×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
جهانگیری: اینکه گوشت از سفره مردم حذف شده است تعبیر غلطی است

جهانگیری: اینکه گوشت از سفره مردم حذف شده است تعبیر غلطی است، تنها چیزی که در دوران کودکی همراه من بود و برای آن خدا را شکر می‌کنم کنجکاوی در سوال پرسیدن بود اگر این حس از بین برود انسان از نظر فکری می‌میرد.

علیرضا کیهان‌پور+اکوپرشین

اکوپرشین: علیرضا کیهان‌پور: این بخشی از سطور کتاب خاطرات ابوالحسن ابتهاج نخستین رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور( ۱۳۳۳_ ۱۳۳۷) می‌باشد که به نظر می‌رسد گمشده امروزی اخلاق اطلاع رسانی ما است.

رویداد‌ها یا اخباری که درسطح جامعه منتشر می‌شود باید برای راستی آزمایی آن مورد سوال و پرسش قرار گیرد و باید بتوانیم پاسخی برای آن داشت.

در اخبار منتشر شده نخستین روزهای سال  ۱۴۰۰معاون اول رئیس‌جمهور در بازدیدی که از یک  مزرعه دامپروری در حومه تهران یعنی فشافویه داشت اظهار داشت: این که گوشت قرمز از سفره مردم برچیده شده است تعبیر درستی نیست و افزایش تولید گوشت قرمز هم در کشور داشته‌ایم.

همزمان وزیر جهاد کشاورزی همگام با این بازدید میدانی عملکرد وزارت جهاد کشاورزی در زمینه مرغ و تخم‌مرغ را مطلوب تلقی نمود. 

با توجه به آمارهای بانک مرکزی سال گذشته ایران یکی از بالاترین نرخ‌های تورم را تجربه کرد و براساس آمارهای بانک مرکزی حدود ۴۱/۲درصد تورم وجود داشت که نسبت به سال قبل از سال قبل از آن حدود ۱۰ درصد افزایش داشت که اگر موردی بررسی شود افزایش قیمت گوشت قرمز؛ سفید (ماهی) مرغ؛ تخم مرغ، لبنیات و سایر اقلام مولفه امنیت غذایی به طور متوسط از ۵۰ تا بالای ۱۰۰ درصد در سال ۹۹ به وقوع پیوست که آثار منفی آن هنوز توسط مردم رصد و در حال تجربه شدن است حال سوال  این است که خود اتکایی و یا خودکفایی و افزایش تولید با توجه به گرانی محصولات به دلیل فقدان و عدم توان خرید توسط مردم است.

لطفا با آمار و ارقام رسمی و کارشناسی حقیقت را بر زبان جاری نموده و دل اکثریت مردم و مصرف کنندگان را بیش از این نلرزانده و نشکنیم که این گونه مصاحبه کردن  هنر محسوب نمی‌شود و به ضد خود تبدیل خواهد شد زیرا قضاوت جامعه و به‌ویژه کارشناسان این عرصه بااین اظهارت در تناقض می‌باشد.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false