×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
شفافیت و مبارزه با فساد از آثار مهم دولت الکترونیکی است

رئیس جمهور گفت: شفافیت و مبارزه با فساد از آثار مهم دولت الکترونیکی است.

به گزارش اکوپرشین به نقل از آی هینا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در نوزدهمین جلسه شورای اجرایی فناوری اطلاعات گفت: همه مقرراتی که دراین شورای اجرایی تصویب می‌شود برای این است که مردم فعالیت‌های خود را راحت‌تر انجام دهند، دریافت خدمات از دولت آسان‌تر و سریع‌تر انجام شود و نیاز به مراجعه حضوری و ارتباط چهره به چهره نباشد.


دکتر روحانی با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده درمورد سلامت الکترونیک، سامانه مالیاتی و همچنین سامانه جامع رفاه ایرانیان در جلسه شورای اجرایی فناوری اطلاعات و با بیان اینکه موضوع سلامت مردم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است گفت: در موضوع سلامت الکترونیک بحث این است که مردم خدمات مربوط به سلامت و بهداشت را بهتر و آسان‌تر دریافت کنند و با الکترونیکی شدن بخش سلامت پزشکان، داروخانه ها و مراکز پاراکلینیکی نیز می‌توانند خدمات خود را بهتر و سریعتر ارائه دهند.


وی با اشاره به رونمایی از سامانه جامع رفاه ایرانیان دراین جلسه و آغاز فعالیت این سامانه با هدف گذر از یارانه همگانی به یارانه هدفمند و هوشمند تصریح کرد: یارانه و کمک‌های حمایتی و معیشتی به صورت‌های مختلف به اقشار ضعیف و نیازمند جامعه ارائه می‌شود به طوری که امروز ۶۰ میلیون نفر در کشور از یارانه و حمایت معیشتی برخوردارند.

دکتر روحانی اظهارداشت: با اقدامات انجام شده در حوزه پرداخت الکترونیکی مالیات، شرایط به گونه‌ای فراهم شده که ۷۰ درصد مالیات دهندگان می‌توانند مالیات خود از طریق سامانه پرداخت کنند و دیگر نیازی به مراجعه حضوری آنان نیست.


رئیس جمهور با تاکید براهمیت دولت الکترونیکی در مبارزه با فساد تصریح کرد: مبارزه با فساد از طریق شفافیت امکان‌پذیر است و با الکترونیکی شدن فعالیت‌ها، مشکلات در بخش‌های مختلف رفع خواهد شد.

سلامت برای مردم حائز اهمیت است

دکتر روحانی دربخش دیگری از سخنان خود گفت: سلامت برای مردم حائز اهمیت است مخصوصا در این دوره‌ای که مبتلا به کرونا بودیم جایگاه سلامت بیشتر برای ما روشن شد. بحث در این است که مردم بتوانند خدماتی را که مربوط به سلامت هست به راحتی دریافت کنند. همه چیزهایی که امروز وجود دارد به صورت دفترچه، سایر مواردی که مردم باید همراه خود ببرند اساسا در فرایند دولت الکترونیک هر کسی با یک کارت یا حتی با یک شماره ملی باید بتواند به راحتی خدمات خود را دریافت کند.


وی تاکید کرد: در پزشکی هم به همین صورت است که باید خدمات دریافت شود. حتی نسبت به نسخه‌پیچی باید به صورت الکترونیک باشد. اینکه مردم چه مقدار به این خدمات نیاز دارند و بیمه‌گرها در چه مواردی باید وارد عمل شوند و چه مقدار از هزینه‌ها را باید متقبل شوند.

در الکترونیکی شدن بخش سلامت هم مردم در آسایش و رفاه قرار می‌گیرند هم حتی پزشکان محترم هم داروخانه‌ها و همه آنهایی که خدمات می‌دهند، یا آنهایی که خدمات پاراکلینیکی را ارائه می‌کنند می‌توانند هم خدمت را راحت‌تر ارائه کنند و هم می‌توانند پول خدمات را سریع تر‌ دریافت کنند یعنی حین اینکه پزشک خدمات را ارائه می‌کند همان زمان هم بیمه‌گر می‌تواند به حساب او واریز کند حتی در بخش‌های تشخیصی وقتی خدماتی ارائه می‌شود همان زمان بیمه‌گر می‌تواند پول را پرداخت کند و حتی در آینده در بخش‌های بیمارستانی هم همه این خدمات باید انجام بگیرد.


رییس جمهور افزود: در بحث کرونا این مساله هم مشخص شد که دولت الکترونیک چقدر اهمیت دارد. چون در بیماری های اپیدمی به گونه‌ای است که تماس افراد می‌تواند مشکل به وجود بیاورد و در بحث کرونا مساله فاصله اجتماعی از مسائل بسیار مهم بوده، کاهش تردد از موارد بسیار مهم بوده است.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false