×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
لوتکای ایمان به دریای خزر پیوست تا گره‌های کور تور صیادان انزلی را باز کند

ایران زمین، پهنه گسترده‌ای است با اقلیم ها؛ فرهنگ‌ها و رسوم زیبای گوناگون و شناخت و معرفی مردمان این پهنه حتی وقتی که به ظاهر هم در میان ما نیستند!!! نقش به سزایی در نهادینه کردن فرهنگ احترام و یادآوری خاطرات مهربانانه خدمت و خدمتگزاری پهلوانان این عرصه است.

اکوپرشین، علیرضا کیهان‌پور: گیلان بی‌گزافه وگمان، یکی از کهن‌ترین زیستگاه‌ها و خاستگاه‌های فرزندان دلاور ایران زمین است.

علیرضا کیهان‌پور اکوپرشین

این سرزمین سحرانگیز وخرم چون رشک بهشت،فراخنای تاریخ ایران وفرازگاه تاریخ شیلات پر افتخار  ایران و صیادان دریادل گیله مرد است.

سرزمین دریا وماهی و چای یعنی گیلان، یادها و نواهایی در باورها؛ آیین‌ها و آواهایی که بر لسان مردان وزنان این دیار بنده نواز جاری است و به زیبایی نشسته است ؛حس خوب خدمت و توجه به همنوعان بر نوع شیوه‌های  زیست بوم مردم این سامان یعنی پهنه آبی نیلگون فام دریا وماهی وجنگل سایه گسترانده است.

ماهیگیر بی ماهیگیر شد

دردی سنگین بر روح و جسم نگارنده مستولی گشته است، سال‌ها در قالب ماموریت اداری به استان مهمان نواز وبا فرهنگ گیلان وبه ویژه همکاران عزیزم در اداره کل شیلات گیلان در غازیان بندر انزلی اعزام شده ودر بدو ورود، چشمانم به سیمای نورانی و سرشار از مهر و عطوفت همکار تلاشگری منور می گشت که آسیمه سر و از سر تواضع و اخلاق مداری مسوولانه در راه خدمت به مخاطبان خویش سر از پا نمی شناخت و این همکار دوست داشتنی کسی نبود به غیر از مرحوم جانباز مهندس بیژن ایمان‌پور با اخلاق و صبور…

در ایامی که با صدور یک بخشنامه اداری از سوی وزارت جهاد کشاورزی موضوع بازنشستگی قبل از ۳۵ سال همکاران در تمامی موسسات، سازمان‌ها، شرکت‌های تابعه وزارتخانه از جمله اداره کل شیلات گیلان به سان تندباد حادثه‌ای بود که قبل از ۹۹/۱۲/۲۵؛ درخت پرثمر خدمتگزاری مرحوم جانباز مهندس  بیژن ایمان‌پور را از ریشه برکند و همه مارا در دامگه حادثه‌ای که خبر نمی‌کند به اسارت گرفت.

خوشحالی صیادی گیلان

در کرانه فیروزفام دریای خزر و سواحل گیلان صیادان و آبزی پروران خدمات ایثارگرانه مرحوم مهندس ایمان‌پور را در جایگاه اداری معاون طرح و برنامه اداره کل شیلات گیلان به ویژه پیگیری تا حصول نتیجه تسهیلات مورد نیاز این بهره برداران بدون هیچ منت و تعریفی از خود و با پاکدستی چشمگیر و مسئولانه را فراموش نخواهند کرد.

متاسفانه شیوع ویروس کوویید ۱۹ موجب شد در هنگامه پرواز آسمانی بیژن عزیز، همه همکاران شیلاتی نتوانستند مراسم و بزرگداشتی درخور شان و جایگاه رفیع خدمتگزاری آن مرحوم برگزار کنند اما قلم سوگند خورده است که باید نوشت که این سرنوشت هجرت به دیار باقی تقدیر الهی همه ماست، یا امروز و یا فردا…

مهندس بیژن ایمان‌پور معاون طرح   و برنامه اداره کل شیلات گیلان بنابر تقدیر الهی به سرای باقی کوچ نمود، جانباز و رزمنده دفاع مقدس با سابقه حضور ۲۴ ماه در جبهه‌های نبرد ،چندروز پیش در آرامستان بندر انزلی و در قطعه ایثارگران آرام گرفت.

ضایعه بس جبران‌ناپذیر برای همکاران شیلاتی؛ صیادان و آبزی پروران در استان گیلان به وقوع پیوست و قبل از آن که با صدور یک بخشنامه دستوری بازنشسته شود لقای الهی  را بر ماندن درجایگاه اداری در این دنیای بی‌ارزش ترجیح داد وبا انتخاب کوچ جاودانه اش در مراسمی غریبانه وتاثر انگیز در منزل آخرت اش ماءوا گرفت.

لوتکای ایمان دلسوز شیلات گیلان به امواج خروشان خزر پیوست تا گره‌های کور مشکلات صیادان دریا دل گیله مرد و چشمه‌های تور ماهیگیری آنان را باز کند و حضوراش در در آسمان و آب‌های نیلگون استان گیلان سر افراز، جاودان و مانا شد.

با عرض تسلیت درگذشت ناباورانه دردانه شیلات ایران و گیلان،  مرحوم ایمان‌پور جانباز و رزمنده سرافراز،خدمت یکایک همکاران سوگوار وبه ویژه سرکار خانم مهندس یحیی زاده همسر فرهیخته و صبور آن مرحوم و یگانه فرزند برومند ایشان دکتر امیر بهراد ایمان‌پور عزیز و همه باز ماندگان نسبی و سببی ایشان ، امید تازه‌ای در دل همکاران جوانه زده است وآن، این‌که یگانه فرزند آن مرحوم در قامت یک پزشک سروقامت راه خدمت صادقانه وبی منت پدر مرحوم اشان را در عرصه دیگر ادامه خواهند داد.

در پایان با توجه به ابلاغ بازنشستگی این مرحوم تا پایان سال ۱۳۹۹، پیشنهاد نگارنده این است که معاون محترم وزیر و رییس سازمان شیلات ایران با صدور پیام و تاکید برای رفع بر صدور حکم نهایی بازنشستگی وطی مراحل اداری مرحوم مهندس بیژن‌ ایمان پور در راستای رفع دغدغه‌ها و دلمشغولی‌های احتمالی خانواده شریف وداغدارایشان نقطه عطفی را با شناخت اخلاق مدارانه ای که از ریاست دلسوز شیلات و معاونین محترم  سازمان شیلات ایران دارم را به ارمغان داشته باشند.

لوتکا

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false