×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true

به گزارش اکوپرشین به نقل از معدن نیوز؛ فولاد مبارکه اصفهان مولود انقلاب و بزرگ‌ترین دستاورد صنعتی کشور است.فولاد مبارکه اصفهان مولود انقلاب و بزرگ‌ترین دستاورد صنعتی کشور است. این شرکت به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده ورق‌های فولادی تخت در خاورمیانه و شمال آفریقا و سهم ۲۰ درصدی در منا، بزرگ‌ترین تولیدکننده آهن اسفنجی در جهان با ظرفیت ۱۱٫۴ میلیون تن در سال و سهم پنج درصدی در تولید ناخالص داخلی در بخش صنعت است.

بزرگترین تولیدکننده ورق‌های فولادی تخت و دستاورد صنعتی انقلاب

فولاد مبارکه امروز بزرگ‌ترین تولید‌کننده فولاد تخت در غرب آسیا و شمال آفریقاست‌. محصولات فولاد مبارکه شامل ورق گرم و سرد نوردیده، گالوانیزه، رنگی و قلع اندود است که به چهل کشور جهان صادر می‌شود. این مجموعه با شبکه گسترده مشتریان شرکت شامل ۱۰۰۰ کارخانه و کارگاه به طور مستقیم و ۳۰۰۰ کارخانه و کارگاه به طور غیر مستقیم منجر به اشتغال‌زایی بیش از ۳۵۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شده است.

روند تولید فولاد خام در گروه فولاد مبارکه (فولاد مبارکه، سبا و هرمزگان) از سال ۱۳۹۰ که ۵۸۳۶ هزار تن بوده است و در سال ۱۳۹۹ به ۹۴۵۰ هزار تن رسیده است.

برنامه مبارکه در سال جاری تولید ۵۷۴۳ هزار تن گندله، ۶۵۷۳ هزار تن آهن اسفنجی، ۵۹۳۹ هزار تن تختال، ۴۷۰۲ هزار تن نورد گرم و ۱۱۹۵ هزار تن نورد سرد می‌باشد.

تولیدکننده ورق‌های فولادی تخت

اهم پروژه‌های توسعه در گروه فولاد مبارکه شامل ۷ پروژه از قبیل نورد گرم ۲، احداث واحد تولید کنسانتره سنگ‌آهن شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان، فولادسازی و ریخته‌گری تختال شرکت فولادسفیددشت چهارمحال و بختیاری، احداث واحد فولادسازی و ریخته‌گری بیلت مجتمع فولاد زاگرس اندیمشک، پروژه افزایش ظرفیت زیرسقف از ۱٫۵ به ۲ میلیون تن تختال فولاد هرمزگان، پروژه احداث کارخانه تولید ورق عریض شرکت فولاد هرمزگان و طرح توسعه شرکت فولاد امیرکبیر کاشان فاز اول می‌باشد. پروژه نورد گرم ۲ در زمان ۱۴۰۲ راه‌اندازی خواهد شد که سرمایه اولیه این پروژه ۸۷۶۵ میلیارد تومان است که ۱۰۰۰ نفر اشتغال‌زایی مستقیم و ۱۰۰۰۰ اشتغال‌زایی غیرمستقیم ایجاد می‌کند.

مزایای پروژه‌های توسعه در گروه فولاد مبارکه شامل موارد ذیل است:

افزایش رونق اقتصادی کشور در بخش صنعت با سرمایه‌گذاری ارزی حدود یک میلیارد یورو و سرمایه‌گذاری ریالی حدود ۱۹۰۰۰ میلیارد تومان طی چند سال اخیر

عدم وابستگی به منابع ارزی-ریالی دولتی و صندوق توسعه ملی

توسعه توان فنی و مالی پیمانکاران ساخت و نصب تجهیزات و نیز اشتغال‌زایی در این بخش

ورود ارز به کشور با احرای طرح‌های توسعه کمی و کیفی خطوط تولیدی و صادرات محصولات آن

ایجاد بستری امن برای تامین کالای استراتژیک فولادسازان کشور با تولید الکترود گرافیتی
به منظور توسعه منطقه آزاد چابهار و سواحل استراتژیک مکران و در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری، تحقق چشم‌انداز تولید فولاد کشور در افق ۱۴۰۴، ارزآوری و توسعه صادرات و واردات، مشارکت در ابر پروژه‌های احداث زنجیره تولید ۱۰ میلیون تن فولاد در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس استان هرمزگان و احداث زنجیره تولید ۱۰ میلیون تن فولاد در منطقه آزاد چابهار استان سیستان و بلوچستان نیز در دستور کار قرار گرفته است.
بررسی روند مصرف آب در فولاد مبارکه حاکی از کاهش مصرف این فولاساز بزرگ است.

برخی از اقدامات مبارکه در حوزه مسئولیت اجتماعی شامل موارد ذیل است:

مساعدت ۱۰۰ میلیارد تومانی به بیمارستان‌ها و شبکه‌های بهداشت و در مان جهت خرید تجهیزات در حوزه بیماری کرونا

تامین رایگان اکسیژن مورد نیاز بیمارستان‌ها تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان جهت درمان مبتلا به بیماری کرونا

مشارکت در طرح جامع مترو اصفهان

تامین مالی پروژه سد تنظیمی سوم کوهرنگ به مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان

بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری به منطور اجرای پروژه عظیم ایجاد شبکه و جمع‌آوری پساب‌های ۹ شهر شهرستان مبارکه و لنجان

احداث ساختمان پایگاه امداد و نجات

مشارکت در ساخت و تکمیل مصلی بزرگ امام خمینی اصفهان

برگزاری گلریزان ویژه آزادی زندانیان جرائم غیر عمد طی سال‌های ۹۳ تا ۹۸ جمعا به مبلغ ۱۱ میلیارد تومان جهت فراهم آوردن زمینه بازگشت ۱۱۴۷ نفر از زندانیان به آغوش گرم خانواده

سرمایه‌گذاری حدود ۸۰ میلیارد تومان جهت تکمیل و بهره‌برداری وزرشگاه نقش جهان

انجام بیش از ۵۰ طرح عمرانی جاده‌ای در منطقه پیرامونی به منظور توسعه، بهینه‌سازی و ایمن‌سازی جاده‌ها

تهیه و توزیع بیش از ۸۵۰۰ بسته نوشت افزار فرهنگی بین دانش‌آموزان در سال ۹۸ و اقدام مشابه آن در سال جاری و اهدا، ۱۶۰۰ عدد تبلت به دانش‌آموزان بی‌بضاعت برای بهره‌مندی از آموزش آنلاین در دوران کرونا

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false