×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
تمدید ممنوعیت صید تجاری ماهیان خاویاری دریای خزر تا پایان سال ۲۰۲۱

تمدید ممنوعیت صید تجاری ماهیان خاویاری دریای خزر تا پایان سال ۲۰۲۱، در چهارمین اجلاس کمیسیون حفاظت و بهره‌برداری از منابع زنده آبی دریای خزر و مدیریت منابع مشترک مزبور که طی روزهای ۳-۱ دی ماه سال جاری به ریاست دکتر خون میرزایی معاون وزیر جهادکشاورزی و رییس سازمان شیلات ایران  به طور مجازی برگزار شد ممنوعیت صید تجاری ماهیان خاویاری دریای خزر با تصمیم کلیه اعضاء تا پایان سال ۲۰۲۱ میلادی تمدید شد.

صید این گونه ماهیان، صرفا برای اهداف بازسازی ذخایر و تحقیقات صورت می گیرد. این ممنوعیت از سال ۲۰۱۰ میلادی اعمال شده است.

مهران‌پور+اکوپرشین

به گزارش اکوپرشین به نقل از روابط عمومی سازمان شیلات ایران، مرتضی مهران‌پور معاون مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان شیلات و معاون نماینده جمهوری اسلامی ایران در کمیسیون حفاظت و بهره‌برداری بهینه از منابع زنده آبی دریای خزر و مدیریت منابع مشترک مزبور با اعلام مطلب فوق اظهارداشت: در این اجلاس هریک ازاعضاء، گزارش صید منابع زنده مشترک آبی شامل ماهیان خاویاری، کیلکا ماهیان و فک در سال ۲۰۱۹ را ارائه کردند.

وی با اشاره به ارائه گزارش ارزیابی ذخایر ماهیان خاویاری توسط طرف ها گفت:این گزارش ها حاکی از کاهش ذخایر دریای خزر نسبت به سال قبل بوده است.

مهرانپورخاطرنشان کرد: در این اجلاس، حجم صید گونه‌های مشترک برای سال ۲۰۲۱ به تفکیک گونه ها برای ۵ کشور حاشیه دریای خزر تعیین و مقرر شد در اجلاس آینده این کمیسیون، تشکیل کارگروهی برای هماهنگی ارگان هایی که در راستای مبارزه با صید غیرمجاز فعالیت می کنندمورد بررسی قرارگیرد.

معاون مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان شیلات افزود: همچنین در این اجلاس مقرر شد در سال آینده جلسات کارگروه‌های علمی و آبزی پروری که در سال جاری به دلیل بیماری کرونا برگزار نشده است به صورت حضوری و یا مجازی برگزار شود.

مهران‌پوراشاره کرد: اعضای این کمیسیون توافق کردند در اواخر ماه جاری در جلسه بررسی موافقت‌نامه مبارزه با صید غیرمجاز که به صورت مجازی با مدیریت ترکمنستان برگزار می شود شرکت نمایند.

وی تصریح کرد: در پایان این اجلاس، با توجه به مفاد موافقت‌نامه حفاظت و بهره‌برداری بهینه از منابع زنده آبی دریای خزر مقرر شد از ابتدای سال ۲۰۲۱ جمهوری قزاقستان به مدت ۲ سال ریاست کمیسیون مورد اشاره را عهده دار شود. لازم به ذکر است که در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ ریاست کمیسیون را جمهوری اسلامی ایران عهده داربوده است.

کشورهای حاشیه دریای خزر شامل جمهوری آذربایجان، جمهوری اسلامی ایران، فدراسیون روسیه، جمهوری قزاقستان و ترکمنستان اعضای این کمیسیون هستند.

اعضای این کمیسیون در پایان اجلاس سه روزه، از مدیریت خوب جمهوری اسلامی ایران در سازماندهی و برگزاری شایسته این اجلاس تقدیر و تشکر کردند.

تمدید ممنوعیت صید تجاری ماهیان خاویاری دریای خزر

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false