×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
تعیین تکلیف بیش از ۸۰ درصد از پروژه‌های بلند مدت سازمان راهداری

تعیین تکلیف بیش از ۸۰ درصد از پروژه‌های بلند مدت سازمان راهداری، تاکنون ۸۰ درصد از پروژه‌های مدت دار زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی در کشور تعیین تکلیف شده است.

به گزارش اکوپرشین به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای: داریوش امانی، معاون وزیر ورئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در آئین بهره برداری از پل کلیشاد و آغاز عملیات اجرایی کمربندی جنوب غربی اصفهان با بیان اینکه از زمان حضور محمد اسلامی در وزارت راه و شهرسازی تکمیل و بهره برداری از پروژه‌های نیمه تمام با قدمت زیاد در دستور کار قرار گرفت، اظهار داشت: در این دوره همه توان خود را به کارگرفتیم تا این پروژه‌ها تعیین تکلیف شوند.

برخی از این پروژه‌ها مربوط به سفر رهبر معظم انقلاب به استانها و برخی مربوط به دولت‌های قبل بود که امروز بیش از ۸۰ درصد از این پروژهها تعیین تکلیف و افتتاح شده است.

وی افزود: همچنین در مجلس تبصره‌ای برای تحقق بودجه زیرسازی جاده‌ها درج شد مبنی بر اینکه در صورت فروش مازاد نفت، این بودجه تامین شود که این امر با سختی محقق خواهد شد.

امانی با بیان اینکه چهار ماه از سال گذشته و قیری که هر تن آن در سال گذشته یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بود امسال با پول نقد هر تن هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد، ابراز داشت: این در حالی است که در سال‌های گذشته هزینه قیر به صورت اسنادی نیز پرداخت می‌شده است.

وی با اشاره به اینکه ۲۳۱ هزار کیلومتر راه در کشور وجود دارد، اضافه کرد: ۳۳ هزار کیلومتر این راه‌ها شریانی و اصلی است که ۹۰ درصد بار، مسافر و درآمدهای اقتصادی کشور را به دوش می‌کشد.

۱۰ هزار کیلومتر از راه‌های اصلی کشور نیازمند بازسازی است

رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای با بیان اینکه با بررسیهای علمی صورت گرفته در سال ۹۹ مشخص شد که ۱۰ هزار از ۳۳ هزار کیلومتر راه‌های شریانی در کشور خرابی شدید دارد، ابراز داشت: برای بازسازی این ۱۰ هزار کیلومتر ۱۰ هزار میلیارد تومان نیاز داریم و این در حالی است که کل بودجه سازمان راهداری در سال گذشته چهار هزار میلیارد تومان بوده که عمده آن نیز درآمدهای خود سازمان بوده است.

وی با تاکید بر اینکه هیچ مدیری دوست ندارد پروژه‌ای را کلنگ زنی کند که در بلند مدت به بهره برداری برسد، اضافه کرد: عوامل زیادی در بهره برداری از یک پروژه نقش دارد که باید برای آن برنامه‌ریزی جدی داشته باشیم و از سویی بحث اعتبارات بسیار کمک کننده است.

۱۱ هزار دستگاه ماشین آلات راهداری بالای ۲۵ سال سن دارد

امانی با بیان اینکه ۱۱ هزار دستگاه ماشین آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در کشور بیش از ۲۵ سال سن دارد، اضافه کرد: نمی‌توان انتظار داشت این دستگاه‌ها جهادی کار کنند.

وی همچنین با انتقاد از مصوبه مجلس در زمینه استانی کردن اعتبارات روستایی ابراز داشت: این موضوع دست ما را بسته است و باید توجه داشت که از پنج هزار میلیارد تومان اعتبارات برای بازسازی مسیرهای روستایی تنها ۲۱ میلیارد تومان آن به استان اصفهان اختصاص یافته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه وزیر راه و شهرسازی مکاتباتی با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس برای ساماندهی وضعیت راه‌های روستایی داشته است، ادامه داد: شرایط ما در زمینه ساماندهی راه‌ها بسیار سخت و شکننده است اما با این وجود وزیر راه و شهرسازی طرحی را تکلیف کردند تا در قالب تقاهم نامه با استانداری‌ها برای ساماندهی راه‌های روستایی ۶۰ درصد اعتبارات ملی و ۴۰ درصد اعتبارات استانی تخصیص و طرح‌ها اجرایی شود.

۱۲۰ اکیپ راه‌های شریانی کشور را بازسازی می‌کنند

وی افزود: از سوی دیگر نیز۱۲۰ اکیپ در راه‌های شریانی استان عملیات بازسازی را انجام می‌دهند که استان اصفهان نیز در این زمینه سهم خوبی دارد.

امانی اضافه کرد: در حال حاضر در استان اصفهان ۳۵۰ میلیارد تومان پروژه راهسازی در دست اجرا است، ۲۵۰ میلیارد تومان پروژه در مرحله مناقصه است و با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان سال جاری اعتبارات استان در این بخش به بیش از یک هزار و میلیارد تومان میرسد.

هنوز به دنبال تامین اعتبار آزادسازی کمربندی جنوب غربی اصفهان هستیم

همچنین حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی، نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی نیز در این آئین با تاکید بر اینکه شهرستان فلاورجان به نگاه ویژه مسئولان نیاز دارد، اظهار داشت: ۱۶ سال است که اجرای طرح کمربندی جنوب غربی اصفهان در دستور کار قرار گرفته و همچنان باید به دنبال تامین بودجه آزادسازی این طرح باشیم.

وی با بیان اینکه بخش زیادی از کمربندی غرب اصفهان از زمین‌های کشاورزی مردم این منطقه عبور میکند، ابراز داشت: از این رو از آنجایی که این زمین‌ها محل ارتزاق شهروندان بوده ضروری است که هر چه زودتر بدهی آنها پرداخت شود.

کمربندی پیربکران معطل مانده است

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی همچنین به معطل ماندن پروژه کمربندی پیربکران اشاره کرد و افزود: محل تامین بودجه این پروژه از منابع ملی است که بهتر است زودتر این پروژه نیز آغاز شود.

وی همچنین به چالش‌های اجرای میدان بر سر خیابان‌های کلیشاد، سودرجان و فلاورجان اشاره کرد و ابراز داشت: ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای این طرح در نظر گرفته شد، پیمانکار نیز مشخص شده بود و هماهنگی با شهرداری و فرمانداری وقت انجام شد اما اجازه اجرای این طرح داده نشد.

حجت الاسلام موسوی لارگانی همچنین به لزوم ساماندهی دیوارهای بتنی در فلاورجان اشاره کرد و گفت: این موضوع پیگیری شد و قرار بود اجرایی شود گه تنها تاکنون ۵۰۰ متر آن انجام شده است.

وی با اشاره به وجود چندین نقطه پرحادثه در شهرستان فلاورجان اضافه کرد: پل احداث شده بطور قطع مشکل را برطرف نخواهد کرد و یکی از نقاط بسیار خطرناک و حادثه خیز شهرستان محسوب می‌شود.

کمربندی جنوب غربی بخشی از رینگ چهارم ترافیکی استان است

همچنین علیرضا قاری قرآن، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه تقاطع غیرهمسطح کلیشاد به عنوان قطعه آخر از طرح کمربندی جنوب غرب اصفهان، محل تلاقی کمربندی جنوبی اصفهان با آزادراه ذوب آهن است، اظهار داشت: مسیر این کمربندی ۱۷ کیلومتر است که محور اصفهان- شهرضا و کمربندی شرقی اصفهان را به آزادراه ذوب آهن متصل می‌کند.

وی با بیان اینکه این محور از محل پل راهداران و تقاطع غیرهمسطح در محور اصفهان-شیراز، حد واسط مجتمع مسکونی شهرک سپاهان شهر و منطقه پادگان نظامی سپاه شروع و پس از تقاطع، با محور ابریشم-آبنیل به محور آزادراه ذوب آهن در محل تقاطع کلیشاد ختم می‌شود، گفت: قطعه نخست این طرح به طول ۱۲ کیلومتر است که در سال‌های گذشته به بهره برداری رسیده و قطعه دوم آن، پل آبنیل در محل تقاطع محور شهر ابریشم به گردنه آبنیل است که این بخش از طرح نیز تاکنون ۸۵ درصد پیشرفت داشته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه قطعه سوم کمربندی جنوب غرب اصفهان حد فاصل پل آبنیل تا پل کلیشاد است، تصریح کرد: مراحل قانونی اجرای آن انجام شده و دارای پیمانکار منتخب است و امروز نیز عملیات اجرایی این قطعه به طول ۴٫۵ کیلومتر با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای آغاز شد.

وی با بیان اینکه قطعه چهارم این پروژه که پل کلیشاد است، افتتاح شد، گفت: پروژه‌های باقی مانده از سال‌های گذشته در طرح‌های عمرانی کل استان در مقاطع مختلف از سال ۹۹ تکمیل و بازگشایی شد که تقاطع غیرهمسطح کلیشاد نیز از این جمله بود و قبل از ایام نوروز در اختیار شهروندان قرار کرفت.

قاری قرآن با اشاره به اینکه احداث کمربندی جنوب غرب اصفهان به عنوان بخشی از رینگ چهارم استان در ایجاد ارتباط بین استان‌ها و شهرهای جنوبی و غربی کشور از اهمیت بالایی برخوردار است، ابراز داشت: محور اصفهان – شهرضا، ارتباط شهر اصفهان با مناطق جنوبی کشور از قبیل شیراز و یاسوج و محور آزادراه ذوب آهن، ارتباط اصفهان با مناطق جنوب غرب کشور مثل زرین شهر و شهرکرد را برقرار می‌کند و کمربندی جنوب غرب اصفهان در تسهیل ارتباط بین این دو منطقه نقش مهمی دارد.

گفتنی است، پل کلیشاد با اعتبار ۳۳ میلیارد ریال به بهره برداری رسید و آئین آغاز عملیات اجرایی کمربندی جنوب غرب به طول ۴٫۵ کیلومتر با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال آغاز شد.

احداث کمربندی جنوب غرب اصفهان نقش با اهمیتی در ایجاد ارتباط بین استان‌ها و شهرهای جنوبی و غربی کشور دارد. احداث این مسیر ضمن اینکه مسافت را در بسیاری از سفرهای خارج از شهر اصفهان در محدوده این محور کوتاه می‌کند، باعث کاهش زمان سفر و صرفه جویی می‌شود.

همچنین به دلیل اتصال مسیر یاد شده به بزرگراه اصفهان- شیراز، راه بسیار مناسب و مطمئنی برای دسترسی به استان های همجوار ایجاد خواهد شد.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false