×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
قیمت تن ماهی یا گوشت آدمیزاد

قیمت تن ماهی یا گوشت آدمیزاد، این مصاحبه را لطفا بخوانید و سپس قضاوت کنید. قیمت مواج و خروشان کنسرو تون ماهیان به بهانه کمبود ورق، فقدان میزان ماهی، افزایش هزینه‌های حمل ونقل و….سایر بهانه‌های مورد وثوق برای گرانی حداقل ۵ باره این غذای آماده اکثریت مردم به همه ما ثابت کرده الان خود مصرف‌کننده در کنسرو ماهی جای گرفته‌اند و این اقتصاد چوب کبریتی یک پیام واضح دارد وآن این‌که در این قوطی فشرده گرانی قیمت تصاعدی این کالا تا ۱۰۰ هزارتومان هم جای افزایش دارد و به گونه‌ای عمل می‌شود که چند ماه دیگر حسرت قیمت‌های امروز را به یقین داشته باشیم.

علیرضا کیهان‌پور+اکوپرشین

اکوپرشین، علیرضا کیهان‌پور: متولیان امور در وزارت صمت از متهمان ردیف اول گرانی‌ها و ستاد تنظیم فشار قیمت‌ها به عنوان معاون تیزبین وکار بلد در کمین دوباره جمع کردن وکوچک شدن سفره‌های مردم در یک ماراتن نفسگیر مشغول مسابقه هستند.

این دوران هم خواهد گذشت اما آن چه در تاریخ ثبت می‌شود جای زخم و ترکش این بی‌برنامه‌گی‌ها و عدم اولویت بندی نیاز‌های غذایی خواهد بود که هرگز فراموش نخواهد شد.

افزایش قیمت ۸۵ درصدی تن‌ماهی

تن ماهی+اکوپرشین

افزایش قیمت ۸۵ درصدی تن‌ماهی، خرید یک کنسرو ۱۸۰ گرمی ماهی تن برای مردم، نسبت به پارسال تا ۸۵ درصد افزایش هزینه داشته است.

به گزارش ایسنا، موضع اخیر برخی فعالان بازار در رابطه با عرضه ماهی تن نشان از زمزمه‌های افزایش قیمت تن‌ماهی در آینده نزدیک دارد و از جمله دلایل آن را افزایش هزینه‌های تولید اعلام کرده‌اند.

این در حالی است که بررسی وضعیت قیمت و تورم کنسرو تن‌ماهی براساس آخرین گزارش مرکز آمار ایران حاکی از آن است که این کالا در اردیبهشت ماه امسال نسبت به سال گذشته ۸۵.۳ و در قیاس با فرودین سال جاری ۱.۱ درصد افزایش قیمت داشته است.

 متوسط قیمت یک قوطی ۱۸۰ گرمی ماهی تن در اردیبهشت پارسال ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان بوده که به ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومان در فرودین امسال و متوسط ۲۶ هزار و ۷۰۰ در اردیبهشت رسیده است.

حداقل خرید کنسرو ماهی تن در ماه گذشته حدود ۲۴ هزار و حداکثر آن بیش از ۲۸ هزار و ۷۰۰ تومان گزارش شده است که البته این قیمت برای این کالا در بازار گاها بالاتر است.

اما بررسی روند تغییر قیمت یک قوطی ۱۸۰ گرمی ماهی تن حاکی از آن است که در سال گذشته و به طور متوسط در خرداد ۱۵ هزار تومان، تیر ماه ۱۶ هزار، مرداد ۱۷ هزار و ۲۰۰، شهریور ۱۸ هزار و ۶۰۰، مهر ۲۰ هزار ۴۰۰، آبان ۲۲ هزار و ۱۰۰، آذر ۲۳ هزار و ۴۰۰، دی ۲۴ هزار و ۵۰۰ بهمن ۲۵ هزار و ۵۰۰ و اسفند ۲۶ هزار و ۱۰۰ بوده هست.

در سال جاری قیمت هر قوطی تن ماهی ۲۶ هزار و ۵۰۰ در فروردین و ۲۶ هزار و ۷۰۰ در اردیبهشت ماه رسیده است.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false