×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
زنان کارآمد پتانسیل زیادی برای فعالیت در مقام وزارت دارند

زنان کارآمد پتانسیل زیادی برای فعالیت در مقام وزارت دارند، مدیرعامل تعاونی صندوق خرد زنان روستایی با بیان اینکه زنان با توجه با مسئولیت پذیری بالایی که دارند پتانسیل زیادی برای فعالیت در مقام وزارت دارند، گفت: انتظار می‌رود تا عرصه برای حضور زنان در دولت سیزدهم بیش از گذشته فراهم شود.

اکوپرشین: فاطمه اسماعیلی‌پور اظهار کرد: در حال حاضر شاهد هستیم، تعداد زنانی که در بخش‌های مدیریتی و مشاغل مهم فعال هستند، قابل توجه است، آنچه که خود حکایت از توانمندی‌های این افراد دارد.

علاوه بر این تعداد زنانی که برای ادامه تحصیل به سراغ رشته‌ها و زیر شاخه‌های مدیریتی می‌روند نیز به نسبت در حال افزایش است.

به طور نمونه حتی در روستاهای کوچک نیز شاهد هستیم، دختران در رشته‌های مدیریتی تحصیل کرده و تلاش می‌کند تا در این زمینه در بازارکار نیز موفق باشند.

عضو تعاونی برتر کشور استان لرستان با بیان این مطلب که البته در گذشته محدودیت‌هایی برای تحصیل و اشتغال زنان در برخی مشاغل، حتی مناطق کشور وجود داشت، ضمن اینکه برخی از آنها نیز خود و توانایی‌هایشان را باور نداشتند، ادامه داد: خوشبختانه اکنون شاهد هستیم دختران و زنان توانسته‌اند، نه تنها تحصیلات خود را در سطوح دانشگاهی و تحصیلات تکمیلی ادامه دهند، بلکه در مشاغل مختلف هم به خوبی توانمندی‌های خود را نشان داده‌اند.

وی بیان کرد: نکته دیگری که باید به آن توجه داشت، این است که زنان احساس مسئولیت پذیری بیشتری در قبال وظایفی که به آنها محول می‌شوند، دارند که این موضوع به خوبی حتی در برخی ادارات مشهود است.

مدیرعامل تعاونی صندوق خرد زنان روستایی با اشاره به این مطلب که شاهد هستیم، گاهاً زنان در موقعیت مشابه با مردان در مشاغل مختلف بیش از مردان تلاش می‌کنند، گفت: زنان عملکرد بهتری در مقایسه با مردان در قدرت بخشیدن و تشویق کارکنان دارند، همچنین رفتار زنان صداقت بیشتری را در کار حکمفرما می‌کند.

اما به رغم این موارد متاسفانه زنان کمتر از مردان در حوزه‌های مدیریتی ورود می‌کنند که البته این امر ارتباطی به توانایی آنها ندارد، بلکه بیشتر به فراهم نبودن بسترهای لازم در این خصوص و موقعیت‌هایی که برای آنها مهیا می‌شود، بازمی گردد. براین اساس کمتر از مردان شانس حضور در سمت‌های مهم را دارند.

عضو تعاونی برتر کشور استان لرستان با اشاره به سخنان رییس جمهور منتخب درباره توجه بیشتر به کارگیری زنان کارآمد به ویژه در سمت‌هایی مانند مقام وزارت، اظهار کرد: امیدوار هستیم که زنان بتواند در عرصه‌های پیشرفته مدیریتی حضور یافته و در دولت سیزدهم با توجه به صحبت‌هایی که حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی در مورد حضور زنان آن در پست‌های مدیریتی از جمله وزارت داشته‌اند، این امکان فراهم شود تا زنان بتوانند از پتانسیل‌ها و قابلیت‌های خود بهترین بهره را برده و نقش موثری در پیشرفت کشور داشته باشند.

اسماعیلی پور با تاکید بر اینکه به طور قطع زنان کارآمد، تحصیل کرده و دارای تجربه می‌توانند در مقام وزارت نیز به خوبی عمل کنند، تصریح کرد: همانطور که اشاره شد، زنان مسئولیت پذیرتر بوده و وجدان کاری بیشتری دارند، بنابراین با توجه به این امر در راس یک وزارتخانه قادر هستند، نقش آفرینی بهتری داشته و گام‌های موثری در جهت تحقق اهداف نظام جمهوری اسلامی بردارند.

براین اساس انتظار می‌رود تا  عرصه برای حضور زنان در دولت سیزدهم بیش از گذشته فراهم آید.

وی با اشاره به اینکه با فراهم شدن این امکان حداقل برای یکبار هم که شده این بستر ایجاد خواهد شد تا زنان در مقام وزارت و دیگر سمت‌های مدیریتی در سطوح بالا توانمندی‌های خود را نشان دهند و نتایج آن را مشاهده کنند، ادامه داد: جدا از همه این موارد این امر می‌تواند دلگرمی برای زنان بوده تا حضور موثرتری در پیشرفت و سازندگی کشور داشته باشند. آنچه که با توجه به اظهارات حجت الاسلام رئیسی امید می‌رود در دولت جدید شاهد آن باشیم.

مدیرعامل تعاونی صندوق خرد زنان روستایی گفت: به طور قطع آنچه اصل است و باید مورد توجه قرار گیرد، توانمندی، میزان مسئولیت پذیری، دانش علمی و توان مدیریتی است که می‌تواند، حضور یک فرد را در مشاغلی مانند وزارت رقم زند.

بر این اساس باید گفت امروزه شاهد هستیم زنان بسیاری هستند که شاخصه‌های لازم در این زمینه را دارند و باید از آنها در سمت‌های وزارتی بهره گرفته شود.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false