×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
راه‌اندازی سامانه «PMIS» با هدف ارتباط بیشتر با مردم

راه‌اندازی سامانه «PMIS» با هدف ارتباط بیشتر با مردم و شفافیت در فعالیت‌های شهرداری است، شهردار شیراز در مراسم رونمایی از سه سامانه «PMIS»، «سبزینه» و «مدیریت جامع حمل و نقل بار» گفت: معتقدم افکار عمومی حق دارد بداند در چه پروژه‌ای چه میزان هزینه شده و به همین دلیل از سامانه «PMIS» رونمایی شد. با ایجاد این سامانه، شهروندان، مدیران و ناظران به صورت آنلاین (برخط) می‌توانند تمام پرداخت و صورت پرداخت‌ها را مشاهده و رصد کنند.

به گزاش اکوپرشین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، حیدر اسکندرپور اضافه کرد: راه‌اندازی سامانه اطلاعات مدیریت پروژه (PMIS) با هدف ارتباط بیشتر با مردم و انعکاس شفافیت در فعالیت‌های شهرداری شیراز صورت گرفته است.

وی افزود: این سامانه دو کار مهم انجام داده اول تصمیم گیری مدیران علمی تر و کارشناسی تر می‌شود و دوم اینکه همچنین شهروندان می‌توانند امور را به صورت شفاف رصد کنند.

شهردار شیراز خاطرنشان کرد: یکی از اشکالات برخی پروژه ها عدم مطابقت برآوردهای اولیه پروژه ها با آنچه که بعدا اجرا می‌شد، بود اما در این سامانه اگر چیزی بخواهد تغییر کند روزانه قابل رصد است.

اسکندرپور ادامه داد: در همه دوره‌های شهرداری یکی از گلایه‌های شهروندان این است که چرا مثلا فلان پروژه در فلان نقطه شهر انجام. شده این سامانه اما  شهر را کامل مانیتور کرده به عنوان داشبورد مدیریتی است که مدیران بر  مبنای اطلاعات آن حتی می‌توانند بدانند در یک پارک در نقطه‌ای از شهر چه تعداد درخت کاشته شده است.

وی تصریح کرد: زمانی که ما بحث رویکرد نرم افزاری به شهر را مطرح کردیم برخی فکر ‌کردند می‌خواهیم پروژه‌های عمرانی را تعطیل کنیم اما اینگونه نبود بلکه هدف ما نگاه نرم افزاری در اجرای  پروژه‌های مختلف بود.

شهردار شیراز با تقدیر از دست اندرکاران اجرای این پروژه ها و نقش آنها در یکپارچگی بیشتر دستگاه‌های زیر مجموعه شهرداری با یکدیگر گفت: با توجه به اقداماتی که در حوزه شهرداری الکترونیک صورت گرفته امروز به جایی رسیدیم که پاسخ استعلام‌های ساختمانی  را می‌توان با نصب یک اپلیکیشن گرفت.

وی افزود: با اجرای شهروند سپاری و استعلام‌های ساختمانی ۵۶ درصد از ١٢٠هزار مراجعه‌ای که در طول سال به شهرداری می‌شد کاسته و شهروندان نیز به جای انتظار دو هفته تا دوماه برای دریافت پاسخ استعلام، تنها ظرف دو ساعت تا دو روز بعد نتیجه استعلام خود را می‌گیرند.

مهندس اسکندرپور خاطرنشان کرد: در باغ جهان نمای شیراز، اینترنت به صورت رایگان در اختیار شهروندان قرارمی‌گیرد و به تدریج تا پایان سال ۹۹ در چند ایستگاه مترو و تا روز شیراز (پانزدهم اردبیهشت) نیز در تمام نقاط تاریخی، گردشگری و ایستگاه‌های مترو این شهر وای‌فای و اینترنت رایگان معادل هر روز ٢٠٠مگابایت به شهروندان و گردشگران ارائه می‌شود.

شهردار شیراز گفت: البته اراده ما در زمینه شهرداری الکترونیک فراتر از این سامانه است وامیدوارم که  در استقرار آن به درستی عمل کنند همان گونه که نسبت به برخی بخش‌ها در سامانه شفافیت گله داریم که بعضی اطلاعات خود را دیر در سامانه شفافیت بارگذاری می‌کنند.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false