×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
برداشت ۳۵۰ هزار تنی گیاهان دارویی در کشور

برداشت ۳۵۰ هزار تنی گیاهان دارویی در کشور، مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی گفت: بیش از ۳۵۰ هزار تن گیاه دارویی پارسال از ۲۶۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در کشور برداشت شد.

به گزارش اکوپرشین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، حسین زینلی در کاشان با اشاره به افزایش ۲۵ هزار هکتار سطح زیر کشت گیاهان دارویی گفت: از صادرات گیاهان دارویی ومحصولات جانبی آن بیش از ۵۵۰ میلیون دلار عاید کشور شده است.

وی با اشاره به حمایت دولت از توسعه طرح کشت گیاهان دارویی در کشور افزود: ارزش صادرات گیاهان دارویی کشور معادل ۶ درصد از کل صادرات را شامل می‌شود و می‌توان این سهم را در صادرات غیرنفتی افزایش داد.

این مسئول با بیان این که تلاش برای ثبت جهانی گل محمدی در حال انجام است گفت: با ثبت جهانی این محصول، این گیاه دارویی در هر منطقه دارای شناسنامه و کد شده و به راحتی می‌توان آن محصول را رهگیری کرد.

زینلی با اشاره به افزایش حمایت‌های همه‌جانبه تولید گیاهان دارویی افزود: هزار میلیارد تومان تسهیلات ۴ درصدی به تولیدکنندگان گیاهان دارویی، تشکل‌ها و دانشجویان حوزه گیاهان دارویی و باغبانی پرداخت می‌شود و در پرداخت این تسهیلات اولویت با افرادی است که خواهان توسعه کشت گیاهان دارویی به ‌صورت ارگانیک و با کاشت مکانیزه هستند.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false