×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
دریانوردان در هسته کشتیرانی آینده

مرکز جهانی دریانوردی(IMO) شعار اصلی روز جهانی این مرکز را برای سال ۲۰۲۱ انتخاب کرد. عرصه دریا ودریانوردی در کشورهایی که دارای پهنه آبی هستند از دیرباز صحنه رقابت؛ تجارت؛ رفاقت؛ همکاری‌های چند جانبه و فعالیت‌های متنوع دریایی بوده است.

اکوپرشین: علیرضا کیهان‌پور: امروزه اقتصاد دریا ،بزرگترین رویکرد کشورها به تبادلات بین‌المللی از کریدورآبی و آبراه‌ها تلقی شده و نقش بسیار مهمی در تجارت جهانی، حمل ونقل، گردشگری، منبع غذایی و حتی تهیه مستندات و فیلم‌های سینمایی وبه ویژه تنوع زیستی گیاهی وآبزی و گنج پنهان استخر ژنی لایه‌های پنهان و آشکار آب در اقیانوس و دریاها ایفاء نموده است.

آیمو قوانین و پروتکل‌های بسیار و متنوعی را برای کشور‌های عضو تدوین وتعریف نموده است که هر ساله با توجه به رشد سرسام آور فناوری‌های نوین جهانی وبه ویژه در عرصه آبی جهان از منظر استراتژیک بسیار قابل اهمیت و پرداختن به ابعاد مختلف آن خیلی ضروری به نظر می رسد. دریانوردان در هسته کشتیرانی آینده به عنوان شعار منتخب روز جهانی ۲۰۲۱ نشان از توجه به منابع انسانی توسط IMO  دارد که در شرایط مواج وسخت و طاقت فرسای دریا به فعالیت و تلاش در عرصه‌های گوناگون به کار مشغولند.

در مهرماه ۱۴۰۰،روز جهانی دریانوردی در ایران توسط ارگان‌های دریایی مرتبط به سان یادبود سالیان گذشته  طی مراسمی برگزار خواهد شد و این فرصت ۷ ماهه تا روز جهانی فوق فرصت مناسبی است که به فکر این روز و تحقق شعار آن باشیم.

با تشکیل دولت سیزدهم در شهریور ۱۴۰۰ شاید تعدادی از مسئولین ارگان‌های دریایی در مسند کار و مسوولیت  فعلی نباشند اما نباید با رفت و آمدهای مدیریتی که طبیعی هم است، برنامه‌ریزی راهبردی، بدون اتکاء به فرد و افراد خاصی دراین راستا اندیشیده شود وبارفتن افراد مسوول مبادا که اجرای سیاست‌ها و برنامه‌ها دچار اختلال ویا بی تفاوتی مدیران شود.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false