×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
پیمانکاران ساختمان ترکیه ارز آوران خالص به ترکیه

پیمانکاران ساختمان ترکیه ارز آوران خالص به ترکیه، طبق داده‌های بانک مرکزی ترکیه قیمت مسکن در ماه مه نسبت به ماه قبل ۹/۳ درصد افزایش یافت. نرخ واقعی سالانه افزایش شاخص قیمت مسکن ۶/۱۰ بود. با نگاهی به تغییر در شاخص قیمت مسکن برای سه شهر بزرگ ترکیه در استانبول افزایش قیمت ۸/۲ در آنکارا ۳/۴ و در شهر ازمیر ۶/۳ درصد بوده است.

ولی در مقایسه با ماه مشابه سال قبل افزایش قیمت در استانبول ۲۷ درصد و در آنکارا ۴/۲۶ و در ازمیر ۷/۲۹ درصد بوده است.

دکتر سیدجلال ابراهیمی، مدیر مرکز مطالعات و پژوهش ایران و ترکیه+اکوپرشین
دکتر سیدجلال ابراهیمی، مدیر مرکز مطالعات و پژوهش ایران و ترکیه

اکوپرشین: دکتر سیدجلال ابراهیمی، مدیر مرکز مطالعات و پژوهش ایران و ترکیه در اندیکس بانک مرکزی ترکیه قیمت مسکن نوساز در ترکیه نسبت به سال قبل ۳/۳۲ درصد افزایش داشته. در یک نگاه آماری قیمت در متر مربع ساختمان نوساز در استانبول ۶۶۷۶ لیر ترک و قیمت کل در سر تا سر ترکیه ۴۴۱۵ لیر ترک و در ازمیر ۵۳۰۸ لیر ترک است.

افزایش قیمت مسکن دست دوم ۲۸ درصد نسبت به سال قبل بود.

این در حالیست که اتحادیه پیمانکاران ترکیه اعلام کرده است که به علت درخواست و افزایش تقاضای مسکن انتظار کاهش چشمگیر در قیمت مسکن وجود ندارد.

در داده‌های وزارت بازرگانی آمده است که تا پایان ماه ژوئن شرکت‌های پیمانکاری ساختمان ترک یکصد پروژه به ارزش ۷/۶ میلیارد دلار در ۳۳ کشور خارجی انجام داده اند و میزان پروژه‌های انجام شده توسط پیمانکاران ترک از ۱۹۷۲ الی ۲۰۲۰ به مبلغ ۴۲۸ میلیارد دلار رسیده است و پیمانکاران ترک در ۵ کشور زامبیا، اسلونی، قزاقستان، آذربایجان، فدراسیون روسیه فعال بوده‌اند.

لزوما باید اشاره کرد که خدمات پیمانکاری ساختمان ارز خالص وارد کشور ترکیه می‌کند و یکی از بزرگترین اقلام صادرات خدمات است.

با توجه به افزایش قیمت آهن، فولاد و هزینه‌ها امکان کاهش قیمت مسکن در ترکیه وجود ندارد.

فروش ۱۳۴هزار واحد مسکن در یک ماه

فروش 134هزار واحد مسکن در یک ماه+اکوپرشین
استانبول با ۲۵۸۳۳ واحد بیشترین سهم در فروش و آنکارا با ۱۳ هزار در مرحله دوم

گفته شده که فروش مسکن در مقایسه با ماه قبل دو برابر شده و در ماه ژوئن به ۱۳۴ هزار و ۷۳۱ واحد رسیده است که یکی از علت‌های آن کاهش نرخ بهره بانکی برای خرید مسکن از سوی بانک‌های دولتی است و استانبول با ۲۵۸۳۳ واحد بیشترین سهم در فروش و آنکارا با ۱۳ هزار در مرحله دوم است.

فروش مسکن به خارجی‌ها در نیمه سال ۴۴ درصد افزایش یافت

رکورد فروش مسکن ترکیه شکسته شد

سرف اقتصاددان حوزه مسکن می‌گوید که تعداد مسکن فروخته شده به خارجی‌ها در نیمه اول سال جاری ۷/۴۳ درصد افزایش داشته است و این رقم یعنی ۲۰ هزار ۴۸۸ واحد ملکی بهترین رقم تا این تاریخ بوده است و تعداد فروش مسکن بر اساس ملیت عراقی‌ها در یک ماه ۷۷۳ واحد و ایرانی‌ها در یک ماه ۶۸۳ واحد و روسیه ۳۰۰ واحد و افغان ۲۵۰ واحد و آلمان ۱۹۲ واحد مسکن خریده اند.

در حالیکه شرکت‌ها ارزهای دریافتی از خارجی‌ها را در بتن سازه‌ها دفن می‌کنند.

مردم طبقه پایین و کم درآمد ترکیه در خانه هایی با ساخت قاچاق در حاشیه شهرها به نام گجه قوندی که در دل تاریخی شب به طور غیر قانونی در حاشیه شهرها ساخته می‌شوند سکنی دارند.

با نک‌های دولتی ترکیه نرخ بهره وام مسکن را کاهش دادند

بانک‌های دولتی ترکیه
کاهش نرخ بهره بانکی وام مسکن در ترکیه

بر اساس گزارش صندوق بین المللی پول در سال ۲۰۲۰ ترکیه در بین ۶۳ کشور بیشترین افزایش قیمت مسکن را با ۱/۱۳ درصد و لوکزامبورک با ۷/۱۲ درصد در ردیف ۲ افزایش قیمت قرار داشته است و طبق این داده ترکیه در ارائه وام مسکن در میان ۴۳ کشور مقام اول را با بهره کم داشته است.

طبق آمار صندوق بین المللی پول افزایش قیمت مسکن در روسیه ۸/۵ در کانادا ۷/۵، در ایالات متحده ۸/۴، در فرانسه ۶/۴، در انگلیس ۳/۲ و در چین ۲/۰ درصد بوده است.

تطبیق افزایش قیمت مسکن و درصدهای افزوده آن را در ایران به خواننده گرامی وا می‌گزاریم.

لطفا نظرات خود را برای یک تحلیل اجتماعی مردمی و علمی به ایمیل s.jalalebrahimi یا وب سایت جهان صنعت ارسال فرمایید.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false