×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
بهای سلامتی مردم و جامعه چند؟

بهای سلامتی مردم و جامعه چند؟، برای بازدید از یک مزرعه پرورش ماهی خاویاری در راه رفت و برگشت از مسیر شهر‌های اقماری تهران به قصد اتوبان قم روز چهارشنبه مورخ ششم اسفند ۱۳۹۹ طی طریق کردم.

از نکات قابل توجه فروش انواع ماهی جنوب و شمال و داخلی در وانت بارهای پارک شده در دوطرف شریان‌های ارتباطی بود.

اکوپرشین، علیرضا کیهان‌پور: هم اینک متوسط فروش ماهی قزلا آلای پرورشی شکم پر!!!تولید داخل کشور کیلویی ۶۰ هزار تومان است که با این قیمت شاهد غزل خداحافظی ماهی قزل آلا از سفره مردم بوده و هستیم.

نصب بنر واتیکت اطلاع رسانی فروش ماهی قزل آلا با قیمت ۲۱ هزارتومان با عرصه غیر بهداشتی بر روی وانت بارهای موصوف و اختلاف حداقلی قیمت ۳۹ هزار تومانی با قیمت میادین میوه وتره بار تهران و حداقل ۵۰ هزارتومانی فروشگاه‌های زنجیره‌ای که به شکل بسته بندی ووکیوم شده به چشم می‌خورد مساله ساده وپیش وافتاده ای نیست که غیرمسئولانه وبی تفاوت از کنار آن گذشت؟

آیا در این شهرهای اقماری شهرداری، شورای شهر، دامپزشکی، بهداشت، اتحادیه‌ها، تعاونی‌های مرتبط و….باید نظارت بهینه داشته باشند؟

هیچ ارزانی و هیچ افزایش قیمت بی دلیل نیست ودر عرصه ای که باید سلامت غذای مصرف کنندگان تضمین کیفیت و کد رهگیری داشته باشد، درنگ جایز نیست.

مگر می‌شود این همه تفاوت فاحش قیمت ماهی قزل آلا در کلام موصوف و نبودن پاسخ کارشناسی ودردمندانه به این چرایی؟

لطفا عرضه و تقاضا و تحلیل بازار را به رخ امان نکشیدکه زیره به کرمان بردن است!!! و مردم فرهیخته کشور عزیزمان اگر از شمای مسوول محترم اندوخته و تجربه کافی بیشتر نداشته باشیم اما با دلیل و مستندات کافی ، مطمئن بوده ودر جریان امور و هشدار باش چند باره باشید که هرگز کمتر از شما‌ها نمی دانند!!! زیراخیلی ضریب هوشی بالایی دارند و درک و شعور والا والایی دارند.

این عرصه نظارت میدانی و تعصب ودل آشوبی لازم برای توجه نمودن به سلامتی جامعه در این شرایط سخت کرونایی که نفس همه را بریده است.

لطفا همان طور که به سلامتی مواد غذایی سفره خانواده و فرزندان و خاندان نسبی و سببی خود فکر می‌کنید با بررسی این موضوع و فاکت‌های مستند بیشتر از گذشته به طور قانونی با این مسئله سلامتی برانداز هر چه سریعتر رفتار و برخورد عادلانه وبا رعایت منشور اخلاقی شهروندی و حامی تولید کننده واقعی در بازار مصرف باشید.

ماهی قزل آلای ایام نوروزکیلویی ۲۱ هزارتومان

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false