×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
رکب زدن وزارت صمت به جهاد کشاورزی

رکب زدن وزارت صمت به جهاد کشاورزی، واقعا از تاریخ تشکیل نهاد مردمی جهاد سازندگی سابق در ۲۷ خرداد ۱۳۵۸ به فرمان حضرت امام(ره)  که جهادگران به صحنه تولید و بازسازی و نوسازی کشور آمدند. 

اکوپرشین، علیرضا کیهان‌پور: چه کسی فکر می‌کرد یک روزی به پیشنهاد و اصرار دولت کنونی قرارگاه ساماندهی تنظیم قیمت و توزیع مرغ آن هم به ریاست وزیر جهاد کشاورزی فعلی تشکیل و در اولین نشست دستور کار  تخصصی  این قرارگاه بی قرار در افزایش قیمت مرغ از ۲۰ هزار و چهارصد تومان به ۲۴ هزار و۹۰۰ تومان یعنی ۲۲ درصد رشد قیمت درنخستین پرواز قیمت مرغ در سال جدید رسیده ؟ و باید منتظر افزایش قیمت پلکانی مرغ تا پایان سال ۱۴۰۰ هم طبق این رویه باشیم.

و اما چند سوال: مگر تامین نهاده‌های مورد نیاز خوراک طیور با ارز۴۲۰۰ تومانی به ارز با قیمت نیمایی تغییر کرده است؟

وقتی خیلی از دست فرمان‌های اصلی این نابسامانی و آشفتگی بازار و قیمت لجام گسیخته مرغ گرم دست وزارت صمت و بانک مرکزی به هر دلیل می‌باشد چرا وزیر جهاد کشاورزی باید ریاست این قرارگاه را بپذیرد و جامعه را نسبت به جهادگران بدبین نماید؟

خیلی جالب تر این که وزیر صمت در این  قرارگاه معاون خود را به جای خودش معرفی کرده، کاری که وزیر جهادکشاورزی هم باید مقابله به مثل می‌کرد و معاون تولیدات امور دامی و یا مدیرعامل شرکت سهامی پشتیبانی امور دام کشور را به جای خود جایگزین  جایگاه و شان وزارتخانه خود را حفظ می‌نمود اما بدبختی در این است که این نمایندگان وزیر جهاد کشاورزی که در این نوشتار پیشنهاد شده این کاره نیستند و باید عزل  شوند.

این قرارگاه بی قرار به وزارت جهادکشاورزی با یک بارانداز رکب زد و با به روی پل بردن این وزارتخانه در صدد پل شکن و ضربه فنی کردن وزیر جهاد کشاورزی بر روی تشک افزایش قیمت‌ها در منظر افکارعمومی است.

چرا از محمود حجتی وزیر پیشین و مشاور کنونی امور کشاورزی و امنیت غذایی رئیس جمهور در این بزنگاه تاریخی بازار مرغ و تخم  مرغ و….خبری نیست ؟!!! که با شناختی که از مدیران قبلی خود دارد این بساط مرغ، تخم مرغ و قرارگاه را جمع کند؟

بحث مرغ و تخم مرغ را راحت می‌توان حل نمود به شرطی که اراده ای برای حل مشکل مردم وجود داشته باشد.

دولت نهاده‌های موردنیاز مرغداری‌ها و دامداری‌ها را از طریق مستقیم و یا اتحادیه‌ها و تعاونی‌های ذیربط به تولیدکنندگان شریف تحویل وبه عنوان حق العمل کاری یک سود منطقی را به مرغداران و دامپروران در پایان دوره مانند بحث گندم به قیمت تضمینی مطلوب پرداخت نماید که یکی از بهترین روش‌هاست و نیازی به ستاد و قرارگاه و… هم نمی‌باشد.

فراموش نکنیم اگر صف مرغ و تحقیر مردم به خاطر خرید مرغ مثلا دولتی و کاهش روزانه اعتماد و کرامت انسانی مردم را شاهد نباشیم بدانیم و بدانید که واقعا مدیر هستید!!!

در غیر این صورت باید پاسخگو بوده یا استعفاء و یا برکناری کمترین توقع ملت شهید پرور در شرایط کنونی است و هر ساعت اصرار بر حفظ میز و صندلی لرزانتان خسارات جبران‌ناپذیری را بر جامعه تحمیل می‌کند  که هرگز چنین مباد.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false