×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
حمایت تخصصی ۹هزارو ۴۰۰ میلیاردی از فعالان بخش کشاورزی

حمایت تخصصی ۹هزارو ۴۰۰ میلیاردی از متقاضیان و فعالان بخش کشاورزی، مدیر شعب بانک کشاورزی استان البرز گفت :از ابتدای سال جاری تا دهه مبارک فجر تعداد ۵۷۷۵ فقره تسهیلات به میزان ۹ هزارو ۴۰۰ میلیارد ریال به متقاضیان و فعالان بخش کشاورزی در البرز پرداخت شد.

منوچهر رافعی دهکردی+مدیر شعب استان البرز+اکوپرشین

منوچهر رافعی دهکردی در نشست خبری با پایگاه خبری اکوپرشین عنوان کرد در جهت بکارگیری روش‌های نوین تضمین تعهدات فعالان بخش کشاورزی تا کنون تعداد ۲۶۸ فقره ضمانت نامه به مبلغ ۱۸۷ میلیارد ریال صادر شده که رشدی معادل ۵۳درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

مدیر شعب استان البرز افزود: در راستای تامین مالی بخش کشاورزی استان از ابتدای سال تا کنون مانده سپرده‌های مردمی به مبلغ ۳۵هزارو۶۰۳ میلیارد ریال رسیده که در مقایسه با سال قبل۲۰هزارو ۴۸۰ میلیارد ریال افزایش داشته که رشد ۷۴ درصدی را نشان می‌دهد.

در این زمینه این مدیریت با تحقق ۱۴۳درصدی برنامه تعهدی خود در جایگاه رتبه دوم کشوری قرار دارد.

وی در ادامه اظهار داشت به منظور افزایش ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در استان از ابتدای سال تا کنون ۹۹ فقره تسهیلات به مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

مدیر ستادی بانک کشاورزی استان البرز افزود: مبلغ ۵۶۴ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به ۱۰۷۷ نفر از زوج‌های جوان استان پرداخت شده است.

همچنین در سالجاری در زمینه اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری و نهاد‌های حمایتی به مبلغ ۶۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات توسط این بانک پرداخت شده است.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه تبصره ۱۶ خود اشتغال‌زایی در استان گفت: امسال ۳۵۸  فقره تسهیلات به مبلغ ۱۵۵ میلیارد ریال به افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره)پرداخت شده است.

مدیر ستادی شعب بانک کشاورزی استان البرز با اشاره به طرح تمدید بدهی و امهال تسهیلات در راستای حمایت از تولید کنندگان خسارت دیده تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون براساس مفاد بند «ل» تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۹۹ (بخشودگی سود و جرایم تسهیلات زیر یک میلیارد ریال) ۹۴ نفر به مبلغ ۲۲ میلیارد ریال از این مصوبه استفاده کردند.

وی با اشاره به اجرای بند «خ» ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه کشور عنوان کرد: در این خصوص تاکنون ۲۱۴ نفر از این مصوبه استفاده کردند و بیش از ۱۱۲ میلیارد و ۴۱ میلیون ریال از بخشودگی سود تخصیصی بهره‌مند شدند.

وی در ادامه اظهار داشت در راستای ایجاد اشتغال جوانان و فعالان بخش کشاورزی از محل تسهیلات بند الف تبصره ۱۸قانون بودجه مبلغ ۱۵۶ میلیارد ریال بابت احداث ۱۰ طرح جدید تولید محصولات کشاورزی و گلخانه ای اختصاص یافت.

وی افزود در راستای سیاستهای رونق تولید از محل اعتبارات بنگاههای کوچک و متوسط مبلغ ۸۴۷ میلیارد ریال اعتبار به تعداد ۱۱۸ نفر از فعالان و تولید کنندگان زیر بخش کشاورزی پرداخت شده است همچنین افزود مبلغ ۱۳میلیارد و ۵۵۰میلیون ریال تسهیلات از محل اعتبار ماده ۸۹ بند پ به تعداد ۲۹ نفر از ایثارگران پرداخت شده است.

مدیر شعب استان البرز افزود: در خصوص وصول مطالبات این بانک رقمی بالغ بر ۷هزارمیلیارد ریال مطالبات از بدهکاران وصول نموده که عملکرد شایان توجهی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل داشته به طوری که باعث شده تا ریسک اعتباری این بانک به رقم ۸٫۷ درصد برسد که نسبت مدت مشابه به سال گذشته کاهش چشمگیری داشته و باعث افزایش توان این مدیریت در زمینه پرداخت تسهیلات شده است.

رافعی دهکردی با اشاره به بیمه محصولات کشاورزی استان یادآور شد: در سالجاری شعب بانک کشاورزی استان البرز ۷۸ میلیارد ریال غرامت‌ به کشاورزان خسارت دیده تحت پوشش بیمه کشاورزی، پرداخت کرده و از مجموع غرامت‌های پرداخت شده به کشاورزان و دامداران مبلغ ۶۰ میلیارد ریال غرامت‌ در بخش دام، مبلغ ۱۲ میلیارد ریال غرامت‌ در بخش محصولات باغی و مبلغ ۶ میلیارد ریال غرامت‌ در بخش محصولات زراعی بوده است.ضمنا” ازابتدای سال زراعی ۴۰۰-۹۹ تاپایان دی ماه سال جاری تعداد ۳۲۲۷ بیمه نامه توسط نمایندگی‌های بیمه کشاورزی استان البرز صادر شده که بیمه نامه‌های صادر شده شامل ۷۳هزار راس انواع دام، ۲ میلیون و ۵۰۰هزار قطعه طیور، ۱۰۰۰ هکتار انواع محصولات باغی و ۱۸ هزار هکتار محصولات زراعی که تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار گرفت. که لازم به ذکر است سطوح زراعی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳۰درصد در باغات ۱۱۰درصد و دام ۱۷۰درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان البرز در پایان اشاره نمود : با توجه به اینکه مهمترین رسالت این سازمان جمع آوری منابع مردمی و سرمایه گذاری آن در بخش کشاورزی در قالب اعطای تسهیلات به فعالان و تولید کنندگان بخش کشاورزی است لذا بانک کشاورزی به عنوان تامین کننده مالی بخش کشاورزی به دنبال اجرای طرح‌های زیربنایی، توسعه پایدار، اشتغال‌زایی و جهش تولید می‌باشد و با استفاده از پتانسیل استان البرز، مهمترین الویت‌های ما گلخانه‌ها، مکانیزاسیون، توسعه صنایع تبدیلی غذایی، گیاهان دارویی و شیلات خواهد بود.

بانک کشاورزی استان البرز+اکوپرشین

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false