×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
به داد درختان بازارچه خود اشتغالی پارک لاله تهران برسید

به داد درختان بازارچه خود اشتغالی پارک لاله تهران برسید، شاعر عاشق و طبیعت دوست تاریخ  معاصر کشورمان مرحوم سهراب سپهری(تولد ۱۵ مهر۱۳۰۷ قم ومتوفی به تاریخ اول اردیبهشت ۱۳۵۹ در بیمارستان پارس بلوار کشاورز تهران و آرمیده در مشهد اردهال کاشان) کارمند وزارت کشاورزی و شاغل در اداره دفع آفات گیاهی آن زمان بود.

اکوپرشین، علیرضا کیهان‌پور: از دوستانش نقل موثق شده که علت استعفاء یا برکناری ایشان از وزارت کشاورزی پیشین مخالفت با سمپاشی هوایی به منظور مبارزه با هجوم ملخ‌ها در مناطق کشاورزی آسیب دیده بوده آن زمان بوده است و چه تقدیر  عجیبی داشت که که اول اردیبهشت سال ۱۳۵۹ در بیمارستان پارس بلوار کشاورز تهران به علت کارسینومای خون در گذشت.

بلوار کشاورز نام زیبا و نوستالژیکی بود که از انهار میانه آن آب زلال و پاکی از کرج روانه می‌شد و درختان سرسبز دوطرف بلوار را سیراب می‌کرد وتداخل و مجاورت آن با پارک لاله و درختان سربه فلک کشیده‌اش  و همچنین درختان کاشته شده و یادگار مرحوم استاد کریم ساعی پایه گذار و پدر جنگلداری نوین ایران در خیابان ولیعصر(عج) از میدان راه آهن تا تجریش  سرانجام این شاعر و نقاش چیره دست و طبیعت دوست در فضای پوشیده از درختان سرسبز بلوار کشاورز جان  به جان آفرین تسلیم نمود.

این یک نشانه است که به هرچه صادقانه عشق بورزی طبیعت خدادادی نیز تورا تنها نخواهد گذاشت وبه خوبی‌ها ودل آشوبی هایت پاسخ شایسته خواهد داد.

 چند روز پیش فرصتی دست داد که از بازارچه خود اشتغالی پارک لاله تهران در تقاطع خیابان‌های کارگر شمالی و دکتر فاطمی دیدن مجددی نمایم.

با دقت فراوان وحساسیت به فضای سبز و درختان این بازارچه نگاه کردم و اشک از چشمان ام سرازیر شد.

آویختن انواع تابلوها و بنر و تراکت‌های تبلیغاتی و غیره‌ها با میخ به تن زخمی درختان واسارت خیلی از آنان در چتری از یونولیت و انواع سقف‌های کاذب با استفاده از تزریق انواع فوم، چسب‌های قوی آکواریومی ومواد تثبیت کننده شیمایی ژله مانند مرگ تدریجی این درختان حداقل ۵۰ ساله را به یقین به دنبال خواهد داشت و ریه‌های تنفسی شهر تهران از همین الان در این بازارچه پارک تهران به ویژه ورودی غربی به شماره افتاده است.

متولی و مسوول شهرداری منطقه ۶ تهران، سازمان پارک‌ها و فضای سبز ویا وزارت کار، تعاون اموراجتماعی  است که به بهانه اشتغال زایی حرف خانگی با دوختن این وصله ناجور به تن یک پارک جنگلی شهری به هابیتات یا کونج اکولوژیکی درختان در طبیعت دست درازی کرده اند

کنترل و نظارت بر اقدامات خود سرانه شاغلین غرفه‌ها باید قاطع واعمال رفتار قانونی با مسببان چنگ اندازی سودجویانه به درختان و فضای سبز پارک لاله تشدید شود.

وقتی در راس مشاورین یک معاون وزیر ورییس سازمان متولی در امور جنگل‌های کشور یک دانش آموخته رشته دامپزشکی مشغول به کار و مشاوره دادن است شاید این آفت مخرب به کارگیری شاغلین در پست‌های غیر تخصصی نامربوط و هرگز توجیه ناپذیر به هر عنوان که اکثرا بر مدار توصیه ورابطه‌ای و نه بستر قانونی ضابطه مند به به سازمان‌های مسوول دیگر در راستای حفاظت از پارک‌ها و پردیس‌ها وجنگل‌ها هم سرایت کرده باشد.

این گوی و این میدان وبه داد درختان  آسیب دیده از ناآگاهی وبی توجهی از میراث ماندگار طبیعت در بازارچه مثلا خود اشتغالی پارک لاله تهران برسید.

شاید الان جای خالی مرحوم سهراب سپهری بیشتر به چشم بیاید که از وزارت کشاورزی رفت تا حتی یک دامپزشک در امور کاشت، داشت و برداشت درختان البته غیر مثمر دخالت نداشته باشد ودر جایگاه غیر تخصصی و با حکم رسمی یک معاون وزیر ورییس سازمان تخصصی به کار مشغول نشده واز بیت المال ارتزاق ننماید.

فراموش نکنیم مشاوره وکلمات زیبا باید در عمل خود را نشان دهند نه در جایگاه غیر تخصصی و صرفا باری به هر جهت که‌این نیز مهم نیست وبه مرور زمان می‌گذرد.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false