×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
تراکتور مکانیزاسیون کشاورزی که استارت نمی‌خورد+فیلم

تراکتور مکانیزاسیون کشاورزی که استارت نمی‌خورد، خطبه رمضانیه پیامبر اسلام(ص) نکات بسیار ارزشمندی دارد که همگی توصیه‌های اخلاقی برای هدایت جامعه به سوی صلاح وسداد هستند.

یکی ازکوتاه ترین جملات این خطبه، مربوط به درست استفاده کردن از زبان ست.

علیرضا کیهان‌پور+ ذبح شرعی مرغ در ترکیه

اکوپرشین، علیرضا کیهان‌پور: نبی مکرم اسلام(ص) در قالب توصیه از مردم می‌خواهند بر زبان هایشان مسلط باشند «واحفظوا السنتکم».

حفاظت از زبان، به معنای تسلط داشتن بر آن برای جلوگیری از گفتن سخن نابجاست.

سخن نابجا، شامل غیبت، دروغ، تهمت، تفرقه افکنی، ناامیدی ایجاد کردن، تملق وچاپلوسی، خودشیرینی، وعده‌های نادرست دادن، تهدید کردن، نسبت ناروا دادن و….می شود.

ضرورت پرهیز از این قبیل مطالب، به ماه مبارک رمضان اختصاص ندارد.

این ماه ، ظرف زمانی مناسبی است برای توجه پیداکردن به اهمیت زبان و تمرین کردن برای عادت دادن زبان بر خودداری از گفتن مطالب نابجا.یکی از آثار و برکات ماه مبارک رمضان این است که بهره‌های معنوی آن‌، ذخیره‌ای برای ۱۱ ماه دیگر سال می‌شوند و کسانی را که از این ماه بهره برده اند در برابر آفت‌های اخلاقی حفاظت می‌کنند که یکی از این آفت‌ها استفاده نابجا از زبان است.

در شرایط دشوار کرونایی کنونی، حفاظت از زبان، یکی از مهم ترین وظایفی است که مسوولان امنیت غذایی کشور بر عهده دارند.

به نظر می‌رسد ظاهرا بحثهای چالشی صداوسیما در شبکه‌های مختلف و به ویژه گفتگوهای ویژه سیما از برنامه‌ای شروع شد که به کند وکاوی پیرامون تراکتور موردنیاز کشاورزان می‌پرداخت.

عصبانیت و رفتار غیر تعاملی مدیر مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی و درگیری لفظی با مجری برنامه که به صورت زنده پخش می‌شد، به قدری نازیبا، پرخاشگرانه ورفتار غیرمسوولانه وبه دور از اخلاق منشور اداری و رسانه‌ای بود که بهانه‌ای برای هجمه بیشتر به بخش امنیت غذایی کشور در قالب افزایش کمی برنامه‌های سیما برای زیر سوال بردن بخش کشاورزی با استفاده از برخی اعضای وابسته به بخش غیر دولتی گزینش شده و همیشه معترض را به این رسانه ملی و روزنامه منتسب به آن طی چند روز گذشته داد که جمع کردن این بساط ضربه زدن، در منظر افکار عمومی بسیار سخت و دشوار به نظر می‌رسد.

در برنامه گفتگوی ویژه اخبار ساعت ۲۲/۳۰ شبانگاه سه شنبه شبکه دوم سیما در تاریخ ۳۱ فروردین ماه تحت عنوان مشکلات تخم چشم زده قزل آلا با حضور بخش دولتی، خصوصی و تشکلهای تخصصی ذیربط از این گونه برنامه‌های چالشی بود که متاسفانه جهت گیری‌های خاص مجری و نماینده آبزی اکسیر کوثر ،کام همه مخاطبان خاص را تلخ نمود.

تحلیل این برنامه در یک مقاله گنجایش ندارد و باید بیشتر به آن پرداخت.

اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل وزارت جهاد کشاورزی باید دقت و نظارت بیشتری برای اعزام و حضور مسوولین دولتی را لحاظ نماید.

کمیت فراوان این برنامه‌ها در یک شبانه روز شاید یک دلیل از دست رفتن کیفیت برنامه‌ها باشد که منطقی نیست.

مجری و مهمان برنامه نباید با جهت گیری خاص به دنبال تسویه حساب شخصی و گروهی با بخش دولتی باشند که از آفات زبان و سوء استفاده از بیت المال کشور است.

وقتی مهمان برنامه موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور را به اشتباه ومکرر سازمان تحقیقات شیلات ایران خطاب می‌کند به خوبی سواد رسانه‌ای ایشان را نشان می‌دهد.

موضوع دلارهای گم شده برای پروژه‌های اصلاح ژنتیکی نسل F1 ماهی قزل آلا در کشور مگر نخود ولوبیاست که مفقود شود؟

وقتی یکی از طرفین خودش تولید کننده، واردکننده و واسطه واردات تخم چشم زده ماهی قزل آلا به کشور است چرا معترض به بخش دولتی است؟

به نظر می‌رسد در پایان کار دولت این برنامه‌های چالشی که از استارت زدن و روشن کردن تراکتور آغاز شد متاسفانه ادامه داشته باشد که وزارت جهاد کشاورزی نباید به بهانه حضور در این برنامه‌ها کیفیت را فدای کمیت نموده ودر گوشه رینگ اسیر و مورد ضربات آپرکاتهای راست و چپ این بوکسوران حرفه‌ای دوپینگی شود.

مولفه امنیت غذایی محل خالی کردن منویات و تحمیل خواستههای شخصی ورانتی نیست که جز تاسف حاصلی در بر نخواهد داشت.

ادامه دارد….

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false