×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
بازی را که باختی، اخلاق را نباز

بازی را که باختی، اخلاق را نباز ، محمد یوسفی رئیس  انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی در مصاحبه ای گفته است: مردم از صف مرغ خوششان می‌آید.

علیرضا کیهان‌پور+تراژدی مرگ‌ گربه‌ماهی‌ها

اکوپرشین، علیرضا کیهان‌پور: هنجارهای اجتماعی و ارزش هایی که تک تک افراد و تعامل جمعی انسان‌ها را با یکدیگر،  جامعه و محیط زیست وابسته  راهنمائی  می‌نماید  اخلاقیات(Morality) نام نهاده اند.

در یک تعامل دوسویه ارزش‌های مهمی وجود دارد، مقررات و هنجارهایی  که حامی و حافظ این ارزش‌ها بوده، وظایفی  که به طور ضمنی در مقررات اجتماعی آورده شده و موقعیت هایی که می‌توانند این ارزش‌ها را پرورش دهند و سبب پیشبرد این نقش‌ها شوند و فضیلت‌های والای انسانی ویا قابلیت هایی که ما را قادر و توانا می‌سازند تا اخلاقی عمل نمائیم را باید مهم بشماریم.

عوامل اخلاقی معمولا  با آموزه ‌های دینی و ساختارهای قوی اجتماعی به هم پیوسته هستند.

اخلاق(Ethics) یک تجزیه طبقه بندی شده منتقدانه از اخلاقیات و عوامل اخلاقی است که رفتار انسان را برای هدایت شدن در اجتماعی خاص به هم پیوسته ، مانند زنجیری محکم  وبه هم پیوسته، راهنمائی  کرده ویا تمرین می‌دهند.

هنگامی که ارزش‌های واقعی اخلاقیات، مقررات و وظایف،مورد تجزیه و تحلیل‌های اخلاقی قرار می‌گیرند، صرف نظر از جایگاه فرهنگی مردم، ارتباط آن‌ها با منافع بنیادی مشترک انسانی در بین مردم، بسیار حائز  اهمیت است.

ارزش‌های اخلاقی ممکن است تغییر کنند واستدلالات اخلاقی خواستار این باشند که چگونه آموزش‌ها و تمرین هائی که به روش سنتی و عملی توسط دین مشروع دانسته می‌شوند، شایسته است توسط قانون واصول سیاسی به رسمیت شناخته شده و مورد تصدیق قرار گیرد.

پیشرفت و توسعه باید برای ارتقای رفاه و موقعیت‌های انسان واصول اطمینان از رعایت حقوق  وی باشد.این انسان‌ها هستند  که فرجام فعالیت اقتصادی را به جای ثروت تعیین می‌کنند.

مگر می‌شود کرامت انسانی که بسیار، بسیار مورد  سفارش و تاکید آموزه‌های دین مبین ما و سفارشات نبی اکرم(ص) پیامبر رحمت و مهربانی ما مسلمانان مبنی بر مکارم گرانبهای اخلاقی را خدای نخواسته نادیده گرفت و در یک اظهارات بی پایه و اساس و بر خلاف آموزش و توصیه‌های دینی عقده گشایی کنیم ومانند این رئیس بی فرهنگ و لاادب انجمن پرورش مرغ گوشتی کشور در روزی که وزیر جهاد کشاورزی در مجلس شورای اسلامی به خاطر کمبود مرغ و ایجاد صف‌های طویل مردم برای خرید مرغ دولتی اخلاق مدارانه از مردم ایران عذرخواهی نمود و موجب کاهش نسبی ناراحتی مردم در این شرایط حساس شد؛ متاسفانه شاهد باشیم که بگوید:  که مردم از صف مرغ خوششان می‌آید؟.

در بازی جوانمردانه(فیرپلی) یک اصل اخلاقی و انسانی مورد  تاکید و سفارش ویژه است که ترجمان جامعه شناختی آن چنین است: اگر بازی را باختی ، اخلاق را مباز!!!.

ای ننگ بر این دانش و فرهنگ یک مسوول بخش غیر دولتی که هر چه دارد از تصدق و صدقه سر پرورش دهندگان مرغ گوشتی و حمایت دولت و مردم دارد که با کمال تاسف چنین دیدگاه ضد اخلاقی داشته باشد.

باید به ایشان گفت که بازی(در زمین مافیای مرغ وتخم مرغ) را که باختی متاسفانه و بیشتر از آن اخلاق را باختی!!!.

واما از وزرای محترم کشور، جهاد کشاورزی؛ تعاون، کار ورفاه اجتماعی و سایر نهاد‌های قانونی ذیربط استدعا دارد با راستی آزمایی ودر صورت صحت این مصاحبه و دیدگاه رئیس  انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی، برابر قوانین و مقررات مرتبط وی را برکنار وبابرگزاری مجمع ویا انتخابات هیات مدیره این انجمن و کنار نهادن این مسوول، مرهمی بر این زخم نمک پاشیده نهاده و این کمترین توقع و کف مطالبات اخلاقی مردم شهید پرور و انتظار به حق از دولتمردان می‌باشد چرا که شیخ اجل سعدی شیراز چنین بیان فرموده اند:

ما بدین مقصد عالی نتوانیم رسید

هم مگر پیش نهد لطف شما گامی چند

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false