×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
چرا دوسال پیش کمبود نهاده‌های دامی و آشفته بازار قیمت‌ها نبود

چرا دوسال پیش کمبود نهاده‌های دامی و طیور و آشفته بازار قیمت‌ها وجود نداشت؟،‌ یک شوخی واقعی در زمان معاصر در یکی از کشورهای سابق بلوک شرق قبل از فروپاشی میان مردم دست به دست می‌چرخید که شرح اش چنین است: که معلم کتاب تاریخ در بعد از ظهر روز کسالت آوری با عصبانیت به‌دفتر مدیر مدرسه می‌رود و کتاب تاریخ را محکم روی زمین می‌کوبد و باخشمی در صدایش می‌گوید: من دیگر درس نمی دهم.

مدیر از او سوال می‌کند: چرا؟

و معلم تاریخ دنباله اش را می‌گیرد و می‌گوید: نه تنها آینده که گذشته ما هم قابل پیش بینی نیست!!! وهر روز جای آدم‌های خوب و بد در این کتاب تاریخ عوض می‌شود.من چطور تدریس کنم!؟.

همین چند جمله شرح دردآوری از وضعیت امروز ما است.

علیرضا کیهان‌پور

اکوپرشین:  علیرضا کیها‌ن‌پور: بیش از آن که آینده در کشاکش باشد، دعوا بر سر گذشته هاست و هر کس زوراش بیشتر بر دیگری چربش کند، می‌تواند جای خوب‌ها و بد‌ها را تغییر دهد و صحبت در مورد آینده هم احتمالا می‌ماند برای وقتی که به گذشته تبدیل شود!!!

دوسال پیش از این قیمت واردات نهاده‌های دامی با ارز ۴۲۰۰ و قبل از آن حتی کمتر انجام واز بازارهای جهانی تهیه می‌شد.

تلاش‌های گمنامانه برخی مدیران در راه ذخیره سازی استراتژیک حداقل بیشتر از یک سال نیاز دامداری‌ها و مرغداری‌های ایران به این نهاده‌ها در انبارهای وابسته به شرکت سهامی پشتیبانی امور دام در سراسر کشور با تامین ارز مورد نیازو تعامل، وفاق و همدلی و امنیت و ثبات شغلی مدیران در آن برهه زمانی همه و همه ثبات قیمت‌ها را با کمترین نوسان و به صورت منطقی وبا شیب بسیار ملایم به جامعه مصرف کننده تقدیم کرد.

تغییرات مدیریتی و پی در پی حتی سه ماهه مدیران مرتبط وبرکناری ناگهانی آقایان: دکتر رحمانی وزیر پیشین وزارتخانه صمت و عدم رای مورد نیاز سرپرستان سابق صمت مدرس خیابانی و جعفر سرقینی پس از ۹۰ روز بلاتکلیفی و استعفای ابهام آور مهندس حجتی وزیر پیشین جهاد کشاورزی به این آشفته بازار قیمت‌های کالاهای استراتژیک تولید داخل و وارداتی از خارج کشور دامن زد که آثار این نابسامانی در سخنان مهم و راهگشای رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز درختکاری امسال تبلور عینی یافت و حجت را بر همه مسوولان تمام نمود که جای هیچ گونه توجیهی برای کمبود‌ها و افزایش سرسام آور روزانه مایحتاج َضروری سفره مردم طبق این رهنمودهای قاطع اصلا برای مردم قابل قبول نخواهد بود.

سئوال و ابهام بزرگ این است که ارز ۴۲۰۰ تومانی تامین نهاده‌ها و کالاهای اساسی تا ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ وطبق تصویب لایحه و قانون مصوب نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی پا برجاست و همچنین کاهش قیمت‌های جهانی برخی نهاده‌های مورد نیاز دام و طیور نیز؛ هم اینک رخ داده است و یک سئوال مهم و اساسی: پس اشکال کار کجاست؟ آیا آینده هم دیگر قابل تحلیل و قابل پیش بینی نیست؟ چه برسد به گذشته‌ها!!! با این دوفاکت پایان این دیدگاه به نظر می‌رسد جای آدم‌های خوب و بد در عرصه مدیریتی با هم عوض شده است که امید است این استنباط مورد وثوق نباشد.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false