×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
ماهنامه الکترونیکی تازه‌های بیمه ایران و جهان ویژه آذر ماه ۹۹ منتشر شد

هشتمین شماره ماهنامه الکترونیکی تازه‌های بیمه ایران و جهان با محوریت ریسک‌های فناوری و بیمه سایبری توسط پژوهشکده بیمه منتشر شد.

به گزارش اکوپرشین به نقل از روابط عمومی پژوهشکده بیمه، گسترش فناوری‌های دیجیتال و دسترسی به منابع جدید داده‌ها موجب توجه جدی صنعت بیمه جهان به تحول دیجیتال شده است. 

همچنین کاربرد فزاینده هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و تحلیل داده‌های کلان، باعت ارتقاء نقش داده در صنعت بیمه جهان شده و این ارتقاء، تحولات رو به رشدی در بهبود کارایی در عملیات بیمه‌گری و ورود جدی شرکت‌های بیمه به حوزه‌های پیش‌بینی و پیشگیری از ریسک را به همراه داشته است.

گسترش فناوری‌های نوین موجب افزایش ریسک فن‌آوری در صنعت بیمه شده به طوری که بر اساس آخرین مطالعات ریسک فناوری در بالاترین رده از ریسک‌های نوظهور قرار گرفته و آثار مالی قابل توجه و فزاینده‌ای بر شرکت‌ها داشته است.

به همین دلیل شناخت تحول دیجیتال و آثار و ریسک‌های ناشی از آن از اهمیت بالایی برخوردار بوده و هشتمین شماره ماهنامه الکترونیکی تازه‌های بیمه ایران و جهان به ریسک‌های فناوری به عنوان سومین ریسک نوظهور شناسایی شده اختصاص یافته است.

موضوعات ارائه شده در هشتمین شماره ماهنامه الکترونیکی

موضوعات ارائه شده در این شماره عبارتند از؛ «بیمه ابزاری برای مقابله با تهدیدهای ریسک سایبری»، «بازار درحال رشد بیمه سایبری»،  «نقش بیمه در انتقال ریسک سایبری»، «حمایت از بازار بیمه سایبری از طریق مقررات‌گذاری و سیاست‌گذاری‌های بهتر»، «بیمه سایبری تنها چند خسارت با فاجعه فاصله دارد!»، «کارگزاران خبر از افزایش تقاضای بیمه سایبری در بیمه اتکایی می‌دهند».


در این شماره ضمن ارائه «مقاله علمی با موضوع محافظت از بیمه‌گذاران در عصر کلان‌داده» به معرفی دکتر جواد صالحی اصفهانی از دانشگاه فناوری ورجینیای آمریکا در بخش شخصیت علمی برجسته پرداخته شده است. همچنین نمونه‌ای از طرح تاب‌آوری سایبری در اروپا در بخش یک معرفی و دو کتاب در حوزه کنترل خسارت و مدیریت ریسک سایبری در بخش تازه‌های نشر معرفی می‌شود.


علاقه‌مندان جهت دسترسی به متن کامل این نشریه می‌توانند به وب‌سایت پژوهشکده یبمه به نشانی http://www.irc.ac.ir/fa-IR/Irc/4965/Articles/view/14651/1275/ مراجعه نمایند.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false