×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
فولاد در پسا تحریم می‌تواند گره‌گشای اقتصاد کشور باشد

فولاد در پسا تحریم می‌تواند گره‌گشای اقتصاد کشور باشد، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: صنعت فولاد در دوران تحریم به بالندگی لازم رسیده و محصولاتش را از نظر کمی‌ و کیفی ارتقا داده است.

به گزارش اکوپرشین به نقل از آنا، چندی پیش وزارت خزانه‌داری آمریکا طی بیانیه‌ای اعلام کرد که نام یک شخص حقیقی و ۱۳ شرکت ایرانی به فهرست اشخاص حقیقی و حقوقی تحت تحریم دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (اوفک) از نهاد‌های زیرمجموعه این وزارتخانه اضافه شده است.

در بین شرکت‌های ایرانی که وزارت خزانه‌داری آمریکا از افزوده شدن نام آن‌ها به فهرست شرکت‌های تحت تحریم اوفک خبر داده است، نام چندین شرکت تولیدکننده محصولات فولادی از جمله شرکت‌های فولاد بناب، فولاد پاسارگاد، فولاد گیلان، فولاد زرند و… دیده می‌شود.

در همین رابطه بهزاد رحیمی ‌عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی می‌گوید صنعت فولاد جزو بخش‌های مهمی‌ است که اخیرا توسط آمریکا تحریم شده که این نشان از جایگاه این صنعت در اقتصاد ایران دارد.

بعد از تحریم‌ها در عملکرد صنعت فولاد اشکالی به وجود نیامده و تولید این صنعت کما فی السابق دارد انجام می‌شود و الحمدلله توانسته‌اند صنعت مستقلی ایجاد کنند.

وی با اشاره به دلایل تحریم صنعت فولاد می‌افزاید البته بنده مسائل پیش آمده برای صنعت فولاد را به دلیل جهت‌بندی سیاسی نمی‌بینم بلکه در اصل چون صنعت فولاد جزو صنایع مادر است و می‌تواند بر بسیاری از صنعت‌ها تاثیرگذاری کند، مورد تحریم آمریکا قرار گرفته است.

آمریکا صرفا به جهت افزایش فشارها و تنگ تر کردن محاصره اقتصادی این تحریم را انجام داده و این محدودیت جنبه سیاسی ندارد و نباید حمل بر وابستگی سیاسی شود.

به گفته عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، برای نمونه در بحث تولید ورق فولادی مورد نیاز کشور مشکلات زیادی برای راه‌های واردات و تامین ارز آن داشتیم که الحمدلله خود شرکت‌های فولادی در این صنعت خودکفا شدند.

محصولات متنوع از نوع نورد این صنعت که در قطرهای مختلف تولید می‌شود نشان از پختگی درونی این صنعت و شرکت‌ها دارد.

رحیمی معتقد است مسائلی که در ارتباط با صنعت فولاد در مجلس وجود دارد مربوط به مسائل بورس و قیمت کالاها است که از نظر بنده دلیل آن پیشرفته و بزرگ بودن این صنعت است که پیچیدگی‌های کار را در دوران تحریم بیشتر کرده است.

وی در رابطه با اهمیت صادرات محصولات این صنعت می‌افزاید بعد از اتمام تحریم‌ها صنعت فولاد نه تنها مثل قبل بلکه باید بیشتر به صادرات بپردازد چون صنعت فولاد در دوران تحریم به بالندگی لازم رسیده و محصولات خود را از نظر کمی‌ و کیفی ارتقا داده است.

فولاد در پسا تحریم می‌تواند در اقتصاد کشور بسیار موثر باشد و جزو بالاترین شرکت‌های فولاد در دنیا قرار بگیرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید اهمیت صادرات برای ارز آوری آن است البته الان در شرایط کنونی صادرات فولاد نکنیم بهتر است چون که دارایی‌های ما در خارج از کشور بلوکه می‌شود و کشورها پول نمی‌دهند.

ضمنا نکته بسیار مهم در صنعت فولاد این است که اولویت با مصرف داخلی است و صادرات زمانی اتفاق می‌افتد که مازاد مصرف داخلی داشته باشیم.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false