×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
سواد رسانه‌ای پاشنه آشیل روابط عمومی‌ها

سواد رسانه‌ای پاشنه آشیل روابط عمومی‌ها، بیست و هفتم اردیبهشت ماه روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی می‌باشد که از سال ۱۳۴۶ در شرکت ملی نفت ایران با نام اداره کل تبلیغات و انتشارات پایه‌گذاری شد و حدود ۵۵ سال از آن روز در کشور ما می‌گذرد که در تاریخ معاصر طبق مصوبه قانونی دولت وقت، تحت‌عنوان روابط عمومی(PR) نام‌گذاری و شناخته شده است.

علیرضا کیهان‌پور+اکوپرشین+روابط‌عمومی
علیرضا کیهان‌پور+اکوپرشین+روابط‌عمومی

اکوپرشین، علیرضا کیهان‌پور: روابط عمومی ششمین شغل پراسترس در جهان شناخته می‌شود ودر روزگار غوغای هنر هشتم و همچنین سیطره فناوری اطلاعات در عرصه رسانه‌های مجازی، سرعت شتاب فناوری‌های روز وبه کار گیری آن در روابط عمومی‌های بخش دولتی و غیر دولتی دیگر نه یک وظیفه طبق چارت معمول اداری بلکه یک ضرورت انکار ناپذیر والزامی متعهدانه در روابط متقابل بین دولت و ملت هاست.

عصر تهیه؛ تدارک و تامین قیچی به منظور مراسم بهره برداری از طرح‌ها و پروژه‌های ملی و بین‌المللی برای قطع کردن تشریفاتی، نمایشی و پوپولیستی روبان‌ها توسط برخی مدیران به همت روابط عمومی‌ها گذشته است و اگر روابط عمومی‌ها همگام و همسو با تحولات جهانی فضای ارتباطات، پر پرواز نداشته باشند بال و پر آنان قیچی شده به طوری که در رویای پرواز وبالنده گی تپنده به حسرت خواهند نشست.

روابط عمومی طبق نظریه اکثر اساتید و کارشناسان این عرصه هم علم است وهم تلفیقی از هنر و عشق بوده و ستاره‌های درخشان این گستره عظیم، حق بزرگی در پیشرفت و تعالی کشور در عرصه ارتباطات و اطلاع‌رسانی داشته و دارند که بی تفاوت از کنار این مجاهدت‌های خاموش نمی‌توان گذشت.

در جهان کنونی و عرصه ارتباطات، همگان به رسانه نیاز دارند و هیچ گام رو به توسعه پایداری نمی‌تواند عرصه رسانه و تحلیل محتوای علمی و راهگشای مسئولانه آن را انکار نماید.

رسانه آیینه تمام نمای CPM یعنی روش‌های عبور از بحران به کمک روابط عمومی یک سازمان، شرکت و هر نوع نهادی است که سواد رسانه‌ای نخستین سنگ بنا وعمود این ساختار فروزان است که نیاز به آموزش مستمر واعمال روش‌های علمی و تکنیک‌های خاص خودش را دارد.

در جهان کنونی و در و مواجهه با اپیدمی ویروس کشنده کووید ۱۹ و پیامد‌های آن در دنیا اگر به این نکته پافشاری کنیم که رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها با زیر بنای به موقع اطلاع رسانی در خط مقدم خاکریز این پدیده بوده اند سخنی به گزافه نگفته ایم و شاهد این دیدگاه جلوگیری و پیشگیری از انواع آسیب‌های روبه تزاید در جامعه جهانی بوده که با یک صدای واحد، آوای دلنشین امید به آینده وزندگی پسا کرونا را نیز سروده اند واز استرس‌ها و ناامیدی‌های مستولی شده توسط یک ویروس ریز و میکروسکوپی بر جوامع انسانی و فضای پیرامونی همه ما مسئولانه کاسته اند.

در عصر ارتباطات جهانی، رسانه خط مقدم دانستنی‌ها در بستری از تعامل و هیجان زده گی است واگر سواد رسانه‌ای از کاروان سرعت و علم باز ماند خودش به تنهایی پاشنه آشیل گستره اطلاع رسانی و نهاد خدمتگزاری و پر استرس روابط عمومی خواهد شد. نام و یاد بنیانگذاران و گمنامان عرصه روابط عمومی کشور را گرامی داشته و این روز بر یکایک فعالان هنر هشتم مبارک و سرشار از موفقیت‌های روز افزون باد.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false