×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
امنیت غذایی جامعه در اولویت دولت آینده باشد

امنیت غذایی جامعه در اولویت دولت آینده باشد، در سال ۱۴۰۰ به احتمال زیاد بخش کشاورزی با چالش‌های بسیاری باید روبرو شود که گذر از این موانع و چالش‌ها نیاز به برنامه، مدیریت و زمان مناسب دارد.

علیرضا کیهان‌پور+امنیت غذایی جامعه در اولویت دولت آینده باشد

اکوپرشین، علیرضا کیهان‌پور: تنش آبی و خشکسالی پی در پی بخش کشاورزی را دچار بحران تولید برخی از محصولات مرتبط خواهد نمود که از مهمترین این مشکلات است.

از طرفی با تشکیل دولت جدید و انتخاب وزیر آینده در این بخش، دامنه تغییرات مدیریتی را با پس لرزه‌های پیاده شدن خیلی از مدیران عالی   ومیانی از کوپه‌های  این قطار مواجه خواهد کرد که عنصر زمان را فدای بسیاری از راهبردی‌های کمی و کیفی خواهد نمود به طوری که با کوچ کردن و رفتن مدیران فعلی بخش کشاورزی دوباره گفتن املاء و انشای شاگردان این مدرسه مجددا از سر خط و اول نوشتار شروع خواهد شد.

به احتمال زیاد ساختار تحقیقاتی این مدیریت فعلی جای خودش را به  افراد عرصه اجراء و عمل خواهد داد و پیشکسوتان سنی بالا که به نیشکسوتان و منتقد در قالب مشاورین کهنسال تبدیل شده‌اند سوار یک ترن تریزین چند واگنه خواهند شد و با رفتنشان، کل ریل گذاری این واگن‌ها به بایگانی تاریخ خواهد پیوست.

جوانگرایی و پوست اندازی متوسط سنی در این بخش شاید سخت باشد اما امروزه بسیار به آن نیاز است.

چابک‌سازی وکوچک شدن بدنه وزارتخانه که به جز بحث‌ها و وظایف حاکمیتی و قانونی تا ۹۹ درصد توسط بهره‌برداران و بهره‌وران کشاورزی وزیر بخش‌ها انجام، هدایت و سرمایه‌گذاری شده است شاید یک اتفاق تاریخی را در این راستا رقم بزند که کاملا با سیاست‌های کلان آمایش سرزمین باید بدانیم که چگونه در قامت دیدگاه وزیر تازه نفس جدید،  و نه خسته و فرسوده  به سرانجام خواهد رسید.

بحث امنیت غذایی جامعه در اولویت دولت آینده است و تمامی امکانات و الزامات مورد نیاز آن برای جامعه هدف یعنی کشاورزان، صاحبان سرمایه، بهره‌برداران و همچنین مصرف‌کنندگان این گستره عظیم پروتئین  حیوانی وگیاهی را امید است که مورد حمایت و بیشتر از گذشته قرار دهد.

به یاد داشته باشیم که اگر پاره‌ای از وظایف وزارتخانه جهاد کشاورزی به سایر وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مرتبط به طور کارشناسی و عالمانه واگذار شود و آموزش و ترویج وانتقال یافته‌ها با بهره‌مندی از فناوری‌های روز از کمیت‌های وظایف تداخلی کاسته و بر کیفیت‌ها و مدیریت مسوولانه در ابعاد کوچکتری خواهد افزود.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false