×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
تصویب طرح جامع شهرک نیشتمان در سنندج

تصویب طرح جامع شهرک نیشتمان در سنندج، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه امروز طرح جامع شهرک نیشتمان درشهرستان سنندج را تصویب کرد.

به گزارش اکوپرشین به نقل از روابط عمومی شرکت عمران شهرهای جدید: حبیب الله طاهرخانی اظهار کرد: در جلسه شورای‌عالی معماری و شهرسازی که امروز ۱۸ مرداد ماه ۱۴۰۰ به ریاست مهندس محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، طرح جامع شهرک نیشتمان در شهرستان سنندج به تصویب رسید.

وی افزود: شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید در چارچوب دستورالعمل ترویج شهرک‌سازی مصوب ۱۳۹۹، با هماهنگی معاونت شهرسازی و معماری و دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران به منظور ایفای نقش موثر در راستای سیاست‌های تأمین مسکن کشور بویژه اجرای طرح اقدام ملی مسکن، انجام مطالعات مکانیابی و طراحی شهرک در اقصی نقاط کشور بویژه درمناطق کلانشهری و مراکز استان ها را در قالب طرح جامع شهرک در دستور کار قرار داد.

هم‌اکنون ۴۰ شهرک در سراسر کشور درمراحل مختلف مکانیابی و تصویب مراجع استانی یا در دستور کار شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران قرار دارند.

طاهرخانی تاکید کرد: طرح جامع شهرک نیشتمان یکی از این موارد است که با هماهنگی استانداری و اداره کل راه و شهرسازی کردستان و از طریق معاونت پژوهشی دانشگاه کردستان در محدوده شهرستان سنندج تهیه شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: در قالب این مطالعات، ابتدا ضرورت‌های احداث شهرک در شهرستان‌های استانکردستان مورد بررسی قرار گرفته و شهرستان‌های نیازمند شناسایی و اولویت بندی شدند.

در نخستین گام، مطالعات مکان‌یابی شهرکدر شهرستان سنندج انجام و با عنایت به تحولات اقتصادی و اجتماعی و مهاجر پذیری شدید مرکز استان، تقاضای بالای مسکن و عدم توان پاسخگوئی شهر سنندج به نیازهای مسکن به لحاظ محدودیت‌های چشمگیر رشد و گسترش کالبدی آن، همچنین در همگرایی بانقش‌های منطقه‌ای و فرهنگی این شهر، شهرک نیشتمان در محدوده‌ای به مساحت ۴۰۳ هکتار در شمال سنندج و ظرفیت جمعیتپذیری ۲۸ هزار نفر جانمایی شد.

وی تصریح کرد: نقش غالب این شهرک مسکونی خواهد بود، لیکن علاوه بر تأمین نیازهای سکونت تمامی گروه‌های اجتماعی و اقتصادی، در همکاری مکمل با سنندج به عنوان شهر خلاق، نقش‌های مکملی در حوزه‌های مختلف را ایفا خواهد نمود.

در طراحی این شهرک، الگوهای نوین با رویکرد توسعه پایدار و همسازی با فرهنگ و اقلیم محلی، مدنظر قرار گرفته است.

به گفته طاهرخانی، شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید، بر اساس وظایف قانونی، تجارب طولانی در احداث شهرهای جدید و توان فنی و سرمایه‌گذاری بالا، با بهره‌گیری از اندیشه و ایده‌های جوامع علمی و حرفه‌ای و ظرفیت سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی،طراحی و اجرای کامل شهرک نیشتمان را وجهه همت خویش قرار خواهد داد تا الگوی مطلوبی از شهرسازی یکپارچه را در نظام توسعه شهری کشور عرضه کند.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false