×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
شکر کردم که اگر خدمت بانکی کردم، خدمت من همه در بانک کشاورزی بود

شکر کردم که اگر خدمت بانکی کردم، خدمت من همه در بانک کشاورزی بود،‌ بر حسب آخرین آمار رسمی مکتوب وزارت کشور تعداد روستاهای کشور عزیزمان حدود ۴۶ هزار روستا می باشد.

روستا به مثابه یک واحد سکونتگاه ” قدیما خودگردان” و ” خود اتکاء” بوده که هم از گستره عظیم جغرافیایی نواحی دهکده ای برخوردار بوده وهم دارای سابقه روستانشینی طولانی است و طبیعت دلنواز ومواهب خدادادی آب و هوا و خاک رستنگاه‌های متنوع منطبق با اقلیم مناسب انسان را به عمق معنویت خویش فرو می برد وبه آفریدگار زیبا آفرین نزدیکتر می کند.

علیرضا کیهان‌پور+شکر کردم که اگر خدمت بانکی کردم+اکوپرشین

اکوپرشین، علیرضا کیهان‌پور: از دوران کودکی وتاکنون به روستا و روستائیان کشورم  علاقه وافری داشته و دارم که  برونداد کشش و اشتیاق درونی و طبیعت دوستی نگارنده بوده است.

افتخار آغاز کار دولتی را پس از پیروزی انقلاب اسلامی در روستا و جوامع روستایی شروع نمودم که هرگز هیچ مطاعی را در این دنیا از باقیات صالحات آن در راه این خدمتگزاری معامله نخواهم کرد واز عملکرد خویش تحت هر عنوانی در خدمت به روستائیان شریف کشورم باملاک های  اقتصادی امروزه هرگز پشیمان نبوده وآن را موجب افتخاردر یک‌هزار بازدید میدانی روستایی که مستند هم بوده نیز می دانم.

در سفر به روستاهای دور و نزدیک کشور  از شمالغرب تا شرق واز مرکز تا گواتر چابهار و….آنچه موجب افتخار و مباهات بود شعبات کوچک اما دل بزرگ بانک کشاورزی بود که در دور افتاده ترین و محروم ترین لکه ها وپراکنش کم برخوردار از توسعه پرچم وجود بابرکت اش در راستای حمایت از روستا و کشاورزان و دامداران و سایر حرف وابسته در اهتزاز بود.

هم اینک نیز حساب‌های ناچیز حقوقی و بانکی ام را به نیت این خدمات چشمگیر بانک کشاورزی در این بانک به مدت بیش از ۳۵ سال حفظ کرده و دوستان و مخاطبان خاص خودم را به سپرده گذاری در بانک کشاورزی ترغیب و تشویق می کنم تا شاید سهم بسیار کوچکی در اهداف  عالیه بانک در راه خدمتگذاری به بخش کشاورزی و روستاها ولو ناچیز اما به نیت ادای دین داشته باشم.

استاد شهریار در پارس‌آباد مغان+اکوپرشین

بهانه این نگارش قرار دادن تندیس استاد شهریار غزلسرا و شاعر بی بدیل معاصر در موزه مشاهیر برج میلاد در تهران بود که آن را توهین سهوی ونه عمدی در عرصه  هنر و یادمان‌ها به استاد شهریار عزیز سراینده شعر ناب و زیبای علی ای هم ای رحمت که در طول خدمتگزاری دولتی کارمند بانک کشاورزی و باشگاه هواپیمایی کشوری( مقطعی کوتاه)  بوده، می‌باشد که از دیدگاه قلم و تعصب روستایی و ژورنالیستی نگارنده به خاطر جلوگیری از تکرار این بی‌سلیقه‌گی‌ها، معترض و به سهم خویش شاکی هستم.

تندیس استاد شهریار در پارس آباد+اکوپرشین

استاد شهریار در جوشش چشمه شعر خویش وبه عشق کار خود در بانک کشاورزی فرموده‌اند:

* شکردارم که اگر خدمت بانکی کردم*

* خدمت من همه در بانک کشاورزی بود*

بانک صنعتی فلاحتی و یا بانک کشاورزی و هنر و پیشه قدیم و بانک کشاورزی دوران معاصر افتخار استاد شهریار متولد سال ۱۲۸۵ روستای خوشنکاب آرمیده در دامان کوه باشکوه حیدر بابای تبریز بوده ودر بخش شاغلین بخش کشاورزی در دوران معاصر شاعران به نامی مانند مرحومان سهراب سپهری ؛قیصرامین پور و…. افتخارمنتسب به استخدام ویا تحصیل در رشته های وابسته به کشاورزی در دانشگاه های معتبر هم موجب افتخار روستا و کشاورزان  بوده و هستند.

تندیس عجیب استاد شهریار در برج میلاد+اکوپرشین

در پایان توصیه دارم به کسانی که مبادرت به ساختن تندیس و یا سردیس مشاهیر و قراردادن آن  در موزه  به عنوان ویترین فرهنگی کشور را دارند و در این تندیس اخیر برج میلاد لطفا تندیس‌های زیبا و قرین به شباهت مرحوم استاد شهریار را قدم رنجه نموده و قبل از طراحی جدید در بانک کشاورزی مرکز واقع در نزدیکی پل گیشای تهران؛ مقبره الشعرای تبریز؛ ورودی شهر مغان و سایر پردیس‌ها و سایت دیجی‌کالا که هنرمندانه طراحی کرده‌اند را از قبل مشاهده و یا عکس‌های مرحوم  را به دقت مشاهده کنند که به ضرر و ضد کار خودشان تبدیل نشود و هرچند از واکاوی به اتلاف منابع مالی و انسانی و زمان در این راستا چشم پوشی نموده و به نیت بد گمانی احتمالی به آن پرداخته نشده است.

علی ای همای رحمت+اکوپرشین
www.ziaossalehin.ir | سایت ضیاءالصالحین, علی ای همای رحمت

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false