×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
فاصله ایران و ترکیه کِش آمده که هنوز مرغ منجمد وارد نشده؟

فاصله ایران و ترکیه کِش آمده که هنوز مرغ منجمد وارد نشده؟،‌ بنابر برخی شنیده‌ها قیمت جوجه یک روزه توسط انجمن (سندیکای تولیدکنندگان) جوجه یک روزه ۴۵۰۰ تومان برای جوجه ریزی مرحله نخست فصل پرورش مرغ صنعتی در سال ۱۴۰۰ به تصویب این حیاط خلوت بخشی از نهاد‌های دولتی مسوول تولید مرغ رسیده که خداوند بزرگ به تولید کننده و مصرف کننده رحم نماید زیرا اگر این قیمت حقیقت داشته باشد فردای این گرانی جوجه یک روزه؛ توجیه گرانتر شدن مرغ گرم به بالای قیمت ۴۰ هزارتومانی و مصوب جدید کنونی؛ موجب اهتزاز چندین باره پرچم برخی نامدیران وبه ویژه واسطه‌ها ودلالان وسودجویان مبنی بر افزایش قیمت و گرانی مرغ در کشورخواهد شد.

علیرضا کیهان‌پور+ صف مرغ+اکوپرشین

اکوپرشین، علیرضا کیهان‌پور: سال گذشته دبیر این تشکل در فروردین ۱۳۹۹ با حضور در جمع اصحاب رسانه‌ها و به‌ویژه در سرخط اخبار شبکه‌های مختلف صدا و سیما از گوشت مرغ گرم ومنجمد به عنوان ارزان‌ترین !!! و در دسترس‌ترین پروتئین حیوانی سفره مردم به تبلیغات پرداخت وبه توجیه و استدلال غیر علمی ورقت آمیز مدفون نمودن میلیون‌ها جوجه زبان بسته یک روزه پرداخت.

نتیجه آن مدفون نمودن میلیون‌ها قطعه جوجه یک روزه زنده به بهانه تنظیم بازار و کمبود نهاده‌ها نتیجه‌اش آه جوجه‌های نابود شده و صف‌های طولانی و بی‌احترامی به کرامت انسان‌ها و تحقیر مردم در این شرایط سخت کرونایی بود که هم اینک نیز همچنان ادامه دارد که دلایل و مستندات آن قابل لمس وبر همگان مبرهن و آشکار است.

حدود ۴ سال پیش یکی از مدیران کاربلد؛ آینده نگر و دلسوز وزارت جهاد کشاورزی در یک جلسه تخصصی چنین فرمود: الان حتی در روستاها و دورترین نقاط محروم و نوار مرزی کشورمان مرغ گرم و منجمد با قیمت مناسب و تداوم و ثبات بی تنش بازار مصرف و به وفور یافت می‌شود و این به معنای انجام وظیفه؛ احساس مسوولیت؛ وجدان کاری و مدیریت کارآ و استراتژیک کنونی( در آن مقطع زمانی) است که سبب رضایتمندی و آرامش مردم و خوشحالی همه دست اندرکاران مربوطه می‌باشد.

بگذاریم و بگذریم فقط یک سوال مهم از مسوولین ،مدیر عامل واعضای محترم هیات مدیره شرکت سهامی پشتیبانی امور کشور که معاون کنونی امور تولیدات دامی وزیر محفوظ به حیاء و با اخلاق جهاد کشاورزی رئیس هیات مدیره شرکت سهامی پشتیبانی امور دام کشور به طور همزمان نیز هست؛ پس از مصوبه هیات محترم دولت در اسفند ۱۳۹۹ مبنی بر واردات فاورس ماژور ۵۰ هزار تن مرغ منجمد برای کاهش نابسامانی بازار مصرف و آسایش مردم و کاهش بار روانی واسترس صف‌های طولانی کرونایی داریم و سوال این است؟

واردات این ۵۰ هزارتن مرغ منجمد به کجا کشید؟

ذخایر استراتژیک انبارهای شرکت پشتیبانی شامل خرید‌های مرغ مازاد مصرف وبازار ارزان قیمت در گذشته وانجماد سریع آن ودر نتیجه آزاد سازی این ذخایر در مواقع ضروری به بازار مصرف چه شد؟

و اما فاصله راه حتی زمینی کشور ما با کشورهای همجوار به ویژه به طور مثال ترکیه مگر چند کیلومتر است که این محموله ۵۰ هزارتنی فاورس ماژور مرغ وارداتی هنوز به ایران نرسیده و ترخیص نشده؟ نکند این فاصله زمینی برای انتقال کامیون‌های کانتینردار و ودارای یخچال مجهز، کش آمده و طولانی تر شده است؟

خواهشمند است به محضر مبارک مقام معظم رهبری و مردم شهید پرور به طور منطقی و شفاف گزارش دهید وگرنه متاسفانه باید بگوئیم که مدیر و دلسوز نیستید! و بی کفایت و لیاقت بوده ونیاز به ریکاوری اخلاق و منشور کاری برباد وبر یاد رفته خود داشته و امروز استعفاء یا برکناری‌اتان ضرر بسیار کمی برای کشور و آحاد مردم در پی خواهد داشت چرا که کوچک بودن در جمع بزرگان؛ به بزرگ ماندن در جمع کوچک‌ها ارجحیت دارد و همه ما خادم و کوچک جمع بزرگ مردم شریف کشورمان هستیم.

اتخاذ سیاست و راهبردهای اجرایی اولویت گذاری در ریل قطار نیازمندی‌ها و به عنوان مثال تامین بازار مصرف مرغ در اینجا و بسیج جهاد گونه برای گره‌گشایی این معضل در کوتاه، میان و بلند مدت پیروی از دستورات و اقدام و عمل جدی در راستای نصایح، و توصیه‌های گهربار مقام معظم رهبری بوده، هست و همیشه خواهد بود.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false