×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
اجرای آزمایشی طرح مدیریت سرعت در راه‌های کشور

اجرای آزمایشی طرح مدیریت سرعت همزمان با هفتم اردیبهشت روز ملی ایمنی حمل و نقل در سه استان و ۶ محور شریانی پرترافیک به طول ۶۰۰ کیلومتر آغاز شد.

به گزارش اکوپرشین به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، مجید صباغ‌زاده مدیر کل دفتر توسعه ایمنی راه و حریم‌ این سازمان، در برنامه گفتگوی خبری شبکه خبر با بیان این مطلب اظهار داشت: در طرح آزمایشی مدیریت سرعت که کار مشترکی است بین وزارت راه و شهرسازی ، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای‌، پلیس راه و سایر دستگاه‌های مرتبط، دو دسته فعالیت شامل اعمال قانون با استفاده از دوربین‌های ثابت و سیار کنترل سرعت و گشت‌های پلیس راه و همچنین ارتقای کیفی راه و محیط اطراف ان با استفاده از اصلاح مهندسی در مسیرهای انتخاب شده مد نظر می‌باشد.

صباغ‌زاده افزود: نقاط پرتصادف بخشی از مدیریت ایمنی راه‌های کشور است و هر سه سال یکبار این نقاط شناسایی، اصلاح و ارتقاء ایمنی داده می‌شود.

وی بیان داشت: در سال ۹۵ تعداد ۱۵۸۵ نقطه پرحادثه در سطح کشور شناسایی شد و با برنامه‌های اصلاحی که مشاورین ذی‌صلاح تهیه کردند و با در نظر گرفتن محدودیت‌های منابع مالی، تعدادی از این نقاط اصلاح شد.

مدیرکل توسعه ایمنی راه و حریم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: در طرح مدیریت سرعت، تغییر در استانداردها نداریم بلکه تغییر در فرآیندها و اعمال مقررات و همچنین ارتقای کیفیت در مسیرهای منتخب در طرح‌های آزمایشی یادشده داریم.

صباغ‌زاده اظهار داشت: در این طرح دو هدف مهم دنبال می‌شود، اول داشتن نگاه واقعی تر به بحث سرعت و نحوه اعمال قانون و این‌که یک انسجام و پیوستگی بین تابلوهای سرعت و همچنین اعمال قانون وجود داشته باشد و تابلوهای منصوبه باز طراحی می‌شوند. در این گام با اصلاح تابلوها در کنار اعمال قانون از طریق حضور پلیس و یا کمک سامانه‌های نظارت تصویری بر سرعت‌هایی که در مسیرهای پایلوت شناسایی شده است، نظارت بیشتری صورت می‌پذیرد.

مدیر کل دفتر توسعه ایمنی راه و حریم با اشاره به بحث ارتقاء ایمنی مهندسی و ارتقاء کیفی سطح راه افزود: گام دوم دراین طرح آزمایشی، ارتقای کیفی و ارتقای ایمنی راه می‌باشد که بر اساس بررسی‌های انجام شده و شناسایی نقاطی که دارای ضعف است با کمک مهندسین و مشاورین ذی‌صلاح با فعالیت‌های مهندسی راه همانند اصلاح قوس‌ها، ایمن سازی دسترسی ها و بهبود سطح رویه راه و حاشیه راه شرایط ایمن برای سرعت‌های انتخاب شده تامین می‌شود.

صباغ‌زاده افزود: در بخش مهندسی و عملیاتی ممکن است بدلایل وجود کاربری‌های محیطی و توپوگرافی نتوان سرعت را با سرعت مجاز انتخابی تطبیق داد و لذا در این مناطق با اعمال مدیریت سرعت و آرام سازی، سرعت را متناسب با ویژگی‌های منطقه کاهش داده و ایمنی ارتقاء می‌یابد.

طرح آزمایشی مدیریت سرعت+اکوپرشین

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false