×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
لزوم هم‌افزایی برای اتمام طرح شبکه‌های آبیاری و زهکشی

مجری طرح شبکه‌های آبیاری و زهکشی غرب و شمالغرب کشور، بر لزوم افزایش هم‌افزایی و هماهنگی برای اتمام طرح شبکه‌های آبیاری و زهکشی غرب و شمالغرب کشور در بین عوامل اجرایی تاکید کرد.

به گزارش اکوپرشین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، محمدجواد صالحی‌نژاد در جلسه وبینار بررسی مسائل و مشکلات و رفع موانع عملیات اجرایی پروژه‌های شبکه‌های آبیاری و زهکشی غرب و شمالغرب کشور در این استان برگزار شد، اظهار کرد: با تامین اعتباری که در سال جاری دریافت خواهد شد، اتمام پروژه‌های شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی در استان آذربایجان غربی میسر می‌شود.

وی افزود: ایجاد اشتغال و استقرار کشاورزان در منطقه، جلوگیری از مهاجرت، تثبیت جمعیت و حفاظت از منابع آب و خاک و افزایش بهره‌وری و توسعه پایدار از اهداف اجرای این طرح به شمار می‌رود.

این مسئول اضافه کرد: با قراردادهایی که با پیمانکاران منعقد شده است، فرصتی مناسب برای بهره‌بردارانی به وجود آمده که با مشارکت در این پروژه‌ها و استفاده از علم روز در کشاورزی نوین به بهره‌مندی برسند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این جلسه با بیان این که یکهزار و ۹۰۰ هکتار از اراضی طرح شبکه آبیاری و زهکشی شمالغرب کشور در شهرستان‌های ماکو، پلدشت و چایپاره به صورت موقت تحویل کشاورزان و بهره‌برداران منطقه شده است، اظهار کرد: با توجه به ضرورت بهره‌برداری سریع و صحیح از این اراضی به منظور رفع تداخلات اراضی کشاورزی و حل مشکلات حقوقی این اراضی به صورت خارج از نوبت در کمیسیون رفع تداخلات اراضی کشاورزی مطرح و تعیین تکلیف می‌شود.

کرامتی همچنین با اشاره به روند پیشرفت طرح شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی شمال‌غرب کشور در استان تاکید کرد: تعاونی‌های تولید مستقر در منطقه جهت تحویل موقت اراضی موصوف به کشاورزان و ایجاد نظام های بهره‌برداری جهت بهره‌برداری صحیح و افزایش بهره‌وری آب در منطقه همت گمارند و از فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی نیز که تمایل به سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی در این زمینه دارند، نیز استقبال می‌کنیم.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false