×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
فاجعه موسسه جهاد نصر در طرح ۵۵۰ هزار هکتاری شبکه‌های آبیاری

فاجعه موسسه جهاد نصر در طرح ۵۵۰ هزار هکتاری شبکه‌های آبیاری، خشکسالی و عمق فاجعه ضعف موسسه جهاد نصر در طرح مزبور را نمایان ساخت، حسین مرمضی در بازدید از شبکه‌های آبیاری عنوان نمود ؛موسسه جهاد نصر باید جوابگوی بی کیفت بودن شبکه‌های آبیاری و همچنین اراضی کشاورزان که توسط این موسسه اجرا و بهره برداری رسیدند، باشد.

حسین مرمضی+اکوپرشین

به گزارش اکوپرشین به نقل از روابط عمومی انجمن صنفی کشاورزی دشت آزادگان، حسین مرمضی؛ در شرایط سخت خشکسالی در منطقه شبکه‌های آبیاری که توسط موسسه جهاد نصر اجرا شدند، بیش از نیمی از آب موجود در شبکه را هدر می‌دهند.

وی گفت؛ در بعضی از مناطق مشاهده شده طرح موجود فاقد استاندارد‌ها یا بر خلاف استاندارد‌های تعریف شده اجرا شده‌اند.

تسطیح بی‌کیفیت اراضی، کشاورزان را از تغییر الگوی کشت متناسب با درخواست‌های روز جامعه محروم و کماکان در این شبکه کشاورزی سنتی و تک محصولی با مصرف بالای آبی انجام می‌شود.

مرمضی؛ آکثر اراضی که تحت پروژه ۵۵۰هزار هکتاری قرار گرفتند کیفیت لازم را ندارند و در شرایط بحرانی فعلی، حداقل آب موجود در شبکه‌های آبیاری را هدر می‌دهند و کشت‌های کم مصرف آب را در حد کشت پر مصرف رسانده است.

وی در ادامه گفت: بنده از مسولان استانی خصوصا ریاست محترم سازمان جهاد کشاورزی استان، ضمن بررسی موضوع ارسال کار گروه تحقیق به منطقه جهت بررسی عمق فاجعه در اجرای طرح ۵۵۰هزار هکتاری را خواستار هستیم.

مرمضی در پایان بازدید از شبکه‌های آبیاری و در حضور کشاورزان اعلام نمود؛ از همکاران محترم در سازمان آب و برق می‌خواهیم که به‌دلیل بی‌کیفیت بودن شبکه‌های آبیاری طرح ۵۵۰هزار هکتاری و برای نجات محصولات زراعی کشاورزان، نسبت به افزایش آب زراعی در این شبکه‌ها مساعدت و اقدام عاجل نمایند.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false