×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
ابلاغ آیین‌نامه ‌نحوه فعالیت دستگاه‌ها در سامانه تدارکات الکترونیکی

ابلاغ آیین‌نامه ‌نحوه فعالیت دستگاه‌ها در سامانه تدارکات الکترونیکی، در ۲۲ ماده با امضای اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری، ابلاغ شد.

به گزارش اکوپرشین به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، هیات وزیران مصوبه مربوط به «ایجاد سامانه تدارکات الکترونیکی دولت» را با هدف رفع اشکال‌ها، موانع اجرایی و ابهام‌های مربوط به نحوه تفسیر و اجرای احکام سامانه مذکور را اصلاح کرد.

بر این اساس و در راستای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، ایجاد شفافیت مالی، مبارزه با فساد، برقراری محیط رقابت‌پذیر سالم و عدالت اقتصادی، دستگاه‌های مشمول قانون برگزاری مناقصات و دیگر معامله‌کنندگان بخش عمومی و کلیه موسسات دولتی یا نهادهای عمومی غیردولتی باید براساس برنامه زمانبندی اعلامی وزارت صنعت، معدن و تجارت در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (اینجا) ثبت‌نام کنند.

در این راستا با امضای الکترونیکی معتبر، تمام مراحل معاملات متوسط و بزرگ خود را از طریق این سامانه و به طور الکترونیکی انجام دهند.

همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت (مرکز توسعه تجارت الکترونیکی) موظف است ترتیبی اتخاذ کند که سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات کشور در فرآیند برگزاری الکترونیکی مناقصات و مزایده‌ها امکان دسترسی‌های لازم به این سامانه را داشته باشند.

درخصوص برگزاری معاملات نیازمند به رمزنگاری در بستر سامانه تدارکات الکترونیکی دولت، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی موظف است پاکت‌های الکترونیکی معامله را توسط کلید عمومی گواهی امضای دیجیتال خزانه‌داری کل کشور نیز رمزنگاری کند تا در صورت مفقودی توکن کاربران دستگاه اجرایی، امکان بازیابی و ادامه فرآیند در بستر سامانه میسر باشد.

ابلاغ آیین‌نامه نحوه فعالیت دستگاه‌ها در سامانه تدارک الکترونیکی+اکوپرشین

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false