×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
ترمز بریدن قیمت مرغ و تخم‌مرغ در اوج گرمای تابستان

ترمز بریدن قیمت مرغ و تخم‌مرغ در اوج گرمای تابستان، بر اساس یک روال قدیمی هم زمان با افزایش دمای هوا به ویژه در گرمای فصل تابستان بنا به دلایلی شاهد کاهش قیمت مرغ و تخم‌مرغ بودیم و نگرانی بازار داخل و تولید‌کنندگان کشور با صدور یک سقف معین صادرات به منظور جلوگیری از ضرر و زیان صاحبان مزارع مرغ گوشتی و تخمگذار اعلام و این سیکل برنامه‌ریزی اجراء می‌شد.

اکوپرشین، علیرضا کیهان‌پور: اما اینک به بهانه راستی آزمایی تعداد جوجه‌ریزی یک روزه، افزایش قیمت آن، کمبود و گرانی نهاده‌ها، تجارت غیر قانونی (قاچاق) جوجه یک روزه، انباشت مرغ منجمد وارداتی و پرواز قیمت آن، شرایط کرونا، ارائه کارت ملی برای اعمال سهمیه‌بندی و تهیه وخرید مرغ در برخی استان‌ها، صف‌‌های طولانی برای تهیه مرغ به اصطلاح یارانه‌ای، تعطیلی مراکز عمل آوری و بسته‌بندی بهداشتی قطعات مرغ که بعدا اصلاح و راه‌اندازی مجدد شد، پست کردن مرغ دولتی با همکاری وزارت صمت، شرکت پست و ستاد تنظیم بازار به منظور اصلاح توزیع عادلانه و قطع کردن دست واسطه‌ها، دلالان و سود جویان همه و همه دست به دست هم داد که از یک کشور صادرکننده مرغ وتخم‌مرغ در ایامی از فصول به واردکننده این تولیدات تبدیل شویم.

البته اعمال مدیریت در این شرایط تحریم‌‌های ظالمانه و اپیدمی ویروس کرونا بسیار کار سخت و طاقت‌فرسایی است که شاید زیاد انتظار بهبود شرایط در کوتاه مدت مورد حصول نباشد اما چرا باید در نیمه تابستان و اوج گرما شاهد سبقت گرانی زرده تخم‌مرغ از سفیده مرغ و در هر شانه حداقل به قیمت  ۴۵ هزار تومان باشیم؟ . تخم‌مرغ با قیمت مثلا مصوب میادین میوه و تره‌‌بار به بهای ۳۵ هزار و۷۰۰ تومان آن قدر سایز کوچولو دارد که همان بهتر آن را به قیمت شانه‌‌ای بالای ۵۰ هزارتومان تهیه کرد که با صرفه‌تر باشد.

افزایش گوشت قرمز گوسفند و گوساله

از طرفی در همین مدت کوتاه افزایش قیمت برنج ولو به هر بهانه‌‌ای وگوشت قرمز گوسفند و گوساله را شاهد هستیم که این پازل قیمتی افسار گسیخته نشان از اختلال در بازار توسط برخی افراد از جمله دلالان وجولان واسطه‌‌های فاقد وجدان و انسانیت دارد که باید دستگاه‌‌های نظارتی و تعزیرات به نفع اکثریت آحاد جامعه وارد میدان مبارزه و مقابله با گرانی و کمبود مصنوعی این اقلام مورد نیاز مردم شوند.

این ترمز بریدن قیمت مرغ وتخم‌مرغ و بالطبع ویراژ وسبقت از هم نیاز به اعمال رفتار قانونی با استفاده از همه ابزار کارشناسی، تخصصی، مدیریتی و نظارتی دارد که در موج بعدی گرانی‌ها شاید موثر واقع شده واز نگرانی اکثریت مردم نسبت به دوران قبلی سونامی افزایش تصاعدی قیمت پروتئین حیوانی تولید داخلی بکاهد.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false