار ما این است که وزیر جهاد کشاورزی مشوق و حامی توسعه منابع طبیعی است.

در این مراسم، تفاهم‌نامه ایجاد مرکز نوآوری و فناوری منابع‌طبیعی و آبخیزداری توسط رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و رئیس ستاد آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امضا و چهار پروژه مشترک مهار و تثبیت عرصه‌های بحرانی تولیدکننده گرد و غبار با استفاده از انواع فناوری و عملیات‌های آبخوان و ابخیزداری، بکارگیری فناوری‌های بیومهندسی و بیومکانیکی در حفظ احیا توسعه و بهره‌برداری طبیعی و کنترل گرد و غبار، توسعه و ترویج گونه بومی (گون علفی) به منظور مقابله با بیابانزایی و مدل توسعه حفاظت آب و خاک احیا پوشش گیاهی با استفاده از فناوری پتوی بنتونیت با معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری رونمایی شد.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false