true
ایجاد ۲۵۰ روستا بازار، معاون فنی و بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، از راهاندازی ۱۴۵ روستا بازار در کشور خبر داد و افزود: این تعداد تا پایان سال جاری به ۲۵۰ روستا بازار افزایش خواهد یافت.
به گزارش اکوپرشین به نقل از وزارت جهاد کشاورزی: مرتضی معتمد گفت: ایجاد، توسعه و تقویت زنجیره ارزش محصولات کشاورزی باید در اولویت سیاستهای حمایتی و اجرایی سازمان قرار گیرد تا با مشارکت تشکلهای بخش کشاورزی و حذف واسطههای غیرضروری، ساختار بازار محصولات کشاورزی اصلاح شود.
وی افزود: در راستای اهداف و وظایف قانونی سازمان تعاون روستایی که با نظارت، هدایت و حمایت سازمانی توسط تعاونیهای تحت پوشش محقق میشود، فروشگاههای مصرف و مراکز عرضه محصولات کشاورزی در شرکتها و اتحادیههای تعاونی روستایی همواره سعی در خدمت رسانی و توزیع محصولات کشاورزی و کالاهای مصرفی مورد نیاز اعضا دارند.
معاون سازمان مرکزی تعاون روستایی ادامه داد: نحوه و نوع این خدمات در مقاطع مختلف و بسته به شرایط جامعه دچار تغییراتی شد که در این راستا سازمان تعاون روستایی همواره در جهت بهینه سازی این خدمات تلاش میکند.
معتمد تصریح کرد: این فروشگاهها و مراکز عرضه، همانند پلی میان تولیدکنندگان محصولات کشاورزی و مصرفکنندگان بوده که در شرایط حساس و بحرانی اقدام به توزیع محصولات کشاورزی و مایحتاج ضروری مردم میکنند و در این راستا میتوان این فروشگاهها و مراکز عرضه را بازوی توانمند و کمکی در زمینه اجرای سیاستهای کنترلی دولت و وزارت متبوع معرفی کرد.
معاون فنی و بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران ضمن ارزیابی وضعیت موجود بیان داشت: در فرآیند انتقال محصولات کشاورزی از تولیدکننده تا مصرفکننده نهایی لایههای مختلفی از واسطهها در زنجیره عرضه محصولات کشاورزی وجود دارند که بسیاری از این واسطهها بدون خلق ارزش یا ارائه خدمات اقتصادی مؤثر با افزایش قیمت نهایی به ضرر تولیدکنندگان و مصرفکنندگان عمل مینمایند، لذا ایجاد، توسعه و تقویت زنجیره ارزش محصولات کشاورزی باید در اولویت سیاستهای حمایتی و اجرایی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران قرار گیرد تا با مشارکت تشکلهای بخش کشاورزی و حذف واسطههای غیرضروری، ساختار بازار محصولات کشاورزی اصلاح شود.
این مقام مسئول همچنین عنوان کرد: این مهم با ایجاد روستا بازارها در کنار فروشگاههای مصرف که در آن کشاورزان و تشکلهای بخش کشاورزی بتوانند محصولات خود را با حذف واسطههای غیرضرور به دست مصرفکنندگان نهایی برسانند محقق خواهد شد.
وی ضمن اشاره به فروشگاههای مصرف در حال فعالیت خاطر نشان کرد: در حال حاضر مجموعا یک هزار و ۷۳۸ فروشگاه مصرف فعال در امر تهیه و توزیع کالاهای اساسی و مصرفی مورد نیاز روستاییان فعالیت مینمایند.
معتمد در ادامه بر اهمیت روستا بازارها تاکید و اظهار کرد: سازمان تعاون روستایی در راستای خرید محصولات کشاورزی تولیدی توسط کشاورزان، ۱۴۵ روستا بازار را راهاندازی کرده که این تعداد تا پایان سال به ۲۵۰ روستا بازار ارتقاء خواهد یافت که ایجاد ۵۲۴ روستا بازار نیز در اینده نزدیک در دستور کار این سازمان قرار دارد.
معاون فنی و بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران ضمن بیان برنامههای سازمان در ارتقاء سطح فروشگاهها و مراکز عرضه محصولات کشاورزی گفت: سازمان تعاون روستایی بنا دارد در جهت نیل به اهداف و چشم اندازهای سازمان، در راستای خدمات رسانی هرچه بهتر به اعضا و جامعه روستایی کشور و در جهت حمایت از تولیدکنندگان و مصرفکنندگان، با اتکا به زیرساختهای موجود و در اختیار داشتن ۳۰ برند محصولات تولیدی شبکه به همراه کارخانجات و کارگاههای متعدد صنایع تبدیلی و تکمیلی، اقدام به راهاندازی مراکز خرید، نگهداری و عرضه محصولات و شبکه حملونقل متعلق به تعاونیها به منظور تامین نیاز مصرفکنندگان با اولویت کشاورزان تحت پوشش شبکه نماید.
معتمد در خاتمه یادآور شد: در جهت دستیابی به این هدف، ایجاد و توسعه مراکز خرید و جمع آوری محصولات کشاورزی به منظور تحقق تجارت بین شبکهای و تامین کالاهای مورد نیاز در فروشگاهها و روستابازارها بطور جدی در دستور کار این سازمان قرار دارد.
true
false
false
false