×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
نظام صنفی کشاورزی، بهترین ظرفیت برای حل و فصل مشکلات کشاورزی

نظام صنفی کشاورزی، بهترین ظرفیت برای حل و فصل مشکلات کشاورزی، دکتر برومندی معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی در دیدار رئیس و مشاوران نظام صنفی کشاورزی کشور ضمن تأکید بر موقعیت حساس و خطیر فعالیت‌های کشاورزی در تامین و حفظ امنیت غذایی کشور است.

به گزارش اکوپرشین به نقل از روابط عمومی نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی کشور: وی خاطر نشان کرد: اگر چه به ظاهر کشور ما جزء مناطق خشک و نیمه خشک دنیا به حساب می‌آید اما با توجه به قرار گرفتن در عرض جغرافیایی مناسب، از استعداد قابل توجه در زیربخش‌های مختلف کشاورزی به ویژه باغبانی برخوردار است.

 وی همچنین افزود: مسئولیت اصلی وزارت جهاد کشاورزی در زیربخشها و مناطق مختلف کشور، سیاست‌گذاری‌های کلان بخش است که لازمه تحقق این مهم، داشتن آمار دقیق و روزآمد در خصوص تولیدات کشاورزی کشور است، مسئله‌ای که جزو اولویت‌های اصلی حوزه معاونت باغبانی بوده و بانک اطلاعاتی نظام صنفی کشاورزی قطعا یک ابزار کارآمد در این زمینه محسوب می‌شود.

 معاون وزیر جهاد کشاورزی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به اهمیت ارتقاء کیفی تولیدات باغبانی با هدف تولید محصول سالم یادآور شد: می‌بایست از تمامی ظرفیت‌های بخش کشاورزی در راستای اصلاح و بهبود فرآیندهای بازاررسانی محصولات چه در داخل و چه عرضه در بازارهای هدف صادراتی بهره جست کما اینکه در طول دو دوره ای که به عنوان نماینده مردم در مجلس حضور داشتم، اکثر معضلات مبتلابه بازار محصولات کشاورزی و نظایر آن در جای جای کشور را با همکاری نظام‌های صنفی کشاورزی مورد حل و فصل قرار می‌دادیم.

مهندس ملک زاده رئیس نظام صنفی کشاورزی ایران نیز در این دیدار، ضمن اشاره به لزوم همراهی و حمایت وزارت جهاد کشاورزی و سازمانهای تابعه از موجودیت و اقدامات نظام صنفی کشاورزی اظهار داشت: مادامیکه ارکان و مدیران ارشد متولی بخش کشاورزی کشور به اهمیت و جایگاه این نظام به عنوان تنها تشکیلات صنفی فراگیر و رسمی متعلق به بهره‌برداران کشاورزی کشور اعتقاد واقعی پیدا نکنند، تلاش‌های این نظام در جهت کاهش مشکلات مزمن و کلیدی بخش با توفیق کامل همراه نخواهد شد.

شایان ذکر است در ابتدای این جلسه آقای مهندس خاکزاد رستمی مشاور نظام کشور توضیحاتی در خصوص سامانه جامع اطلاعات نظام صنفی کشاورزی کشور ارائه کرد که پس از آن، معاون باغبانی وزیر خواهان برگزاری جلسه‌ای مبسوط به منظور تشریح کامل سامانه بانک اطلاعاتی نظام صنفی کشاورزی کشور شد.

دکتر برومندی در پایان این جلسه خواستار ارائه و طرح پیشنهادات راهبردی از سوی این نهاد در جهت همکاری با معاونت امور باغبانی و پیشبرد اهداف مشترک جامعه کشاورزی در این حوزه مهم و ارزشمند بخش کشاورزی شد.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false