×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
تشریح برنامه عملیاتی و راهبردی سازمان راهداری در سال ۱۴۰۰

تشریح برنامه عملیاتی و راهبردی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سال ۱۴۰۰ ، با توجه به نقش ماموریت‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در تحقق شعار سالجاری( تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها)، اقدامات در دست اجرای این سازمان در سالجاری تشریح شد.

به گزارش اکوپرشین به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل نقل جاده‌ای، احمد جمشیدی مدیرکل دفتر برنامه و بودجه این سازمان با اشاره به توجه و تمرکز رهبر معظم انقلاب در انتخاب شعار سال و اتخاذ رویکرد اقتصادی در نامگذاری‌ها که بار مسئولیت همه دستگاه‌ها به ویژه خانواده بزرگ راهداری و حمل و نقل جاده‌ای را در جهت تحقق پشتیبانی و مانع زدایی بخش تولید سنگین تر می نماید، اظهار داشت: ارتقای سطح خدمات و افزایش سهم حمل و نقل عمومی ، افزایش سهم کشور در عرصه حمل و نقل بین المللی و ترانزیت، توسعه و به کارگیری فناوری اطلاعات در حمل و نقل، توسعه و نگهداری شبکه راه‌ها، ارتقاء ایمنی عبور و مرور، ارتقاء سهم فرهنگ عمومی و گسترش آموزش تخصصی از جمله ماموریت‌های سازمان در تحقق شعار سال در بخش تولید می باشد.

وی مطالعات و تحقیق در حوزه حمل و نقل، ساماندهی مجوزهای سازمان، اصلاح فرآیندهای سازمان و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای را از ماموریت‌های دیگر سازمان راهداری و حمل و نقل در تحقق شعار سال در بخش پشتیبانی‌ها دانست.

جمشیدی در ادامه افزود: افزایش زیرساخت و ناکافی بودن توسعه نسبت به تقاضا، بازنگری وضعیت تردد در شبکه راه‌های کشور، بررسی و بازنگری وضعیت رویه راه‌های کشور، افزایش توان زیرساخت ها، تأسیسات و تجهیزات، نوسازی و کاهش سن فرسودگی ناوگان، بهبود وضعیت ایمنی، بررسی مشکلات آمایشی، مسائل اقتصادی و اجتماعی و بکارگیری فناوری اطلاعات از دیگر ماموریت‌های سازمان در تحقق شعار سال در بخش مانع زدایی‌ها می باشد.

مدیر کل دفتر برنامه و بودجه همچنین اظهار داشت: پس از نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) مبنی بر” تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها ” اهم موانع و محورهای پشتیبانی بخش تولید استخراج و جهت تحقق شعار سال مورد استفاده قرار گرفته است. سندی در این خصوص تألیف و کلیه بخش‌های سازمان طبق برنامه در حال انجام برنامه‌های مشخص خود می‌باشند.

وی تشویق بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری، توسعه و بهبود فضای کسب و کار، بهره‌گیری از ظرفیت‌های ملی در توسعه حمل و نقل و بهبود و اصلاح فرایندها در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای را از اهم محورهای پشتیبانی بخش تولید برشمرد .

جمشیدی همچنین اهم موانع بخش تولید را نوسانات اقتصادی و ارزی، کمبود زیرساخت‌های حمل و نقل، فرسودگی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای و وضعیت نامناسب رویه راه‌ها و ایمنی بیان کرد.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false