×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
ماهی کیلکا معجزه طبیعت؛ کم‌هزینه اما پرفایده

ماهی کیلکا معجزه طبیعت؛ کم‌هزینه اما پرفایده دریای خزر زیستگاه ماهیان غضروفی واستخوانی با کمیت و کیفیت است که علاوه در رودخانه‌ها تنوع گونه‌ای فراوانی در تالاب‌ها وآب‌بندان‌های استان‌های دارای سواحل شمال شامل گیلان؛ گلستان و مازندران نیز وجوددارد.

علیرضا کیهان‌پور+کلیکا+اکوپرشین

اکوپرشین، علیرضا کیهان‌پور: ماهی کیلکا با تورهای قیفی و شب‌ها صید می‌شود و قابلیت کنسروشدن و بسته‌بندی متنوع با قیمت مناسب و تا حدودی ارزان نسبت به ماهیان دیگر در این شرایط کرونایی می‌تواند جایگزین مناسبی برای افراد حتی کم برخوردار از خرید ماهی باشد.

کیلکا بخاطر درصد پروتئین بالا هم به عنوان پودر ماهی برای مصارف صنعتی و هم خوراکی برای انسان را دارد.

هم اینک در بسیاری از فروشگاه‌های زنجیره‌ای در اکثر استان‌های کشور و نیز رستوران‌های غذاهای دریایی، کیلکا عرضه وبه صورت سوخاری پخت می‌شود.

غذا با کلیکا+اکوپرشین

همان طور که اشاره شد کیلکا به صورت بسته‌بندی بهداشتی و در اوزان مختلف وبه ویژه تنوع در پروسه عمل‌آوری و فرآوری در روغن معمولی؛ زیتون؛ شوید؛ سس و….توسط کارخانجات تولیدی معتبر در دسترس همگان می‌باشد.

گران شدن انواع ماهی‌، میگو و سایر آبزیان در این شرایط که علل و رویکرد بازار مصرف و عرضه در این یادداشت وواکاوی آن بهانه نگارش نبوده ودر حیطه مسوولیت کارشناسان حوزه بازار است می‌تواند زمان مناسبی از افزایش عرضه سایر آبزیان ارزان وکوچک مانند کیلکا؛ ساردین؛ شاه‌کولی؛ ( وهمچنین کپور وفیتوفاک وآمورپرورشی در سایز متوسط و قیمت بازار پسندی مناسب) به بازار مصرف باشد.

از آنجا که امگا ۳ موجود در اکثر ماهیان مورد توصیه پزشکان برای افزایش سطح ایمنی بدن انسان در شرایط کرونایی فعلی است و پروتئین و سایر املاح معدنی موجود در گوشت ماهی می‌تواند در سلامتی جوامع بشری نقش بسیار مهمی ایفاء نماید به نظر می‌رسد فرهنگ مصرف آبزیان نیاز به یک دوربرگردان در اتوبان گرانی محصولات آبزی داشته باشد.

تن کلیکا+اکوپرشین

مصارف ماهی کیلکا و ساردین در شرایط کنونی نیاز به تبلیغات و فرهنگ‌سازی بیشتری نسبت به گذشته دارد که تا از این شرایط عبور نمائیم.

افزایش مصرف این ماهیان در بیمارستان‌ها؛ ادارات؛ پادگان‌ها و مدارس ودانشگاه‌ها (درصورت مهیا بودن زمینه و رعایت پروتکل‌های بهداشتی) که رستوران‌های آن‌ها فعال می‌باشد می‌تواند غذای سلامتی را بر ذائقه وکام مردم بنشاند.

کلیکای سرخ شده+اکوپرشین

کوچک زیباست و این ماهیان ریز جثه و ارزان برای دوربرگردان گرانی آبزیان می‌تواند راهکاری مناسب برای دستور کار و توجه بیشتری باشد.

کلیکا صید شده+اکوپرشین

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false