×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
دبیر دانای دیار بام ایران و کیمیاگری تغذیه

دبیر دانای دیار بام ایران و کیمیاگری تغذیه، استان زیبای چهار محال و بختیاری با بیش از ۷۶ درصد مناطق کوهستانی و چشمه سارهای خروشان؛ مرتفع‌ترین استان کشور بوده که به بام ایران معروف است وقله کلونچین به عنوان بلندترین قله زردکوه برسیمای زیبای این استان میهمان نواز خودنمایی می‌کند زیرا اکثر فصول سال چهره دلنواز برفی آن و طبیعت بکر ودشت‌های لاله واژگون آن یا اشک مریم را عرضه‌های گردشگری اش دوصد چندان زیباتر کرده است.

علیرضا کیهان‌پور

اکوپرشین: علیرضا کیهان‌پور: در این استان اشتغال زایی؛ جلوگیری از مهاجرت؛ به کار گیری زنان و مردان جوان با استفاده از پیشرفته‌ترین فناوری‌های روز و افزایش سطح درآمد ورفاه و تولید ملی یک حماسه و عبادت ویژه محسوب می شود که با کیمیاگری تغذیه دام و طیور وبه ویژه آبزیان محقق شده است.

نگارنده که پنج برنامه تلویزیونی فرآیند صفر تا صد تولید وتهیه خوراک آبزیان را برای نخستین بار در کشور باهمکاری شبکه‌های ۱ ؛ خبر مرکزی؛ بازار؛ ایران کالاوگروه تلویزیونی جهاد با همراهی همکاران و خبرنگاران صدا و سیما و به ویژه مجری توانا سیما یعنی سید اقبال واحدی به صورت زنده ویا ضبط شده به صورت سهم ناچیز خویش و بضاعت محدود کاری؛ برروی کنداکتورپخش سراسری شاهد بودم احساس غرور و شادی زایدالوصفی را تجربه کردم که هرگز نمی‌توانم آن را به رشته تحریر در آورم.

مساله حساس تولید خوراک سالم آبزیان هرگز تا قبل از این پنج برنامه که یکی از آن ها در برنامه صبح بخیر ایران با مجری گری سید اقبال واحدی در زیر بارش شدید برف و سرمای سوزناک زمستان به روی آنتن رفت که مزین به شعر خوانی دختر بچه اهل چهار محال و بختیاری با لباس محلی هم بود از مجتمع تولید خوراک آبزیان کیمیاگران تغذیه شهرک صنعتی شهر کرد بود که توجه مخاطبان بسیاری را به خود جلب نمود به طوری‌ که فیدبک یا بازخورد پیامک‌های بینندگان بنده را به ادامه این راه مصمم تر و مدیر مدبر؛ متخصص و جوان این مجتمع به ادامه این عزم والای خویش ترغیب و تشویق نمود.

در اینجا ذکر یک خاطره را خالی از لطف نمی‌دانم که روز پخش برنامه زنده صبح بخیر ایران که روز پنج شنبه بود وکنداکتور برنامه ۷ صبح بود ساعت ۵/۳۰ صبح با تاکسی آژانس خودم را به درب ورودی شمالی سیما واقع بزرگراه چمران رسانیدم به طوری که با آفیش ازقبل هماهنگ شده در یک روز تعطیلی اداری؛ راننده آژانس اظهار داشت که به علت بارش سنگین برف و یخ زده گی مسیر منتهی به استودیوی پخش صبح بخیر ایران قادر به طی مسیر نیست اما با محبت و پیگیری دلسوزانه عوامل پخش وبه ویژه مجری محترم یک اتومبیل جفت دیفرانسیل را به درب ورودی صدا و سیما فرستادند که بتوانم یک ساعت قبل از آنتن زنده این برنامه (ترکیبی زنده و ضبط شده) هماهنگی لازم را انجام دهم.

از این حاشیه که بگذریم الان با افتخار عرض می شود این مجتمع تهیه و تولید خوراک آبزیان نمونه کشوری و منتخب وزارتخانه‌های صمت؛ تعاون و جهاد کشاورزی در سطح کشور است.

مشتری مداری؛ کیفیت بالای تولیدات؛ صادرات برخی محصولات به کشورهای همسایه؛ اشتغال زایی؛ ارزآوری؛ کسب ایزوهای بین المللی با کارکنان متخصص دکترا؛ فوق لیسانس؛ مهندسان لیسانس و آزمایشگاه مرجع و بسیار مجهز کنترل کیفیت در حضور مشتریان و دارا بودن یک باب مزرعه پایلوت پرورش ماهی قزل آلا که جنبه آموزشی _ ترویجی وانتقال یافته‌های علمی را برای همگان با استفاده از با کیفیت‌ترین آب ورودی و اکسیژن محلول در آب و پایش روزانه بیومتری و ضریب تبدیل خوراک آبزیان(FCR) به طور پراگماتیک و…همه و همه نشان از یک مدیریت علمی_ تخصصی ومسلط به فناوری‌های روز و دانا وبا اخلاق و ادیب در بالاترین سطوح مجتمع تهیه و تولید خواراک کیمیاگران تغذیه شهرکرد دارد که حتی فضا سازی روانشناسانه و رنگارنگ محیط پیرامونی کارخانه و مجتمع فوق که که سایت سلکشن آن( انتخاب محل احداث پروژه) در جوار کوهی زیبا از سلسله جبال زردکوه آرمیده است نشان از طراحی و ذوق و سلیقه بنیانگذاران کارخانه دارد که نمی‌توان از کنار این همه شکوه وزیبایی آن به ساده گی وبی اعتنایی گذشت.

رعایت پروتکل‌های بهداشتی افراد ولباس‌های یکدست آبی کارکنان وسپید پوشان دکترهای آزمایشگاه به صورت یونیفرم واقعا بیانگر یک یک نظم انظباط کاری با عزم آهنین می باشد.

ضدعفونی کامیون وکامیونت‌های مراجعه کننده به انبار برای ترخیص کیسه‌های خوراک در حد استانداردهای جهانی با احداث حوضچه مواد ضدعفونی کننده برای مراجعین پیاده و سواره از تقریبا دو دهه پیش از این بیانگر این موضوع است که حتی شیوع ویروس کووید۱۹این مجتمع را نه غافلگیر که مفتخر به یک واحد تولیدی بهداشتی نمود که پرچم غذای سالم؛ حیوان سالم وانسان سالم را بر فراز نه بام ایران(استان زیبای چهار محال وبختیاری) بلکه در خاور میانه و کشورهای همجوار ایران نیز به اهتزاز در آورده است.

دکتر دبیر رضایی بنیانگذار و مدیر عامل این مجتمع که امتزاج تخصص واخلاق و امانتداری را سرلوحه کار خویش در یک استان کمتر برخوردار از رشد و توسعه قرار داده به اعتقاد نگارنده مسیر تعالی وپیشرفت کاری خویش را در سطح جهانی برای کشور عزیزمان به ارمغان خواهد آورد.

نگارنده نوشتار فوق بر این اعتقاد است که برخی مدیران عالی و همکاران سابق اداری بنده فقط به استان‌های ساحلی بر حسب وظیفه قانونی سرکشی نکنند واوقاتی را برای استان‌های غیرساحلی کشور در نظر بگیرند و ضمن بازدید باکیفیت ونه کمیت و وقت گذاشتن بهینه : اولا این مقاله را راستی آزمایی کنند و ثانیا پای سخنان و طرح مشکلات تولیدکنندگان و سرمایه گذاران جوان و بومی این استان ها بنشینند و اگر بهبود فرآیند پیشرفت کشور مد نظرشان است هم بیشتر از گذشته حمایت کنند وهم راهکار عبور از مشکلات را در دوران سخت کرونا  وتحریم‌های ظالمانه در راستای حمایت از تولید ملی عملی کنند. به امید باورهای بیشتر که همه آحاد مردم را دلگرم نماید.

فراموش نکنیم که همه خوبند؛ اما متفاوت!!! و قلم حرمت این تفاوت را در مورد کیمیاگران تغذیه بدون هیچ گونه چشمداشت مالی و حمایتی اما با حقیقت گویی بیان نمود و عرصه راستی آزمایی این نوشتار بر روی همگان گشوده ودر دسترس است.

دبیر رضایی کارفرمایی نمونه+اکوپرشین

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false