×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
بالغ بر ۸۰ درصد از روستاهای کشور از راه آسفالته برخوردارند

بالغ بر ۸۰ درصد از روستاهای کشور از راه آسفالته برخوردارند، میزان متوسط برخورداری روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور از راه آسفالت حدود ۸۰/۷ درصد است. داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این سازمان ضمن ابراز رضایتمندی از پیشرفت طرح ملی ابرار و کارهای بزرگی که در دو سال اخیر با محوریت وزیر راه و شهرسازی انجام شده است.

به گزارش اکوپرشین به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، امانی اظهار داشت: این طرح را از طرح‌های موفق راهداری برای توسعه راه‌های روستایی و کاهش محرومیت در نقاط مختلف کشور در سال ۹۸ سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای متعهد شد طی دو سال حدود ۵۵۰۰ کیلومتر راه روستایی غیر آسفالته در کشور، تحت پوشش آسفالت قرار گیرد که آسفالت حدود ١٩٠٠ کیلومتر راه روستایی در سال ۹۸ انجام شد و تا انتهای سال ۹۹ عملیات زیرسازی ۴۹۵۰ کیلومتر از طرح ملی ابرار ابلاغی به استان‌ها به اتمام رسیده و از این میان حدود ۲۰۰۰ کیلومتر نیز تحت پوشش آسفالت قرار گرفته‌اند.

وی افزود: با آغاز طرح ملی ابرار در سال ۹۸ و به منظور محرومیت زدایی از روستاهای تحت پوشش برنامه ششم توسعه، تاکنون قریب به ۱۲۸۰۰ کیلومتر از پروژه‌های با اهمیت‌ احداث محورهای روستایی در دستور کار ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سراسر کشور قرار گرفته است

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به استانی شدن اعتبارات راه روستایی اظهار داشت: باقیمانده عملیات احداث مربوط به روستاهای بالای ۲۰ خانوار در کشور حدود ۲۵۰۰۰ کیلومتر می‌باشد که اعتباری حدود ۴۰۰۰۰۰میلیارد ریال نیاز خواهد داشت که در حال حاضر با توجه به استانی شدن اعتبارات راه روستایی، رایزنی‌های لازم با استانداران کشور در حال انجام می‌باشد.

داریوش امانی افزود: از آن‌جا که بهبود وضعیت راه‌های روستایی می‌تواند به آبادانی این مناطق که از کانون های مهم تولید و ارزش آفرینی هر جامعه به شمار می‌رود کمک کند، این سازمان با اعتبارات در بودجه سال جدید به دنبال بهبود وضعیت راه‌های روستایی به ویژه در استان‌های کمتر برخوردار با ادامه اجرای طرح ملی ابرار است و در این مسیر بسیج سازندگی و بنیاد علوی و برکت در محرومیت زدایی از چهره راه‌های روستایی کشور تاکنون نقش بسیار مهمی را ایفا کرده‌اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: با عنایت به بررسی‌های به عمل آمده در حال حاضر ۳۹۴۶۵ روستای بالای ۲۰ خانوار در سطح کشور وجود دارد که از این میان دسترسی ۳۱۸۶۵ روستا از طریق محور آسفالته به شبکه راه‌های کشور برقرار شده است و ۷۶۰۰ روستا دارای دسترسی غیر‌آسفالته می‌باشند که باید مطابق با برنامه نسبت به احداث راه آسفالت برای آنها اقدام نمود.

شایان ذکر است بر اساس آخرین برداشت‌های صورت گرفته طول کل شبکه راه روستایی در کشور حدود ۲۰۶۹۷۳ کیلومتر می‌باشد که از این مقدار ۱۱۱۴۲۱ کیلومتر آسفالت و مابقی به صورت شوسه و خاکی می‌باشد. همچنین بر اساس سیاست‌های برنامه ششم توسعه دولت مکلف به احداث مسیر دسترسی آسفالته برای روستاهای ۲۰ خانوار به بالا در کشور بوده است .

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false