×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
پیشنهاد اصلاح ماده (۳۳) قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع

پیشنهاد اصلاح ماده (۳۳) قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع،‌ وزارت جهاد کشاورزی پیشنهاد اصلاح تبصره (۴) ماده واحده قانون اصلاح ماده (۳۳) قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع را به هیئت دولت ارائه کرده است.

به گزارش اکوپرشین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، در اجرای مواد (۳۱) و (۳۲) آیین نامه اجرایی لایحه قانونی اصلاح لایحه قانونی واگذاری و احیای اراضی، اراضی ملی و دولتی برای اجرای طرح های کشاورزی و غیرکشاورزی به اشخاص حقیقی و حقوقی واگذار می گردد.

عدم انجام تعهدات مربوط یا تعلل و تخلف مجریان، صدور رای به فسخ قرارداد و یا استرداد از سوی هیئت نظارت استان را به همراه خواهد داشت. همچنین در صورت قطعیت رای صادره و نیز در اجرای ماده واحده قانون اصلاح ماده (۳۳) اصلاحی قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع، وزارت جهاد کشاورزی مکلف است چنانچه مجری طرح، هزینه هایی در راستای اجرای طرح نموده باشد براساس بهای روز با اخذ نظر کارشناسی، ارزیابی نموده و به مجری، پرداخت و یا در صندوق ثبت، تودیع و سپس تشریفاتِ خلع ید و فسخ قرارداد اجاره پیگیری شود.

در همین راستا تعدادی پرونده، منجر به رای قطعی فسخ و یا استرداد هیئت نظارت گردیده و هزینه های اعیانی و ابنیه و مستحدثات، بالغ بر یک هراز میلیارد ریال ارزیابی شده است ولی با توجه به عدم تامین و تخصیص اعتبار لازم از سوی سازمان برنامه و بودجه برای پیگیری تشریفاتِ خلع ید و فسخ قرارداد اجاره به استان های ذی ربط و عدم رغبت اشخاص جایگزین، امکان پیگیری تشریفاتِ قانونی فسخ و یا استرداد میسر نشده است، موضوعی که بار مالی سنگینی را به دولت تحمیل نموده و موجبات عدم ایفای تعهدات و نیمه کاره رها کردن طرح از سوی مجریان طرح‌ها و تبعاتی دیگر شده است.

به همین دلیل وزارت جهاد کشاورزی به منظور رفع مشکلات فوق، پیشنهاد اصلاح تبصره (۴) ماده واحده قانون اصلاح ماده (۳۳) قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع را به هیئت دولت ارائه نموده است.

گفتنی است این پیشنهاد مراحل بررسی خود را در کمیسیون لوایح هیئت دولت طی می کند.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false