×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
سفره پر از خالی مردم

سفره پر از خالی مردم، رویکرد دولت‌ها در زمان بیماری نوپدید کرونا در دنیا برای مردم و کشورشان یا ریاضتی است و یا حمایتی است و حالت بینابینی وجود ندارد.

علیرضا کیهان‌پور+تراژدی مرگ‌ گربه‌ماهی‌ها

اکوپرشین، علیرضا کیهان‌پور: در هر یکی از این دو حالت هم دولت باید تکلیف اش را بداند وهم مردم، اما راستگویی اصل نخست این رویکردها در عمل است.

 از طرفی به گواهی تاریخ، دخالت دولت‌ها در کلاف سردرگم بازار و صدور بخشنامه نامه‌های دستوری و بگیر و ببند هیچ تاثیری در کنترل قیمت‌های افسار گسیخته نخواهد داشت.

وضعیت آزاد سازی انواع کود، سموم و سایر نهاده‌های بخش دیگری از اقلام مورد نیاز کشاورزی تاثیر سوء آن در آینده‌ای نه چندان دور قطعا آثاراش را نشان خواهد داد.

البته بار روانی این لجام گسیختگی قیمت‌ها مردم را دچار سردر گمی و بروز رفتارهایی می‌کند که متولیان امور را هم شگفت زده خواهد کرد و متاسفانه کرده است.

هجوم مردم به یک مرغداری برای خرید مرغ زنده یک نمونه از این دست رفتارهاست که اعتقادی به هزینه‌های سربار کشتارگاه‌های مرغ به بهانه بسته‌بندی و شکم خالی کردن آن ندارند و این رفتار یک زنگ خطری برای بروز این رفتارهای هیجانی با هدف دسترسی آسان‌تر و ارزان‌تر در آینده‌ای نزدیک با گستره بیشتری خواهد بود.

بازدید‌های بی‌ثمر میدانی و پوپولیستی و بی‌قراری ساماندهی مرغ

بازدید‌های میدانی و پوپولیستی برخی از مسئولین هم از نحوه عرضه مرغ پس از تشکیل قرارگاه بی قرار ساماندهی+اکوپرشین

بازدید‌های میدانی و پوپولیستی برخی از مسئولین هم از نحوه عرضه مرغ پس از تشکیل قرارگاه بی قرار ساماندهی مرغ فقط یک شوآوف تاسف بار است که هیچ کمکی در عمل به حل مشکلات، حتی کوتاه مدت نخواهد کرد.

از طرفی باید صادقانه هم تحلیل نمود که مسوولیت پذیری و کار کردن و پای کار بودن در جایگاه پاسخگویی در مناصب اداری و بخش غیر دولتی هم در این شرایط بسیار سخت و دشوار است و این زنجیره ازهم پاشیده شده است و نمی‌توان از آنان در این شرایط توقع زیاد و نابجایی داشت.

سفره پهن شده و پر از خالی مردم

اما از آنجا که مثال ملموس مرغ وروغن و برنج نه میوه لاکچری!!! یک نمود عینی از سفره پهن شده و پر از خالی مردم است بیشتر به چشم می‌آید و باید مراقبت ویژه و سریع‌تری از این حریم به چشم آمدنی نزد کوچک و بزرگ حاضر بر سر سفره‌ها به عمل آید ویا خیلی صادقانه با مردم گفتگو کرده و حقیقت اصلی را بازگو نماییم.

از سوی دیگر باید بدانیم گره این مشکلات با توجه به همه مولفه‌های درونی از داخل در خود کشور قابل حل است و موانع و مانع زدایی‌ها مصداق‌هایش بیانگر این موضوع است که یاحمایت از تولید ویا ریاضت که نیاز به راستی آزمایی صادقانه دارد.

گزارش‌های صدا و سیما یکی به نعل و یکی به میخ

در پایان به یک موضع و موضوع آشکار اشاره نمایم گزارشات میدانی صدا و به ویژه سیما که یکی به نعل است و یکی به میخ موجب لگد مال شدن کرامت و شخصیت مردم در صف تهیه ارزاق شده که پشت به دوربین بر این شخصیت خود پافشاری کرده و تمایل ندارند که در انظار عمومی و آشنایان دیده شده و به تمسخر دوباره دچار شوند.

رسانه‌ها دنبال تخریب نیستند نیت راهگشایی و پیشنهاد است

البته اصحاب رسانه بخش تخصصی رسانه هم اگر مقالات دیدگاهی را نشر می‌دهند نه با هدف تخریب که به نیت راهگشایی و پیشنهادات است زیرا رسانه‌ها و اصحاب اهل قلم جزء همین مردم بوده و خود را تافته جدا بافته از مردم نمی‌دانند و دنبال کارت هدیه و پکیج اقلام و لوح تقدیر نیستند زیرا خداوند متعال در قرآن مجید فرموده‌اند: إِنَّ اللّهَ عَلِیمٌ بِذاتِ الصُّدُورِ.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false