×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
امضای توافقنامه همکاری‌های حمل و نقل بین‌المللی جاده‌ای ایران و سوریه

امضای توافقنامه همکاری‌های حمل و نقل بین‌المللی جاده‌ای ایران و سوریه،‌ دومین نشست کمیته مشترک همکاری‌های حمل و نقل بین‌المللی جاده‌ای ایران و سوریه طی روزهای ۲۴ و ۲۵ فروردین ماه سال جاری به میزبانی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برگزار شد.

به گزارش اکوپرشین به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، این نشست که به ریاست جواد هدایتی مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی و محمود اسعد مدیر کل حمل و نقل جاده‌ای وزارت حمل و نقل جمهوری عربی سوریه برگزار شد، پس از دو روز مذاکرات، دو طرف به توافقاتی در جهت کاهش موانع حمل و نقلی و تسهیل تردد ناوگان به قلمرو دو کشور دست یافتند.

بر اساس این گزارش، در این نشست دو طرف موضوع تسهیل و نیز پیشبرد عملیات حمل و نقل برای پشتیبانی از رشد اقتصادی پایدار و مستمر در هر دو کشور را ناگزیر دانسته و بر تعهد خود در رفع هرگونه موانع کنونی در فرآیندهای حمل و نقل بین‌المللی جاده‌ای به مقاصد دو کشور، عبوری از قلمرو یکدیگر و از یا به کشور ثالث تاکید نمودند.

این گزارش حاکی است، با توجه به عضویت دو کشور در راهگذر حمل و نقل بین‌المللی شمال -جنوب دو طرف بر تعمیق همکاری‌ها در چارچوب راه گذر موصوف تاکید نمودند.

در حاشیه این نشست، هیئت سوری از مرکز مدیریت راههای کشور بازدید کردند و از توسعه توانمندی جمهوری اسلامی ایران و سامانه هوشمند مرکز مدیریت راهها با احترام یاد کرده و از اقدامات انجام شده در این بخش، تقدیر و تجلیل نمودند.

در خاتمه، صورتجلسه دومین اجلاس کمیته مشترک همکاریهای حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای بین دو کشور به امضای روسای هیئتهای طرفین رسید.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false